Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Porządki po Biedroniu, czyli reorganizacja słupskiego ratusza

Zbigniew Marecki
Archiwum
Od 1 czerwca w słupskim ratuszu obowiązuje nowa struktura organizacyjna. Prezydent Krystyna Danilecka-Wojewódzka połączyła kilka wydziałów, zlikwidowała niektóre samodzielne stanowiska, a inne rozbudowała.

W ten sposób z wydziałów zarządzania nieruchomościami i biznesu oraz wydziału polityki mieszkaniowej utworzono jeden wydział zarządzania nieruchomościami. Jego dyrektorką została Agnieszka Zwierz. Ten wydział będzie podlegał wiceprezydent Marcie Makuch.

- Tak można będzie lepiej koordynować zadania związane z polityką mieszkaniową. Myślę, choćby o sprzedaży podwórek, o co zabiegają wspólnoty mieszkaniowe - mówiła prezydent miasta.

Kolejna zmiana to utworzenie Wydziału Współpracy i Promocji, który będzie łączył zadania dotychczasowego Wydziału Dialogu i Komunikacji Społecznej (budżet obywatelski) i pion biznesu, dotychczas funkcjonujący w ramach Wydziału Zarządzania Nieruchomościami. Dyrektorką tego nowego wydziału została Beata Macedońska, a łączył on będzie dwa referaty: współdziałania z partnerami i promocji. Ten wydział będzie bezpośrednio podlegał prezydentowi miasta.

Z kolei Wydział Polityki Transportowej został włączony do Wydziału Gospodarki Komunalnej i Ochrony Środowiska. Ponadto zmienił nazwę Wydział Planowania, Rachunkowości i Kontrolingu. Teraz nosi nazwę Wydziału Budżetu Miasta. Poza tym zostało zlikwidowane stanowisko ds. zrównoważonego rozwoju, które zajmowała Beata Maciejewska, która odeszła z ratusza razem z Robertem Biedroniem. Jej kompetencje przejął m.in. Wydział Współpracy i Promocji. Natomiast Rafał Szymański, od kilku tygodni pełnomocnik ds. sportu, tworzy teraz swoje biuro z trzema pracownikami. Do jego kompetencji będzie należał nadzór nad spółką Trzy Fale, gdy zacznie działać słupski park wodny, w którym ratusz będzie realizował swój program społeczny. W strukturze ratusza pojawiło się także stanowisko informacji przestrzennej, gdzie przy pomocy specjalnego programu można będzie łatwo ustalić, co działa w wybranym fragmencie przestrzeni miasta. To stanowisko będzie działać w ramach Wydziału Polityki Przestrzennej. Ma to pomóc w uzyskaniu kompleksowej informacji na temat działalności różnych firm i jednostek. Zaś w Wydziale Podatków Lokalnych utworzono nowe stanowisko ds. wymiaru i kontroli podatku od nieruchomości, co ma pozwolić na bieżącą kontrolę wpływów podatkowych.

- Poza jednym etatem w ramach tej reorganizacji nie tworzymy nowych etatów, a jedynie bezkosztowo przeprowadzamy wewnętrzną wymianę pracowników między wydziałami - podkreśla prezydent miasta. Poinformowała także, że dzięki tym zmianom już udało się ustalić, do kogo należy kilka zaniedbanych nieruchomości w mieście. Krystyna Danilecka -Wojewódzka zamierza się z nimi spotkać, aby doprowadzić do uporządkowania ich własności. Podsumowując ten fragment środowej konferencji prasowej, dodała, że po ostatnich czterech latach w ratuszu stwierdzono, że pójście w kierunku wąskiej specjalizacji nie spełniło oczekiwań i należy to zweryfikować. - Mieszkańcy miasta nie chcą czekać miesiącami czy latami, żeby załatwić swoje fundamentalne sprawy. Musimy budować strukturę ratusza. żeby po prostu służyć mieszkańcom - uważa prezydent Słupska. .

Część radnych ma jednak wątpliwości, czy wdrożone w magistracie zmiany dadzą pożądany efekt, bo uważają, tworzenie superwydziału może sparaliżować działania urzędników.

od 16 latprzemoc
Wideo

CBŚP na Pomorzu zlikwidowało ogromną fabrykę „kryształu”

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Materiał oryginalny: Porządki po Biedroniu, czyli reorganizacja słupskiego ratusza - Głos Pomorza

Wróć na gs24.pl Głos Szczeciński