W ten sposób z wydziałów zarządzania nieruchomościami i biznesu oraz wydziału polityki mieszkaniowej utworzono jeden wydział zarządzania nieruchomościami. Jego dyrektorką została Agnieszka Zwierz. Ten wydział będzie podlegał wiceprezydent Marcie Makuch.
- Tak można będzie lepiej koordynować zadania związane z polityką mieszkaniową. Myślę, choćby o sprzedaży podwórek, o co zabiegają wspólnoty mieszkaniowe - mówiła prezydent miasta.
Kolejna zmiana to utworzenie Wydziału Współpracy i Promocji, który będzie łączył zadania dotychczasowego Wydziału Dialogu i Komunikacji Społecznej (budżet obywatelski) i pion biznesu, dotychczas funkcjonujący w ramach Wydziału Zarządzania Nieruchomościami. Dyrektorką tego nowego wydziału została Beata Macedońska, a łączył on będzie dwa referaty: współdziałania z partnerami i promocji. Ten wydział będzie bezpośrednio podlegał prezydentowi miasta.
Z kolei Wydział Polityki Transportowej został włączony do Wydziału Gospodarki Komunalnej i Ochrony Środowiska. Ponadto zmienił nazwę Wydział Planowania, Rachunkowości i Kontrolingu. Teraz nosi nazwę Wydziału Budżetu Miasta. Poza tym zostało zlikwidowane stanowisko ds. zrównoważonego rozwoju, które zajmowała Beata Maciejewska, która odeszła z ratusza razem z Robertem Biedroniem. Jej kompetencje przejął m.in. Wydział Współpracy i Promocji. Natomiast Rafał Szymański, od kilku tygodni pełnomocnik ds. sportu, tworzy teraz swoje biuro z trzema pracownikami. Do jego kompetencji będzie należał nadzór nad spółką Trzy Fale, gdy zacznie działać słupski park wodny, w którym ratusz będzie realizował swój program społeczny. W strukturze ratusza pojawiło się także stanowisko informacji przestrzennej, gdzie przy pomocy specjalnego programu można będzie łatwo ustalić, co działa w wybranym fragmencie przestrzeni miasta. To stanowisko będzie działać w ramach Wydziału Polityki Przestrzennej. Ma to pomóc w uzyskaniu kompleksowej informacji na temat działalności różnych firm i jednostek. Zaś w Wydziale Podatków Lokalnych utworzono nowe stanowisko ds. wymiaru i kontroli podatku od nieruchomości, co ma pozwolić na bieżącą kontrolę wpływów podatkowych.
- Poza jednym etatem w ramach tej reorganizacji nie tworzymy nowych etatów, a jedynie bezkosztowo przeprowadzamy wewnętrzną wymianę pracowników między wydziałami - podkreśla prezydent miasta. Poinformowała także, że dzięki tym zmianom już udało się ustalić, do kogo należy kilka zaniedbanych nieruchomości w mieście. Krystyna Danilecka -Wojewódzka zamierza się z nimi spotkać, aby doprowadzić do uporządkowania ich własności. Podsumowując ten fragment środowej konferencji prasowej, dodała, że po ostatnich czterech latach w ratuszu stwierdzono, że pójście w kierunku wąskiej specjalizacji nie spełniło oczekiwań i należy to zweryfikować. - Mieszkańcy miasta nie chcą czekać miesiącami czy latami, żeby załatwić swoje fundamentalne sprawy. Musimy budować strukturę ratusza. żeby po prostu służyć mieszkańcom - uważa prezydent Słupska. .
Część radnych ma jednak wątpliwości, czy wdrożone w magistracie zmiany dadzą pożądany efekt, bo uważają, tworzenie superwydziału może sparaliżować działania urzędników.
CBŚP na Pomorzu zlikwidowało ogromną fabrykę „kryształu”
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?