Police. Przystanek SKM przy zakładach chemicznych. Nareszcie będą konkrety

Marek Jaszczyński
Marek Jaszczyński
Mateusz War/CC 3.0/SOM
W początkach przyszłego roku zaplanowano spotkania dotyczące uruchomienia przystanku kolejowego przy zakładach chemicznych w Policach. Miałby to być jeden z trzech przystanków w ramach Szczecińskiej Kolei Metropolitalnej.

Starsi mieszkańcy pamiętają przystanek "Police Zakład", który działał tuż obok zakładów. W latach siedemdziesiątych i osiemdziesiątych do tego przystanku dojeżdżali pracownicy. Historia ma zatoczyć koło.

- Grupa Azoty Police podtrzymuje wolę współpracy w ramach projektu Szczecińskie Kolei Metropolitalnej. Prowadzone z jednostką samorządu terytorialnego rozmowy są na zaawansowanym etapie - informuje Paweł Piwowarczyk, rzecznik Grupy Azoty Police. - Na styczeń 2020 zaplanowano szereg spotkań mających na celu między innymi ocenę stanu istniejącej infrastruktury, przeanalizowanie stanu własności gruntów oraz analizę zapotrzebowania na liczbę kursów do planowanego przystanku Police zakłady chemiczne.

ZOBACZ TEŻ:

Szczecińska Kolej Metropolitalna. Do Polic i z powrotem. To ...

Obecnie trwają prace przy uruchomieniu SKM, która ma ruszyć do 2022 roku. Cała inwestycja ma kosztować ponad 735 mln zł. W ramach inwestycji ma m.in. zostać zmodernizowana linia kolejowa nr 406 do Polic, powstanie nowa linia łącząca Szczecin Turzyn ze Szczecinem Głównym, konieczna będzie też modernizacja istniejących przystanków.

Na terenie Polic zaplanowano dwa przystanki, pierwszy to Police "Dąbrówka", w rejonie wiaduktu nad ulicą Piłsudskiego, z dwoma peronami zewnętrznymi o długości 130 m i szerokości 4,5 m. Dojście do peronów zapewnione będzie za pomocą schodów oraz wind. Perony zostaną zadaszone wiatami o długości 50 m. Na peronach należy ustawić ławki, kosze oraz oznakowanie.

ZOBACZ TEŻ:

Drugi przystanek to stacja PKP, gdzie perony zostaną przesunięte o ok. 50 m w kierunku południowym. Wykonany zostanie peron 1 jednokrawędziowy o długości 250 m oraz peron 2 dwukrawędziowy o długości 200 m. Dojścia do peronów zapewnione zostaną poprzez dwie kładki. Perony zostaną zadaszone za pomocą wiat peronowych o długości 100 m.

Wideo

Materiał oryginalny: Police. Przystanek SKM przy zakładach chemicznych. Nareszcie będą konkrety - Głos Szczeciński

Komentarze 9

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

G
Gość
17 grudnia, 14:06, Jeremi:

Cała ta SKM to kasa wyrzucona w błoto.Pies z kulawą nogą nie będzie tym jeździł chocażby z tego powodu, że do przystanków daleko i nigdzie tym bezpośrednio nie dojedzie.

17 grudnia, 20:09, jonatan:

Jeremi, to zgłoś petycję do prezydenta Polic aby uruchomił miejską komunikację uwzględniającą nowo powstałe przystanki SKM. Co za problem? Tylko narzekać potrafisz?

Jeremi ty gamoniu

M
Maniek

Lepszy wygodny pociag z toaleta niz zatloczony autobus

j
jonatan
17 grudnia, 14:06, Jeremi:

Cała ta SKM to kasa wyrzucona w błoto.Pies z kulawą nogą nie będzie tym jeździł chocażby z tego powodu, że do przystanków daleko i nigdzie tym bezpośrednio nie dojedzie.

Jeremi, to zgłoś petycję do prezydenta Polic aby uruchomił miejską komunikację uwzględniającą nowo powstałe przystanki SKM. Co za problem? Tylko narzekać potrafisz?

T
Transportowiec

Będą jeździć policzanie do Szczecina koleją metropolitalną tak jak w innych miastach dojeżdżają z/do miasteczek satelickich w ramach aglomeracji. Malkontentom i rodzinom kierowców autobusów sppk na nic wyjdzie utyskiwanie. Czas autobusów dla tych potoków pasażerskich właśnie się na szczęście kończy!

G
Gość
17 grudnia, 13:13, *(-)*/:

ZCHP-przystanek istniał od zarania dziejów.Całe hordy ludzi na nim wysiadały i wsiadały każdego dnia na "szychty" Potem władzy we łbach się poprzewracało ( podobnie jak to obecnie się dzieje ) i uznały że czas na rewolucję.Zlikwidowały połączenia,zastąpiły je autobusami i dojazdami we własnym zakresie.Mało tego pozwalniały setki pracowników.Dzisiaj rechot historii nad Policami zatoczył koło.Dzisiaj ponownie wszystko ma sens ma logiczne ekonomiczne uzasadnienie i wszystko wszystkim się opłaca,tylko za poprzednie decyzje ani nikt nie poszedł siedzieć ani nie pokrył kosztów tych bezmyślnych idiotycznych decyzji.Police czy to się komuś podoba czy nie leżą przy dużej miejskiej metropolii.Skomunikowanie jej na miarę XXI w.to nie przywilej i widzi mi się kilku partyjnych aparatczyków ale psi obowiązek.Już zapewne w niedalekiej przyszłości "tej granicy" powiatów wcale nie będzie,a nowoczesna szybka komunikacja to kwestia nieodległego czasu.Na czas przejściowy taka SKM jest zbawieniem,ale za tą inwestycją muszą iść kolejne które cały projekt ładnie zepną w logiczną całość.Na "zachodzie" od dziesięcioleci to funkcjonuje,czas by w końcu i u nas zaczęto myśleć pro europejsko na miarę współczesnej cywilizacji.Malkontenci,starzy tetrycy byli,są i zawsze będą a świat należy do młodych ambitnych i światłych ludzi.

Człowiek rozumny już dawno zauważył, że do zakładów dowożą pracowników autobusy,samochody osobowe a także rowery.Czlowiek z mózgiem w stanie spoczynku zatrzymał się w latach

80siątych

J
Jeremi

Cała ta SKM to kasa wyrzucona w błoto.Pies z kulawą nogą nie będzie tym jeździł chocażby z tego powodu, że do przystanków daleko i nigdzie tym bezpośrednio nie dojedzie.

*(-)*/

ZCHP-przystanek istniał od zarania dziejów.Całe hordy ludzi na nim wysiadały i wsiadały każdego dnia na "szychty" Potem władzy we łbach się poprzewracało ( podobnie jak to obecnie się dzieje ) i uznały że czas na rewolucję.Zlikwidowały połączenia,zastąpiły je autobusami i dojazdami we własnym zakresie.Mało tego pozwalniały setki pracowników.Dzisiaj rechot historii nad Policami zatoczył koło.Dzisiaj ponownie wszystko ma sens ma logiczne ekonomiczne uzasadnienie i wszystko wszystkim się opłaca,tylko za poprzednie decyzje ani nikt nie poszedł siedzieć ani nie pokrył kosztów tych bezmyślnych idiotycznych decyzji.Police czy to się komuś podoba czy nie leżą przy dużej miejskiej metropolii.Skomunikowanie jej na miarę XXI w.to nie przywilej i widzi mi się kilku partyjnych aparatczyków ale psi obowiązek.Już zapewne w niedalekiej przyszłości "tej granicy" powiatów wcale nie będzie,a nowoczesna szybka komunikacja to kwestia nieodległego czasu.Na czas przejściowy taka SKM jest zbawieniem,ale za tą inwestycją muszą iść kolejne które cały projekt ładnie zepną w logiczną całość.Na "zachodzie" od dziesięcioleci to funkcjonuje,czas by w końcu i u nas zaczęto myśleć pro europejsko na miarę współczesnej cywilizacji.Malkontenci,starzy tetrycy byli,są i zawsze będą a świat należy do młodych ambitnych i światłych ludzi.

G
Gość

Na co komu przystanek "PKP", który będzie oddalony o 500 m od przystanku "Dąbrówka wiadukt"?

B
Bh

Tu na razie jest sciernisko ale będzie..

Dodaj ogłoszenie