MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Podsumowanie Bonu Turystycznego. Prawie 472 mln zł zostawili Polacy w woj. zachodniopomorskim w turystyce

Bogna Skarul
Bogna Skarul
Wynik województwa zachodniopomorskiego był trzecim w kraju, po województwie małopolskim i pomorskim
Wynik województwa zachodniopomorskiego był trzecim w kraju, po województwie małopolskim i pomorskim archiwum
Chodzi o pieniądze z Bonu Turystycznego. Przez cały okres jego obowiązywania, czyli od 1 sierpnia 2020 r. do 31 marca 2023 r., w Zachodniopomorskiem zrealizowano ponad 674 tys. płatności na łączną kwotę blisko 472 mln złotych.

W całym kraju było ponad 5,5 mln transakcji w wysokości prawie 3,2 mld złotych.

Wynik województwa zachodniopomorskiego był trzecim w kraju, po województwie małopolskim i pomorskim. Najwięcej w naszym regionie, bo ponad 416 mln zł, rodzice zapłacili za usługi hotelarskie. Koszt imprez turystycznych to przeszło 42 ml zł, natomiast ponad 13 mln zł to płatności za imprezy turystyczne razem z usługami hotelarskimi, które realizowały niektóre podmioty.

- Największe zainteresowanie Polskim Bonem Turystycznym było od lipca do sierpnia 2021 r., kiedy zrealizowano ok. 31 proc. wszystkich transakcji w kraju, a kwota płatności przekroczyła 34 proc. środków wydanych w ramach rozliczeń bonami — mówi Karol Jagielski, regionalny rzecznik prasowy ZUS województwa zachodniopomorskiego. - Kolejny duży skok zarówno liczby transakcji jak i kwoty odnotowano w okresie wakacyjnym zeszłego roku i w marcu 2023 r. – czyli w ostatnim miesiącu programu.

Od początku działania programu najwięcej podmiotów turystycznych zgłosiło się w województwach pomorskim (6,3 tys.), małopolskim (5,7 tys.). Na trzecim miejscu uplasowało się województwo zachodniopomorskie (5,2 tys.), a na czwartym znalazło się województwo dolnośląskie (2,5 tys.).

W związku z programem PBT działała też przez ponad 32 miesiące specjalna infolinia. W tym czasie obsłużyła niemal 750 tys. połączeń. Dostępny był też adres poczty elektronicznej: [email protected], na który wpłynęło ponad 44 tys. pytań.

Departament Obsługi Klientów ZUS odpowiadał za przygotowanie dla beneficjentów Polskiego Bonu Turystycznego materiałów informacyjnych na stronie internetowej i filmów szkoleniowych publikowanych w kanale „Elektroniczny ZUS” na YouTube. Opracowano również najczęściej zadawane pytania i odpowiedzi dla konsultantów infolinii i bazę wiedzy, którą na bieżąco aktualizowano.

Oprócz ZUS podmiotem zaangażowanym w realizację programu była Polska Organizacja Turystyczna.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Trzęsienie ziemi na Wyspach. Partia Pracy wraca do władzy

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na gs24.pl Głos Szczeciński