Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Po remoncie na ul. Modrej w Szczecinie jeżdżą za szybko? Jest skarga

Marek Jaszczyński
Marek Jaszczyński
Inwestycja obejmowała m.in. poszerzenie jezdni i wykonanie nowej konstrukcji jezdni, wykonanie pasów rowerowych, przebudowę zatok autobusowych oraz budowę chodników.
Inwestycja obejmowała m.in. poszerzenie jezdni i wykonanie nowej konstrukcji jezdni, wykonanie pasów rowerowych, przebudowę zatok autobusowych oraz budowę chodników. SW
Przed remontem ulicy Modrej w Szczecinie kierowcy narzekali na stan jezdni, teraz pojawił się inny kłopot: problem z włączeniem się do ruchu.

Przypomnijmy, że inwestycja obejmowała m.in. poszerzenie jezdni i wykonanie nowej konstrukcji jezdni, wykonanie pasów rowerowych, przebudowę zatok autobusowych oraz budowę chodników.

- Niewątpliwie komfort jazdy, do i z pracy bardzo się poprawił i nie wstyd zaprosić do siebie kontrahentów z innych miast na spotkanie służbowe i dostawcy też są zadowoleni z tej zmiany. Jest natomiast problemem włączenie się do ruchu na Modrą, szczególnie chcąc wjechać na lewy pas. Często musimy odczekać bardzo długo, aby bezpiecznie włączyć się do ruchu - mówi pani Sabina, która poruszyła problem w mediach społecznościowych. - Powodem tego stanu rzeczy jest tak piękna nawierzchnia, że kierowcy śmiało i chętnie korzystają z możliwości swoich aut i po prostu pędzą na tym odcinku. Czy znajdą się jakieś rozsądne rozwiązania tego problemu, w postaci choćby spowalniaczy?

Problem polega na tym, że po ulicy Modrej poruszają się autobusy, a to ogranicza zastosowanie progów. Możliwe byłyby wyspy zwalniające znane, chociażby z ulicy Wierzbowej. Na razie magistrat będzie przyglądał się zmianom.

- Na ten moment takich sygnałów jeszcze nie było. Generalnie unikamy montażu progów zwalniających na ulicach, po których jeździ komunikacja miejska, choć takie pojedyncze przypadki bywają. Jeśli problem będzie się nawarstwiał to w przyszłości można o tym pomyśleć - odpowiada Piotr Krzystek, prezydent Szczecina.

Innym sposobem na zmniejszenie prędkości byłoby wyniesienie skrzyżowań, zastosowanych m.in. na skrzyżowaniu ulicy Hożej i Żabiej. Jednak takie rozwiązanie trzeba byłoby wprowadzić na etapie projektowania, a nie po zakończonej inwestycji.

- Jedno takie większe skrzyżowanie i problem byłby rozwiązany, ale niestety myślenie u nas w urzędzie miasta idzie bardzo ciężko. Autobus podjeżdża pod takie skrzyżowanie bez problemu, kierowcy muszą zwolnić do 40-50 kilometrów, bo inaczej wyrzuci ich na orbitę. Jest bezpieczniej, pieszym i innym łatwiej się przechodzi przez jezdnię. A i do ruchu włączyć łatwiej, gdy inni zwalniają przed skrzyżowaniem - uważa pan Paweł, internauta.

od 12 lat
Wideo

Niedzielne uroczystości odpustowe ku czci św. Wojciecha w Gnieźnie

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na gs24.pl Głos Szczeciński