Plebiscyty pozwalają budować dobry wizerunek firm

Piotr Jasina
Rozmowa z Anną Kornacką, prezeską Związku Pracodawców Pomorza Zachodniego Lewiatan, członkinią kapituły konkursu Nasze Dobre z Pomorza 2015.

- Jest pani zwolenniczką gospodarczych plebiscytów?
Uważam, że tego typu plebiscyty wpływają na budowanie pozytywnego wizerunku przedsiębiorców. Poszukiwanie firm, produktów, usługodawców, organizatorów ciekawych i oryginalnych imprez pokazuje mieszkańcom regionu, z kogo lub z czego mogą być dumni.

- Nie przeraża mnogość różnego rodzaju konkursów?
Z jednej strony ilość nie zawsze przekłada się na jakość. Z drugiej zaś, biorąc pod uwagę, że pomimo ogromnego zaangażowania w rozwój kraju, przedsiębiorcy mają raczej niekorzystny wizerunek, tego typu plebiscyty pracują na ich korzyść. Pokazują ich w pozytywnym kontekście, jako symbol z trudem wypracowanego sukcesu. Jest to tym bardziej potrzebne, że coraz więcej Polaków decyduje się na pracę na własny rachunek. Przykładem dla nich są przedsiębiorcy, którym się powiodło.

- Dlaczego warto zaprezentować firmę, usługę czy produkt, walczyć o statuetki, laury?
Jeśli ktoś odnosi sukces, chce aby to dostrzeżono. Żyjemy w świecie, w którym chwalenie się dobrą pozycją firmy na rynku, innowacyjnym produktem, czy też sprawdzoną usługą wymiernie wpływa na to, jak widzą nas potencjalni nabywcy oferowanych towarów i usług. To buduje reputację przedsiębiorstwa. Pozycjonowanie w świadomości otoczenia nie jest łatwe, a prezentowanie się w tak pozytywnym kontekście, ułatwia firmom to zadanie.

- Firmy z Pomorza mają się czym chwalić?
Oczywiście, że mają. Województwo zachodniopomorskie ma pod tym względem ogromny potencjał. Są wśród przedsiębiorców z Zachodniego Pomorza ludzie, którzy odnieśli duży sukces biznesowy. Potrafią oni przekuć kapitał intelektualny w dobrze prosperujące, przynoszące zyski i mądrze zarządzane przedsiębiorstwo. Są wśród nich także tacy, którzy w swojej działalności uwzględniają interesy społeczne naszego regionu i mieszkańców, co coraz częściej przekłada się na pozytywny obiór firmy w otoczeniu.

- Co Pani zdaniem jest miernikiem sukcesu przedsiębiorstwa?
Teorii opisujących mierniki sukcesu przedsiębiorstw jest wiele. Sukces jest pojęciem wielowymiarowym. Może się zdarzyć, że na jednym polu przedsiębiorca odniesie sukces, a na innym poniesie klęskę. Osobiście uważam, że zasadniczym miernikiem sukcesu jest taki udział w rynku, który zapewnia przedsiębiorcy oraz jego pracownikom bezpieczne dochody, dzięki którym możliwy jest stały rozwój przedsiębiorstwa. a ą

Czytaj e-wydanie »Lokalny portal przedsiębiorców

Wzrasta sprzedaż "małpek" ale kosztem dużych formatów

Wideo

Materiał oryginalny: Plebiscyty pozwalają budować dobry wizerunek firm - Głos Koszaliński

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3