Na nową trasę wjadą też kierowcy. - Między godz. 13.30 a 14 planujemy udostępnienie całej obwodnicy, łącznie z wiaduktami i drogami dojazdowymi - wyjaśnia Mateusz Grzeszczuk ze szczecińskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.
To I etap budowy obwodnicy o długości 4,3 km z jednym węzłem, dwoma obiektami mostowymi i wpięciem w rondo Hakena. Będzie kończył się na przecięciu z obecną drogą krajową nr 13 w rejonie skrzyżowania do miejscowości Siadło Górne. Na drodze powiatowej między Przecławiem a Ustowem powstanie węzeł drogowy Przecław. Będzie to dwujezdniowa droga klasy GP (droga główna ruchu przyspieszonego) po dwa pasy ruchu w obu kierunkach. Wykonawcą prac jest firma Budimex, która wykona pierwszy etap obwodnicy za kwotę 89,5 mln złotych.
Inwestycja będzie otwarta kilka miesięcy przed kontraktowym terminem.
Dwujezdniowa droga klasy GP (główna ruchu przyspieszonego) ma długość 4,2 km. Rozpoczyna się od ronda Hakena w Szczecinie, a kończy na włączeniu w obecną DK13 na południe od Przecławia. Nowa trasa udrożni przejazd DK13 ze Szczecina w kierunku autostrady A6.
Obecnie w Przecławiu i Warzymicach codziennie są zatory drogowe, ponieważ jest to zarówno trasa w kierunku autostrady, jak i droga prowadząca do wielu osiedli mieszkaniowych. Jest tam wiele skrzyżowań i przejść dla pieszych. Po oddaniu obwodnicy ruch tranzytowy zostanie oddzielony od ruchu lokalnego. Komunikację ułatwią też prowadzące do węzła Przecław drogi wybudowane przez Gminę Kołbaskowo, które mają być oddane do ruchu razem z obwodnicą.
Zobacz najnowsze zdjęcia obwodnicy Warzymic i Przecławia
Co z dotychczasową drogą krajową nr 13?
Czy droga stanie się drogą gminną? Wszystko na to wskazuje.
- Takie mamy pragnienie – powiedziała Małgorzata Schwarz, wójt gminy Kołbaskowo w mediach społecznościowych. – Według kategorii, powinna ona stać się drogą powiatową, jednak ze względu na interesy Gminy Kołbaskowo, zabiegamy o to, aby ona stała się drogą gminną.
Czy będzie to duże obciążenie dla Gminy?
- Na pewno będzie to duże obciążenie, ale mam kilka tematów, które są niezbędne dla prawidłowego funkcjonowania dróg wspomagających – powiedziała pani wójt. - Między innymi ulicy Cedrowej, która w tej chwili jest zagrodzona, a w momencie kiedy będzie gminna, przywrócimy to połączenie na zasadzie prawoskrętów. Plus dopuszczenie do ruchu kilku skrzyżowań, które też są niezbędne i pomocne firmom znajdującym się wzdłuż tej drogi.
Konto Amazon zagrożone? Pismak przeciwko oszustom
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?