Obwodnica śródmiejska w Szczecinie za 119 mln złotych

Marek Jaszczyński
Jedna z wizji wyglądu węzła Łękno, czyli styku VI etapu obwodnicy śródmiejskiej. Planowany odcinek obwodnicy ma długość około 1 km, zakłada przebudowę al. Wojska Polskiego wraz z torowiskiem na długości ok. 620 m oraz przebudowę linii  kolejowej na długości ok. 1,2 km.
Jedna z wizji wyglądu węzła Łękno, czyli styku VI etapu obwodnicy śródmiejskiej. Planowany odcinek obwodnicy ma długość około 1 km, zakłada przebudowę al. Wojska Polskiego wraz z torowiskiem na długości ok. 620 m oraz przebudowę linii kolejowej na długości ok. 1,2 km. Wizualizacja Maciej Sochanowski
Lada dzień zostanie ogłoszony przetarg na VI etap obwodnicy śródmiejskiej, od ulicy Niemierzyńskiej do al. Wojska Polskiego.

W ramach tego zadania ma być także przebudowany węzeł drogowy Łękno.

- Jesteśmy tuż przed ogłoszeniem przetargu na wykonanie projektu VI etapu Obwodnicy Śródmiejskiej - mówi Łukasz Kolasa z biura prasowego Urzędu Miasta. - Powinien być gotowy pod koniec przyszłego roku. Na dziś zakładamy, że na pewno powstanie fragment od ul. Niemierzyńskiej do Wojska Polskiego wraz z przebudową całego skrzyżowania, co będzie jednym z trudniejszych zadań podczas budowy obwodnicy.

Jesienią 2011 roku prowadzono konsultacje społeczne nad wyborem wariantu przebiegu trasy. Poparto II wariant przebudowy. Dlaczego? Zaletą tego rozwiązania jest prowadzenie jezdni obwodnicy na poziomie linii kolejowej, przez co arteria będzie w minimalny sposób ingerować w krajobraz i oddziaływać na otoczenie. Skrzyżowanie al. Wojska Polskiego z obwodnicą zaprojektowano jako węzeł częściowo bezkolizyjny, w którym obwodnica przechodzi pod aleją.

Zaprojektowano również przebudowę linii kolejowej nr 406 wraz z peronami i połączeniem komunikacyjnym z węzłem "Łękno". Torowisko tramwajowe biegnące wzdłuż al. Wojska Polskiego będzie wydzielone, jednak zostało zaprojektowane jako pas autobusowo-tramwajowy.

Co się zmieni w związku z tym wariantem? Wyburzona zostanie nieruchomości przy al. Wojska Polskiego 185 oraz ul. Pawła Jasienicy 5 wraz z sąsiadującymi budynkami garażowymi. Przewidywany całkowity koszt wykonania inwestycji dla tego wariantu wynosi około 119 milionów złotych. Cena zawiera koszt wybudowania VI etapu obwodnicy, wykupy nieruchomości i wypłatę odszkodowań oraz dziesięcioprocentową rezerwę na nieprzewidziane prace. Konsultacje prowadził Instytut Rozwoju Regionalnego.

- W konsultacjach wzięło udział mało mieszkańców, natomiast dużym zainteresowaniem konsultacje cieszyły się ze strony organizacji społecznych, które w większości poparły przebieg VI odcinka - tłumaczył wówczas Zbigniew Zychowicz z IRR. - Przy okazji konsultacji okazało się, że potrzebna jest debata dotycząca rozwiązania problemów komunikacyjnych w Szczecinie.

Znacznie więcej osób wypowiedziało się poza dopuszczalnymi sposobami konsultacji. Wśród nich uczestnicy protestu z Łękna, którzy zebrali i przekazali do IRR 800 podpisów przeciw planowanej budowie.

Najnowsze oferty na Black Friday

Materiały promocyjne partnera

Wideo

Komentarze 14

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

G
Gosciunio

Rodzice x-mana przyjechali z wioski i tak im zostało.

X
X Man

Na wiosce jeździ się rowerami.

G
Gość

Tempo prac nad tą obwodnicą, która chyba niczego nie obwodzi jest tak imponujące, że zakończą ja=ą zapewne do XXV wieku.

K
Kargool

aaaa! kiedyś gdzieś wyczytałem, że skrzyżowanie 26 Kwietna i Twardowskiego ma być dwupoziomowe...

K
Kargool

Dobrze, że planowane jest bezkolizyjne dwupoziomowe skrzyżowanie bo wcześniejsze odcinki "obwodnicy" co chwila ze światłami to porażka...

p
pedalowy szczecin

a gdzie sciezki dla rowerow zajmujace jeden z pasow a kontrapasy na drugim?! nie widze ich!!! na rany Chrystusa zbawiciela naszego generale rowerowy Loga - pedzel w reke a ty Andrzeju z Juniorow pioro oraz inkaust i pomozcie, na alarm bijcie!!! Auta w miescie sie pojawia!!!!! Miasto to nie wioska gdzie jezdzi sie samochodami, to zachodnia europa gdzie nawet jako ambulansy medyczne jezdza riksze!!!!!

r
ryloi

a kiedy od petli 3-ki las arkoński do wojska polskiego przeciez ta trasa to tragedia?!!!

M
Marcin

To nie jest przetarg na wykonawcę kolejnego fragmentu obwodnicy (to akurat kiepska nazwa, lepsza byłaby "trasa średnicowa"), tylko na wykonanie projektu. W praktyce projekt można odłożyć do szuflady.

T
ToM

Ale piknie i czyściutko. Biorę w ciemno.

M
Marcin

Jezu , Jak Pięknie!

E
Erland

Lada dzień zostanie ogłoszony przetarg na VI etap obwodnicy śródmiejskiej, od ulicy Niemierzyńskiej do al. Wojska Polskiego.

 

 

- Jesteśmy tuż przed ogłoszeniem przetargu na wykonanie projektu VI etapu Obwodnicy Śródmiejskiej - mówi Łukasz Kolasa z biura prasowego Urzędu Miasta. - Powinien być gotowy pod koniec przyszłego roku.

 

 

To w końcu będzie przetarg na wykonanie obwodnicy czy na wykonanie projektu? Bo wg tego co mówi Pan Kolasa to chodzi o projekt, a i gotowy ma być dopiero pod koniec 2015r. Dodać do tego czas na realizację, to może tak w 2017/18r. pojedziemy tym VI odcinkiem :) Ale dobrze, że cokolwiek się robi w tym kierunku.

.

czemu tak pozno ??

G
Gość
W dniu 28.06.2014 o 14:33, Gość napisał:

Zdecydowanie najpiękniejsza na tej wizji jest ta amerykańska lokomotywa .


Tak lokomotywa ładna ,reszta też...
G
Gość

Zdecydowanie najpiękniejsza na tej wizji jest ta amerykańska lokomotywa .