Statek może zabierać 50 samochodów ciężarowych i będzie wykonywał sześć rejsów tygodniowo.
- Wychodzimy naprzeciw potrzebom firm spedycyjnych z Polski i Szwecji - mówi Jan Warchoł prezes PŻB. - Od pewnego czasu wzrasta liczba tirów zostających tak w Ystad jak i w Świnoujściu. Wprowadzając ten statek wzmacniamy linię wobec rosnącej konkurencji zagranicznych przewoźników. Ale ta decyzja nie przekreśla potrzeby wspólnych inwestycji tonażowych polskich armatorów.
Linię Świnoujście-Ystad obsługuje prom pasażersko-samochodowy "Polonia" oraz towarowe"Jan Śniadecki" i "Mikołaj Kopernik" eksploatowane przez Unity Line i "Rogalin" należący do PŻB.
PŻB posiada obecnie trzy promy. "Pomeranię" i "Silesię" ćwierć wieku temu zbudowała Stocznia Szczecińska. "Rogalin" ma już 28 lat i prawdopodobnie będzie pływał tylko do końca maja tego roku. W zeszłym roku armator sprzedał 29-letni prom "Nieborów".
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?