- Linia 107 to najbardziej obciążona trasa - przyznaje Kazimierz Trzciński, prezes Szczecińsko-Polickiego Przedsiębiorstwa Komunikacji (SPPK).
Zakup taboru to wydatek ok. 12 milionów złotych. 85 procent tej kwoty pochodzi ze środków unijnych. Resztę wykładają władze Szczecina i Polic. Dlatego wczoraj szczecińscy radni z komisji rozwoju pozytywnie zaopiniowali projekt uchwały podwyższający kapitał zakładowy (SPPK) o 950 tysięcy złotych. Ostateczna decyzja zapadnie na sesji pod koniec lutego.
- To ważna decyzja, bo dzięki podwyższeniu kapitału będzie można sfinansować inwestycję, na którą dostaliśmy tak duże dofinansowanie - mówi Michał Przepiera, dyr. Wydziału Gospodarki Komunalnej Urzędu Miejskiego w Szczecinie.
Uchwałę o podobnej treści mają dziś podjąć radni Polic. W SPPK Szczecin posiada udział w wysokości 6.6 mln zł. (44,1 proc.).
Spółka ma w tej chwili 55 autobusów. Każdy robi średnio po ok. 100 tysięcy kilometrów rocznie. Średni wiek jednego pojazdu to ponad dziesięć lat, więc każdy z nich ma przejechane około 1,5 miliona kilometrów.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?