Nowe aveo sedan

Marek Rudnicki, 26 kwietnia 2006 r.Zaktualizowano 
Nowy aveo sedan zwraca uwagę sylwetką, która odbiega od typowych koreańskich kształtów znanych z konstrukcji daewoo. Jest dużo solidniejszy, a w środku bardziej przyjazny kierowcy.
Nowy aveo sedan zwraca uwagę sylwetką, która odbiega od typowych koreańskich kształtów znanych z konstrukcji daewoo. Jest dużo solidniejszy, a w środku bardziej przyjazny kierowcy.
Od kilku dni dostępny jest w Polsce nowy model aveo chevrolet, wersja sedan. Wbrew pozorom nie jest to kontynuacja znanego już wyrobu daewoo ze znaczkiem amerykańskiej firmy, a całkowicie nowy samochód wyposażony w silnik suzuki.

Wygląda i jeździ dużo lepiej, niż poprzednik. Sylwetka optycznie została rozciągnięta do tyłu, bryła zyskała solidne błotniki, a podwozie piętnastocalowe koła (dostępne też wersje z kołami 13 i 14-calowymi).

Z wyższej do kompaktu

Nowe aveo jest propozycją dla przeciętnego Kowalskiego i jego rodziny. A mimo to chevrolet zastosował kilka rozwiązań, charakterystycznych dla samochodów z wyższej półki.

Przykładowo - nowoczesny układ jezdny z kolumnami McPhersona z przodu i belką skrętną z tyłu (rozwiązanie od dawna bardzo chwalone m.in. w citroenie, nissanie i renault). Innym plusem nowego modelu jest stosunkowo duży, jak na tę klasę i w stosunku do poprzedników rozstaw kół - 1450 mm z przodu i 1430 mm z tyłu.
Średnica zawracania aveo sedan wynosi 10,5 m. Auto wyposażono też w radio montowane jako stały panel, proste w obsłudze, a jednocześnie jakościowo bardzo dobre (takie samo montowane jest w klasach znacznie wyższych).

Tylko dwa silniki

Na wyposażeniu są na razie dwa silniki o nie największej mocy. Pierwszy o mocy 72 KM (1,2 l) i drugi 94 KM (1,4 l).

Oba charakteryzują się dużą jak na tę pojemność elastycznością. Maksymalna prędkość w zależności od silnika, raczej nie wywoła palpitacji serca: 157 km/h i 170 km/h, choć nie jest to mało. Pierwszy pozwala osiągnąć przyśpieszenie od zera do 100 km w czasie (wg. danych fabrycznych) 13,7 sek., a drugi 11,1 sek. Mimo tych pozornie słabych wyników, na trasie można być mile zaskoczonym kulturą pracy silnika, który jest wyraźnie bardziej dynamiczny, elastyczny i cichszy od wersji poprzednika.

Kombinacja cen

Cena auta jest konkurencyjna przynajmniej dla trzech modeli, funkcjonujących już na rynku: skody felicji sedana, kia rio sedana i renault talii. Przy czym w cenie producent wyraźnie preferuje wersji wyposażonych w system ABS, poduszki powietrzne i klimatyzację. Być może ze względu na fakt, że prawdopodobnie już wkrótce wejdzie w życie przepis, że każde nowe auto będzie musiało być wyposażone w system ABS, a poduszki powietrzne będą należały do preferowanego wyposażenia.

polecane: Flesz - e-papieros zagraża zdrowiu

Wideo

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3