Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Nowe aveo sedan

Marek Rudnicki, 26 kwietnia 2006 r.
Nowy aveo sedan zwraca uwagę sylwetką, która odbiega od typowych koreańskich kształtów znanych z konstrukcji daewoo. Jest dużo solidniejszy, a w środku bardziej przyjazny kierowcy.
Nowy aveo sedan zwraca uwagę sylwetką, która odbiega od typowych koreańskich kształtów znanych z konstrukcji daewoo. Jest dużo solidniejszy, a w środku bardziej przyjazny kierowcy.
Od kilku dni dostępny jest w Polsce nowy model aveo chevrolet, wersja sedan. Wbrew pozorom nie jest to kontynuacja znanego już wyrobu daewoo ze znaczkiem amerykańskiej firmy, a całkowicie nowy samochód wyposażony w silnik suzuki.

Wygląda i jeździ dużo lepiej, niż poprzednik. Sylwetka optycznie została rozciągnięta do tyłu, bryła zyskała solidne błotniki, a podwozie piętnastocalowe koła (dostępne też wersje z kołami 13 i 14-calowymi).

Z wyższej do kompaktu

Nowe aveo jest propozycją dla przeciętnego Kowalskiego i jego rodziny. A mimo to chevrolet zastosował kilka rozwiązań, charakterystycznych dla samochodów z wyższej półki.

Przykładowo - nowoczesny układ jezdny z kolumnami McPhersona z przodu i belką skrętną z tyłu (rozwiązanie od dawna bardzo chwalone m.in. w citroenie, nissanie i renault). Innym plusem nowego modelu jest stosunkowo duży, jak na tę klasę i w stosunku do poprzedników rozstaw kół - 1450 mm z przodu i 1430 mm z tyłu.
Średnica zawracania aveo sedan wynosi 10,5 m. Auto wyposażono też w radio montowane jako stały panel, proste w obsłudze, a jednocześnie jakościowo bardzo dobre (takie samo montowane jest w klasach znacznie wyższych).

Tylko dwa silniki

Na wyposażeniu są na razie dwa silniki o nie największej mocy. Pierwszy o mocy 72 KM (1,2 l) i drugi 94 KM (1,4 l).

Oba charakteryzują się dużą jak na tę pojemność elastycznością. Maksymalna prędkość w zależności od silnika, raczej nie wywoła palpitacji serca: 157 km/h i 170 km/h, choć nie jest to mało. Pierwszy pozwala osiągnąć przyśpieszenie od zera do 100 km w czasie (wg. danych fabrycznych) 13,7 sek., a drugi 11,1 sek. Mimo tych pozornie słabych wyników, na trasie można być mile zaskoczonym kulturą pracy silnika, który jest wyraźnie bardziej dynamiczny, elastyczny i cichszy od wersji poprzednika.

Kombinacja cen

Cena auta jest konkurencyjna przynajmniej dla trzech modeli, funkcjonujących już na rynku: skody felicji sedana, kia rio sedana i renault talii. Przy czym w cenie producent wyraźnie preferuje wersji wyposażonych w system ABS, poduszki powietrzne i klimatyzację. Być może ze względu na fakt, że prawdopodobnie już wkrótce wejdzie w życie przepis, że każde nowe auto będzie musiało być wyposażone w system ABS, a poduszki powietrzne będą należały do preferowanego wyposażenia.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na gs24.pl Głos Szczeciński