Na węzeł ten składać się będą między innymi plac o długości 396 m i szerokości 27 m, tory na długości projektowanego placu, sieć kanalizacji deszczowej, odwodnienie liniowe, instalacja wodociągowa, elektroenergetyczna, teletechniczna, a także maszty oświetleniowe, monitoring wizyjny, ogrodzenia o dł. 1200 m, oraz rampa ro-ro na nabrzeżu Spółdzielczym.
- Inwestycja ma na celu wykorzystanie potencjału przeładunkowego nowo wybudowanych torów na bocznicy Ostrów Grabowski, a także zapewnić w najbliższej przyszłości dostępność infrastruktury kolejowej dla zaplecza nabrzeża Norweskiego - tłumaczy Monika Woźniak-Lewandowska, rzeczniczka prasowa Zarządu Portu Szczecin Świnoujście, który jest inwestorem.
- Plac przeładunkowy przeznaczony będzie do przeładunku kontenerów z taborów kolejowych na statki i w kierunku odwrotnym. Projektowana jest klasyczna platforma przeładunkowa, umożliwiająca przeładunek kontenerów w relacji pociąg-ciągnik siodłowy z naczepą/ciągnik terminalowy przy użyciu pojazdów typu reachstacker. W ramach funkcjonowania przedmiotowej inwestycji przewiduje się również transport obiektów o charakterze militarnym/wojskowym tj. ładunki ro-ro oraz ładunki mienia wojskowego skonteneryzowanego z zawartością zastrzeżoną - dodaje.
W ramach inwestycji jeden tor zostanie zabudowany płytami na długości projektowanego placu. A realizacja inwestycji planowana jest na II kwartał 2024 roku. Na razie port wystąpił z wnioskiem o pozwolenie na prace budowlane. Docelowo w nowym węźle przeładowywanych ma być rocznie ponad pół miliona ton ładunków w kontenerach.
Konto Amazon zagrożone? Pismak przeciwko oszustom
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?