Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Kupią im stroje

ntz, 3 grudnia 2004 r.
Browar Carlsberg (m.in. Bosman, Okocim, Piast) chce inwestować w czwartą ligę. Na próbę kompania piwowarska podpisze umowy sponsorskie z trzema wybranymi klubami, wśród których znalazła się goleniowska Ina.

Trwają ostatnie uzgodnienia przed podpisaniem stosownych dokumentów pomiędzy browarem a Zachodniopomorskim Związkiem Piłki Nożnej. Oprócz tego przedstawiciele sponsora podpiszą indywidualne aneksy z klubami, z którymi nawiążą współpracę, a będą to trzy zespoły: Pogoń Barlinek, Darzbór Szczecinek i Ina Goleniów.

Pionierski projekt

Zainteresowanie poważnego sponsora rozgrywkami niższych klas to ewenement w skali kraju.

- Jeszcze nie słyszałem, by jakiś browar sponsorował czwartą ligę w innych związkach w kraju - mówi Jan Bednarek, prezes ZZPN. - W zamian za to na stadionach pojawią się bandy i balony reklamowe Bosmana, a browar zaopatrzy kluby w sprzęt sportowy. Na początek podpiszemy roczną umowę na czwartą ligę. Jeżeli okaże się to strzałem w dziesiątkę, to niewykluczone że sponsor zdecyduje się wejść również do V ligi i klasy okręgowej.

Na próbę przedstawiciele browaru zaproponowali zakup dla trzech klubów 20 kompletów strojów wartości około 5 tysięcy złotych każdy. Ale to nie koniec współpracy browaru z zespołami czwartej ligi.

Ina umowę ma już gotową

Kontrakt podstawowy pomiędzy ZZPN i sponsorem powinien zostać podpisany niebawem. Oprócz niego, wymienione kluby indywidualnie uzgadniały aneksy do umowy, w których ustalały zakres współpracy.

- My już uzgodniliśmy warunki. Niestety, strojów jeszcze nie otrzymaliśmy, gdyż umów dodatkowych browar nie podpisał z Pogonią Barlinek i Darzborem - mówi Zygmunt Kopaczewski, prezes Iny.

Praktycznie jedynym punktem spornym w negocjacjach z browarem była kwestia długości trwania umowy. Pierwotna wersja miała charakter bezterminowy z 9 - miesięcznym okresem wypowiedzenia. Na ten podstawowy warunek działacze nie zgodzili się i ostatecznie ustalono, że najpierw będzie okres próbny - 12 miesięczny (od stycznia 2005) z ewentualnym okresem wypowiedzenia liczącym 3 miesiące.

Szczegóły umowy

Klub w ciągu trwania umowy zobowiąże się do udostępnienia miejsc na stadionie na balony i bandy reklamowe, i co jest najważniejsze - zespół będzie musiał rozegrać obowiązkowo połowę meczów wyjazdowych w strojach z logo sponsora. Ponadto przedstawiciele browaru zastrzegli, że w czasie trwania umowy będą mogły pojawiać się reklamy innych firm z wyjątkiem konkurencyjnych browarów.

W zamian za to Ina otrzyma dobrej jakości sprzęt sportowy, na który składać się będzie 20 kompletów strojów piłkarskich oraz dwa komplety sprzętu dla bramkarzy. Sponsor zobowiązał się również do partycypowania w kosztach produkcji plakatów zapowiadających mecze w zamian za swoje logo na plakacie.

- Uważam, że każda pomoc, jaka zjawia się w klubie w tych trudnych czasach, jest mile widziana - powiedział Zygmunt Kopaczewski. - Jakby nie patrzeć, zawsze odchodzą nam koszty sprzętu, który jest drogi, a zaoszczędzone fundusze możemy przeznaczyć na co innego.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na gs24.pl Głos Szczeciński