Wspólny taryfikator kar zakłada konsekwencje za krytykowanie spółek z grupy PKP - wówczas pracownicy PKP IC stracą połowę premii.
Podobnie za: nieudzielanie informacji podróżnemu o cenach usług czy utrudnieniach w ruchu. Zaniechanie używania zwrotów grzecznościowych w kontakcie z klientem spowoduje utratę jednej piątej premii. Kary będą także za brak nakrycia głowy, krawata, czy niechlujną fryzurę. Można stracić dziesięć procent premii. Do dokumentu dotarł portal "Rynek kolejowy".
Najsurowsza kara, bo 70-procentowa dotyczy palenia tytoniu przez pracownika, lub braku reakcji na palenie przez podróżnych. Kary mają charakter progresywny - wzrastają w przypadku recydywy.
Szczegółowy wersja taryfikatora kar, który pilotażowo wchodzi w życie w kwietniu, będzie w czerwcu. Spółka tłumaczy, że wdrożenie taryfikatora stanowi element procesu podnoszenia standardów obsługi klienta spółki.
- Taryfikator to projekt nowy. Choć również wcześniej wewnętrzny regulamin oraz kodeks pracy dopuszczały stosowanie potrąceń premii, nie funkcjonował jeden dokument regulującego to zagadnienie. Taryfikator będzie stosowany w formie ostatecznie obowiązującej prawdopodobnie od czerwca. Do tego czasu z nowym dokumentem w ramach pouczeń okresowych będą zaznajamiani pracownicy bezpośredniej obsługi klienta - konduktorzy, pracownicy kas - mówi Beata Czemerajda z biura prasowego PKP Intercity.
Strefa Biznesu: Zwolnienia grupowe w Polsce. Ekspert uspokaja
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?