Zimno w stopy, mokro za kołnierzem, a tu trzeba się jeszcze mocować z kłódkami i zamkami. Nie ma nic gorszego niż otwieranie bramy wjazdowej czy garażowej podczas obfitych opadów deszczu czy śniegu. Uchroni nas przed tym automatyka.
Wystarczy jeden guzik w pilocie, aby żaluzje w oknach osłoniły nas przed zimowym słońcem, aby drzwi garażowe stanęły przed nami otworem, a brama wjazdowa cicho zamknęła się za wjeżdżającym samochodem.
Fotokomórka - rzecz ważna
Napęd do bram FAAC 391 - parametry:
Napęd FAAC 391 przeznaczony jest do bram skrzydłowych o długości skrzydła do 2,5 m. Ze względu na kompaktową budowę napęd jest szybki i łatwy w montażu bez konieczności przeróbek adaptacyjnych bramy. Jest ekonomiczny w użytkowaniu, gdyż pobiera zaledwie 1,2A prądu w trakcie pracy urządzenia, a także posiada dodatkowe zabezpieczenia przeciwzgnieceniowe dzięki elektronicznemu modułowi, który montowany jest w centrali sterującej automatu. W przypadku braku prądu mechanizm odblokowujący siłownika umożliwia obsługę ręczną bramy.
Ale posiadając automatykę musimy też o nią zadbać - szczególnie zimą, gdy śnieg zasłania fotokomórki, a wjazd jest grubo zaścielony śnieżną pokrywą. Specjalista od automatyki - Sławomir Baran z firmy FAAC radzi: aby odgarniać zalegający na podjeździe śnieg, a także dbać o to, by fotokomórki bezpieczeństwa cały czas były odsłonięte.
Fotokomórki podczerwieni zdalnie wykrywają przeszkodę na drodze ruchu bramy i zatrzymują ją. W przypadku, gdy fotokomórka jest zasłonięta śniegiem nie spełnia swojego zadania dostatecznie. Nie grozi to jednak niebezpieczeństwem, gdyż nowoczesne napędy są wyposażone w zabezpieczenia przeciwzgnieceniowe.
Na przykład produkty FAAC posiadają czułe zawory zwrotne, które w przypadku napotkania przeszkody cofają skrzydło bramy - dodaje S. Baran.
Uwolnić skrzydła
Nowy elektromechaniczny napęd Firmy FAAC 391 posiada również dodatkowe zabezpieczenie przeciwzgnieceniowe, które zapewnia moduł elektroniczny instalowany w centrali sterującej, który bezpośrednio kontroluje siłę ciągu napędu.
W przypadku awarii spowodowanej np. dużymi złogami śniegu - mechanizm odblokowujący siłownika umożliwia "uwolnienie" skrzydeł bramy i obsługę ręczną.
Jeśli jednak od czasu do czasu odśnieżymy podjazd zamiast używać skrzydła bramy jako pługa śnieżnego będzie ona chodziła niezawodnie przez długie lata, nawet w temperaturach do minus 30 stopni Celsjusza. Dzięki automatyce zamiast codziennej gimnastyki przy otwieraniu i zamykaniu bramy, lepiej możemy wykorzystać ten czas na inne sporty zimowe, takie jak sanki, czy narty...
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?