Urząd Marszałkowski czeka na pojazdy wyprodukowane po 1972 roku. Jednostki nie mogły uczestniczyć w wypadkach kolejowych, ani w pożarach.
Co istotne, muszą być zunifikowane z "ezetami" serii EN57, czyli najbardziej popularnymi składami kursującymi w regionie. Na pojazdach dopuszcza się braki galanterii taborowej: stolików, śmietniczek, półek bagażowych, ławek, grzejników, żarówek. Urząd czeka na oferty do 9 kwietnia.
Przypomnijmy, że pomysł zakupu starych jednostek i ich modernizacji nie jest nowy. W listopadzie ubiegłego roku na liniach pojawiły się dwa pierwsze z siedmiu elektrycznych zespołów trakcyjnych należących do Urzędu Marszałkowskiego. Ostatnia z siedmiu zmodernizowanych jednostek trafi do naszego województwa do lipca tego roku.
Po remoncie pociągi mają opływowe czoło, klimatyzację, dostęp do bezprzewodowego internetu, wygodne fotele pasażerskie. To w skrócie wizytówka zmodernizowanych jednostek EN57.
Po modernizacji "ezety" obsługują relacje Szczecin - Koszalin, Szczecinek - Białogard - Kołobrzeg, Kołobrzeg - Koszalin i Białogard - Koszalin - Słupsk.
Nowe jednostki mogą poruszać się z prędkością 120 kilometrów na godzinę. Drzwi automatycznie blokują się po przekroczeniu prędkości 5 km/h.
"Ezety" mają zabudowane rampy wjazdowe co umożliwia wjazd do wnętrza osobom o ograniczonej możliwości poruszania się. Jedną z dwóch kabin WC przystosowano do obsługi niepełnosprawnych.
Koszt modernizacji to ponad 57 mln złotych, w całości dofinansowany z Regionalnego Programu Operacyjnego.
W 2012 roku województwo zakupiło siedem używanych trójczłonowych pociągów typu EN57 od Przewozów Regionalnych. Nabywca zapłacił 7,5 mln złotych.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?