Jaka będzie Szczecińska Kolej Metropolitalna? Powstaną cztery linie

Marek JaszczyńskiZaktualizowano 
Koncepcja przystanku kolejowego Police Osiedle.
Koncepcja przystanku kolejowego Police Osiedle. Wizualizacja Maciej Sochanowski
Szczecińska Kolej Metropolitarna będzie gotowa do 2021 roku. Koszt uruchomienia SKM, czyli modernizacja infrastruktury wraz z zakupem taboru, to kwota od 580 mln zł do 780 mln zł.

Do 4 czerwca można było wnosić uwagi i wnioski dotyczące Studium Wykonalności Szczecińskiej Kolei Metropolitalnej. Dokument odpowie na pytanie, na jakich zasadach i w jakim zakresie będzie działać SKM.

- Studium to analiza techniczno- ekonomiczna inwestycji - mówi Maciej Sochanowski, jeden z autorów dokumentu. - Przedstawiliśmy trzy opcje wykonania z dokładną analizą, w jaki sposób miałoby to funkcjonować.

Docelowo Szczecińska Kolej Metropolitalna ma składać się z czterech linii łączących Police, Goleniów, Stargard i Gryfino ze Szczecinem - które na obszarze miasta utworzą również kolej miejską. W pełnym zakresie SKM ma zacząć działać w 2021 roku. Zdaniem autorów studium, SKM ma przyszłość, bo od 2020 do 2030 roku zacznie wzrastać liczba pasażerów na kolei, kosztem indywidualnego transportu samochodowego.

Więcej przeczytasz w sobotnio-niedzielnym papierowym wydaniu Głosu Szczecińskiego

polecane: Flesz - e-papieros zagraża zdrowiu

Wideo

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze 18

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.

Podaj powód zgłoszenia

A
Anonim

Moim zdaniem? Po co komu ten tramwaj do Polic, skoro najgorzej z dojazdm mają mieszkańcy Trzebieży, Nowego Warpna i wiosek po drodze. do Polic 107 jeździ średnio co 8 minut i wątpię, by ktoś o zdrowych zmysłach narzekał na ten rozkład! Ten tramwaj powinien jechać po trasie dawnego pociągu linii 406, bo od 2002 roku, kiedy przestał on jeździć to dostać się komunikacją miejską do tamtych okolic jest historią. A dla inwestorów powinno to dać do myślenia, ze względu na zysk jaki osiągaliby w okresie letnim kiedy to tylu Szczecinian i Policzan jeździ wypocząć na plażę.

G
Gość

Czyli co? Będzie stacja na Żelechowej, jak dawno, dawno temu? Oby. . :) Zabrali mam autobus A, to niech teraz odbują stację kolejową... sporo mieszkańców dzielnicy by się ucieszyło. . A i pewnie uczniowie z Polic, którzy uczą się w szkołach na Hozej by korzystali. Czekamy!

w
wysoki sad
W dniu 06.06.2015 o 10:36, kk napisał:

A dlaczego nie uwzględniono w ogóle torów do Kołbaskowa? Tam też się rozbudowują osiedla, dodatkowo wielu Polaków mieszka tuż za granicą w Niemczech..

Tak, tak, tak!!! Kołbaskowo, Przecław, Warzymice , Rajkowo i Gumieńce też powinni byc uwzględnieni w tej układance aż do Trzebieży!!!!! To będzie kolej metropolitalna

d
dezy
W dniu 06.06.2015 o 09:36, Ala napisał:

To po co szybki  tramwaj łączący prawobrzeże z centrum. Można było wykorzystać istniejącą infrastrukturę kolejową, która biegnie z prawobrzeża przez centum Szczecina w kierunku Polic. Wszelkie inwestycje w naszym mieście są nie przemyślane a kasa jest wyrzucana w błoto. 

Ala ma rację!!!

C
Ciekawy

Ciekawe na h** to komu. Gdyby miało być to teraz to było by fajnie ale w 2030 roku. Kur*** mamy 2015

i
inn rocznik

Do Balsamista zwlok. Balsamuj se te zwloki tam za granica i jak wyjechales z tego kraju to komentarze zachowaj dla siebie. Wy pokolenie roszczeniowe co po studiach nic nie umie i chce po 3000 pensji szybko wyleczy sie z postepu. Jak widac rachunek ekonomiczny jes ci obcy. Taka inwestycja nie zwroci sie przez kolejne 100 lat. Po co miasta z obszaru metropolitalnego maja przec do Szczecina jak tu zostaly same urzedy i zaklady budzetowo-oswiatowe? Balsamuj se tam gdzie balsamujesz i ciesz sie jeszcze chwile mlodoscia. Miasto pustych biurowcow, rozpieprzonych ulic, rozpoczetych i niedokonczonych inwestycji tramwajowych, z famtastami kolejowymi. Wyjdz na ulice i zobacz jaka jest bieda, ale niewidac jej na ulicach, chowa sie w domach, sutenerach srodmiescia i zamiezzkanych dzialkach. Fantsta balsamiczny

G
Gość
W dniu 06.06.2015 o 11:41, Balsamista zwłok napisał:

Sam pomysł fajny i przybliża Nas do światowej cywilizacji pod tym względem.Obecnie w Polsce mamy średniowiecze komunikacyjne.Podróżuję po Krajach UE i widzę jak bardzo jesteśmy komunikacyjnie zacofani.Świat Nam uciekł-My do tej pory cały czas się cofaliśmy.Jest światełko w tunelu-ale to ciągle tylko plany.Jak w Polsce się to kończy wszyscy wiemy.Jesteśmy papierowym tygrysem,dużo planujemy mało robimy.Pozoranctwo mamy we krwi.Pokolenie leśnych dziadków,hamulcowych i anypostępowych ludzi wymiera.Do głosu dochodzi młode postępowe,rozwojowe pokolenie.W nich nadzieja,że coś zacznie się dziać i zmieniać z duchem czasu.Ci co wyczekują spokojnej starości i ostatniego tchnienia powinni zostać odstawieni na "boczny tor"To również odnosi się do polityków bo w dużej mierze Ci wiekowi zagubieni w otaczającej Nas rzeczywistości kompletnie zatrzymali się w miejscu i ciągle żyją historią.Nas rocznika 89 ge obchodzi Wasza historia.Tworzymy swoją.

To chyba w Irlandii bo tutaj to tylko ścieżki rowerowe (nomen omen) junior tworzy. A tramwaj bez park&ride na pętli.

B
Balsamista zwłok

Sam pomysł fajny i przybliża Nas do światowej cywilizacji pod tym względem.Obecnie w Polsce mamy średniowiecze komunikacyjne.Podróżuję po Krajach UE i widzę jak bardzo jesteśmy komunikacyjnie zacofani.Świat Nam uciekł-My do tej pory cały czas się cofaliśmy.Jest światełko w tunelu-ale to ciągle tylko plany.Jak w Polsce się to kończy wszyscy wiemy.Jesteśmy papierowym tygrysem,dużo planujemy mało robimy.Pozoranctwo mamy we krwi.Pokolenie leśnych dziadków,hamulcowych i anypostępowych ludzi wymiera.Do głosu dochodzi młode postępowe,rozwojowe pokolenie.W nich nadzieja,że coś zacznie się dziać i zmieniać z duchem czasu.Ci co wyczekują spokojnej starości i ostatniego tchnienia powinni zostać odstawieni na "boczny tor"To również odnosi się do polityków bo w dużej mierze Ci wiekowi zagubieni w otaczającej Nas rzeczywistości kompletnie zatrzymali się w miejscu i ciągle żyją historią.Nas rocznika 89 ge obchodzi Wasza historia.Tworzymy swoją.

S
Stach

"Potęga wyrośnie z nas na pochwałę wsi na pochwałę miast",,,,,,ach ileż to już lat.

p
podróżny

Jak na razie przewozy regionalne zawieszają kursowanie swoich  pociągów chociaż 100% frekwencja jest w pociągach to poco taka inwestycja

L
Lesio

aż 10 kierowców?? Widzę że plany są ambitne :)

k
kk

A dlaczego nie uwzględniono w ogóle torów do Kołbaskowa? Tam też się rozbudowują osiedla, dodatkowo wielu Polaków mieszka tuż za granicą w Niemczech..

G
Gość

"Koszt uruchomienia SKM, czyli modernizacja infrastruktury wraz z zakupem taboru, to kwota od 580 mln zł do 780 mln zł."

I to wszystko dla 10 kierowców. No, no 78000000 zł na kierowcę. Czy w następnych 10 też zostanie zainwestowane po 78000000 zł?

D
Dąbiak

PKP przez kilkadziesiąt nie remontowała tory i stacje do Polic , aby teraz  wystrzelić

o
ojej

"SKM ma przyszłość, bo od 2020 do 2030 roku zacznie wzrastać liczba pasażerów na kolei, kosztem indywidualnego transportu samochodowego."
Wrozbici!?! A co takiego wydazy sie po 2020? Wrozac dalej "...a nastepnie po roku 2030 SKM zacznie masowo tracic pasazerow na recz komunikacji wodnej, az do roku 2050, kiedy to Szczecin zostanie uchwala wojewody przemianowany na plywajacy ogrod." Ludzie, zejdzciena ziemie, bo jak tak dalej bedzie to miasto zarzadzane, to po 2030, kiedy to SKM bedzie szczytowac, okarze sie ze trzeba ciac kolej i komunikacje miejska bo nie bedzie kogo wozic.

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3