Galan Logistics - chcemy konkurować jakością

DM
Rozmowa z Konradem Gałanem, prezesem zarządu Galan Logistics.

Jakie perspektywy dalszego rozwoju widzi dla siebie firma Galan Logistics?
Przed nami dalszy rozwój, zgodnie z rynkowymi trendami, co oznacza nastawienie się, w większym niż dotychczas stopniu na kompleksową obsługę logistyczną. W 2020 roku rynek TSL zmienił się znacząco. Mimo aktualnej sytuacji na rynku nadal umacniamy swoją pozycję wśród liderów firm świadczących usługi przewozu na rynek skandynawski. Dbamy o rozwój współpracy z dotychczasowymi Klientami i jednocześnie rozpoczynamy obsługę kontrahentów, którzy gwałtownie zwiększyli swoje obroty i stworzyli spory popyt na rynku transportowym m.in. w sektorze e-commerce. Wprowadzamy automatyzację procesów oraz zwiększamy liczbę jednostek floty przy równoczesnej optymalizacji czasu dostaw.

Czy unijna dyrektywa o delegowaniu pracowników, której polska branża TSL się obawia, nie pokrzyżuje tych planów?
Unijna dyrektywa gruntownie zmienia warunki konkurowania na rynku TSL, z pewnością uderza w przewoźników, jednak nie możemy podważać zasadności tej regulacji. Wprawdzie jesteśmy polskim operatorem TSL, lecz rozumiemy naszych zachodnich kolegów, którzy dążą do ustalenia jednakowych dla wszystkich zasad konkurencji. Koszty pracownicze w transporcie są bardzo wysokie, dlatego nasi zachodni konkurenci potrzebują prawnej regulacji, która ujednolica wartość kosztów względem wszystkich państw. Oznacza to, że nadchodzi kres konkurowania niższą ceną przez polskich przewoźników. Nadszedł czas na współpracę z zachodnimi przedsiębiorstwami transportowymi – należy odejść od konkurencji w stronę partnerstwa, gdyż zleceniodawcy już wiedzą, że polscy transportowcy nie są tańsi od niemieckich czy francuskich. Jak więc ich pozyskać? Jakością obsługi, terminowością dostaw i zdolnością
do partnerstwa w biznesie.

Gdy czas konkurowania ceną przechodzi do historii, to co powinno teraz być podstawowym orężem firmy w zmaganiach o rynek, zwłaszcza z zachodnimi podmiotami?
W takich warunkach należy pokazać polską specjalność – zdolność szukania i znajdowania rozwiązań lepszych od utartych schematów, mimo, że te nieraz się już sprawdziły. Do tej pory zachodni kontrahenci żyli w przekonaniu, że pewnych rzeczy nie da się zrobić, coś jest niemożliwe. Jakże często po pierwszej realizacji projektu na warunkach określonych przez polskiego dostawcę okazało się, że właśnie została otwarta nowa droga – to co wydawało się dotąd nierealne, teraz jest wykonalne.
Należy podkreślić przy tym wagę nowoczesnych rozwiązań informatycznych, które odgrywają dziś istotną rolę w sprawnym funkcjonowaniu przedsiębiorstwa - pozyskiwanie i zarządzanie danymi, sztuczna inteligencja oraz automatyka i robotyka.

Jaką więc rolę dla dalszego rozwoju biznesu firmy ma wdrożenie nowoczesnych rozwiązań informatycznych?
Ich rolą jest wspieranie biznesu. Nie może być mowy o wyłączeniu myślenia i bezrefleksyjnemu zdaniu się na podpowiedzi sztucznej inteligencji. Podobnie nie jest dobrym scenariuszem przejmowanie działań przez automaty i jednoczesne odstawianie pracowników na drugi plan. Przeciwnie - to ludzka kompetencja ma czuwać nad tym, by optymalizować wszystkie procesy w transporcie i nie poddawać się szablonom funkcjonującym od lat, lecz je zmieniać tworząc rozwiązania bardziej elastyczne i efektywne.

Po jakie konkretnie narzędzia cyfrowe firma zamierza sięgnąć?
Interesują nas rozwiązania, które umożliwią nam zwiększenie efektywności wykorzystania powierzchni ładunkowej naszych 110 naczep i zarazem eliminację tzw. pustych przebiegów. Z jednej strony przełoży się to na wyższą skuteczność biznesową, a z drugiej będzie mieć korzystniejszy wpływ na środowisko. Na podstawie danych historycznych narzędzia cyfrowe potrafią obliczać i przewidywać czas dostaw. W ciągu 2 tygodni kierowca pracuje 90 godzin - chcemy wypracować zdolność maksymalnego wykorzystania tego czasu na realizację jak największej liczby dostaw - ku uciesze naszych Klientów.

Pamiętajmy, że bez względu na stopień zaawansowania rozwiązań technologicznych wciąż decydującym w rozwoju naszej firmy jest czynnik ludzki. Stawiamy przede wszystkim na doświadczenie i profesjonalizm zespołu. To nadal kierowca i spedytor są bezpośrednim kontaktem przy każdym załadunku i dostawie, a od ich kompetencji i wspólnego zaangażowania bezpośrednio zależy realizacja każdego zlecenia.

Galan Logistics – czas na spedycję i logistykę nie przemija
Wzrost przychodów o 20 proc. rok do roku to marzenie niejednego przedsiębiorcy. Właściciele Galan Logistics notowali takie lata, ale nie uważają, że są to wyłącznie historyczne osiągnięcia.Galan Logistics – czas na spedycję i logistykę nie przemija.

Specjalnością Galan Logistics jest kompleksowa obsługa logistyczna. W 2006 r. bracia Konrad i Przemysław Gałanowie odkryli na rynku dużą przestrzeń dla transportu i spedycji towarów między Polską, a Skandynawią i wschodnimi Niemcami.
Właśnie wtedy europejskie przepisy dopuściły polskie firmy do organizowania transportów ze Skandynawii do Niemiec. Ta zmiana otworzyła dla całej branży logistycznej i transportowej nieznane dotąd możliwości, którą pomorska firma wykorzystała najlepiej jak potrafiła. Powstały warunki sprzyjające uruchomieniu biznesu i rzeczywiście firma z Pomorza Zachodniego szybko zdobyła zaufanie skandynawskich kontrahentów.
Osiągnięcie dużej renomy i dwucyfrowego wzrostu przychodów w skali roku ułatwiało firmie dalsze rozwijanie biznesu na obu kierunkach. Efektem było stopniowe poszerzanie skali działań – do przewozów drobnicowych, częściowych i całopojazdowych dodano organizację transportu multimodalnego, transportu materiałów niebezpiecznych ADR, materiałów wymagających temperatury kontrolowanej i ponadgabarytowych.

Cały przekrój TSL

Działalność spółki ma za podstawę trzy oddziały w Polsce: w Kobylance k. Szczecina, w Poznaniu, w Gorzowie Wielkopolskim oraz w Tygelsjö w Szwecji. Firma dysponuje nowoczesnym taborem, na który składa się 110 naczep typu standard i MEGA.
Powierzchnia magazynu zlokalizowanego w Kobylance k. Szczecina poszerzona jest o centrum cross-docking, gdzie towary są przeładowywane i wysyłane do odbiorcy bezpośrednio po uprzednim dostarczeniu go do magazynu, ale bez konieczności składowania. Cross-docking usprawnia dystrybucję i konsolidację ładunków drobnicowych. Galan Logistics to nie tylko transport, spedycja i logistyka, ale też serwis pojazdów mechanicznych – firma świadczy kompleksowe usługi serwisowe dla naczep, pojazdów dostawczych oraz samochodów ciężarowych.
Markę i renomę firmy buduje zdolność do realizowania usługi transportowej w ciągu 72 godzin od złożenia zamówienia. Za taką sprawnością kryje się praca wykwalifikowanych spedytorów i kierowców - najbardziej pożądanych dziś pracowników na rynku.

Wartości w biznesie

Kluczowym aktywem Galan Logistics jest wykwalifikowana kadra specjalistów, dla której każdy dzień pracy jest zarazem okazją do urzeczywistniania swoich pasji. Firma znana jest z inwestowania w kapitał ludzki i z traktowania wiedzy oraz kompetencji na wszystkich szczeblach zarzadzania jako gwarancji profesjonalizmu świadczonych usług.
W celu zapewniania najwyższych standardów obsługi pomorska firma wdrożyła w 2018 r. system zarządzania jakością ISO 9001:2015 oraz system zarządzania środowiskowego ISO 14001:2015. Jednak równie ważne jest dla niej konsekwentne trzymanie się wartości wspólnie określonych przez cały zespół firmy.
Podstawowymi wartościami firmy są: zaangażowanie, konsekwencja, szacunek, odpowiedzialność i uczciwość. Nie są to czyste idee, a raczej konkretne wskazania, którymi cała kadra firmy kieruje się w codziennej praktyce działalności biznesowej.
Świadomy i społecznie odpowiedzialny biznes CSR to koncepcja, która znajduje odzwierciedlenie w działalności pomorskiej firmy. Dlatego wraz z rozwojem biznesu od wielu lat prowadzi ona działalność charytatywną wyrażającą się m.in. we wspieraniu domów dziecka, szkół i klubów sportowych.
Rozwój biznesu rodzinnie zarządzanej firmy znajduje potwierdzenie nagrodami, wśród których na szczególną uwagę zasługuje „Diament Forbesa 2019” dla najdynamiczniej rosnących firm rodzinnych i dwukrotne wyróżnienie firmy jako Gazeli Biznesu.

Z optymizmem w przyszłość

Mimo, że we wrześniu br. weszły w życie nowe zasady delegowania pracowników i przedsiębiorcy branży TSL obawiają się, że nowe zasady wpłyną negatywnie na ich biznes, to Galan Logistics z optymizmem patrzy w przyszłość.
Firma zamierza dalej podnosić jakość swoich usług, inwestować w nowe technologie. Jej zainteresowania ogniskują się na rozwiązaniach, które zoptymalizują transport – umożliwią lepsze niż dotąd dobieranie środków transportu, planowanie tras i zarządzanie całym łańcuchem dostaw.

Zachęcamy do odwiedzenia naszej strony: www.galanlogistics.pl

Co w Polsce drożeje najszybciej?

Wideo

Materiał oryginalny: Galan Logistics - chcemy konkurować jakością - Głos Koszaliński

Dodaj ogłoszenie