MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Dumni z tego, co nasze. Biedronka odpowiada Morawieckiemu

Redakcja
Premier Morawiecki ocenił, że największe sieci sklepów w Polsce zbyt mało uwagi poświęcają polskim produktom.
Premier Morawiecki ocenił, że największe sieci sklepów w Polsce zbyt mało uwagi poświęcają polskim produktom. Dariusz Gdesz
Biedronka odpowiada na apel premiera Mateusza Morawieckiego dotyczący polskich wyrobów na sklepowych półkach. Dyskont zaczyna promocję produktów kuchni polskiej.

Premier Mateusz Morawiecki podczas wizyty w zakładzie Grup Mlekovita ocenił, że największe sieci sklepów w Polsce zbyt mało uwagi poświęcają polskim produktom.

- W różnych sieciach zagranicznych są przecież tygodnie włoskie, tydzień portugalski, tydzień hiszpański, tydzień francuski. Bardzo pięknie, ale apeluję również o to, żeby w Polsce był przede wszystkim tydzień polski - co najmniej raz w miesiącu w każdej sieci- mówił Morawiecki.

Jego zdaniem polskie produkty powinny być sprzedawane w ogromnej większości, tak jak to jest w krajach zachodnich, które bronią swoich rynków, pomimo że jesteśmy częścią jednolitego rynku europejskiego. Sieci handlowe powinny sprawiedliwie traktować mniejszych dostawców. - Będziemy na pewno się bardzo przyglądać, żeby nie było nadużywania pozycji dominującej – mówił Morawiecki.

W związku z tym Biedronka rusza ze specjalną ofertą produktów kuchni polskiej. Pod hasłem „Dumni z tego, co nasze. Kuchnia polska” na półkach sklepów sieci klienci znajdą szeroki wybór produktów typowych dla polskiej kuchni. To przykład promowania rodzimych produktów przez Biedronkę. Jak napisano w komun ikacie, sieć współpracuje z ponad 600 polskimi dostawcami, od których w 2017 roku pochodziło aż 92 proc. wszystkich artykułów dostępnych w ofercie Biedronki.

Oferta sklepu ma podkreślać bogactwo smaków charakterystycznych dla poszczególnych regionów kraju. Dzięki skali sieci, liczącej ponad 2820 sklepów, klienci w całej Polsce będą mogli skosztować wiodących produktów lokalnych, np. twarogu półtłustego włoszczowskiego czy serka wiejskiego Krasnystaw, Włoszczowa lub z Mlekovity.

Sieć wprowadzi jeszcze więcej lokalnych specjałów w sklepach zlokalizowanych w danym regionie. Wśród nich będą masła, twarogi, gziki i majonezy. Przykładowo w kętrzyńskich Biedronkach dostępny będzie Majonez stołowy kętrzyński, a na południu Polski będzie można nabyć masło ekstra Czeladzkie od czeladników Polmlek.

Nowej ofercie Biedronki przyświeca filozofia, zgodnie z którą Polacy są dumni z polskiej tradycji kulinarnej. Takie podejście stało się inspiracją do sięgnięcia po przepisy Lucyny Ćwierczakiewiczowej, która na przełomie XIX i XX w. wydawała książki kucharskie, w tym popularny poradnik „365 obiadów”.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: Praca sezonowa. Jaką umowę podpisać?

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Materiał oryginalny: Dumni z tego, co nasze. Biedronka odpowiada Morawieckiemu - Strefa Biznesu

Wróć na gs24.pl Głos Szczeciński