Należący do segmentu C Dodge Caliber wszedł na rynek w 2006 roku. Stylistycznie pięciodrzwiowe auto jest połączeniem sportowego profilu z masywną sylwetką i funkcjonalnością pojazdu typu SUV.
Od początku krytykowano słaba jakość materiałów wykończeniowych w kabinie. Producent w końcu wziął po uwagę te głosy i odnowił wnętrze samochodu. Pojawiły się miękkie i elastyczne materiały bocznych paneli drzwi oraz dzielonego podłokietnika konsoli podłogowej.
Zmodernizowana tablica przyrządów ma bardziej zwarty wygląd i otrzymała dodatkową półeczkę na drobiazgi, centralny schowek oraz powiększone pokrętła klimatyzacji. Z wystrojem wnętrza kontrastują akcenty z satynowanego srebra, a kontury nawiewów ogrzewania, wentylacji i klimatyzacji, oprawa dźwigni zmiany biegów, klamki drzwiowe oraz obramowania wskaźników są chromowane.
Wyposażenie wnętrza Dodge Caliber'a obejmuje elementy niespotykane w tym segmencie pojazdów, m.in. chłodzony pojemnik Chill Zone™ na butelki z napojami, złącze dla iPod'a, akumulatorową lampę bagażnika/latarkę LED, a także system nawigacji Uconnect sterowany komendami głosowymi (opcja).
W opcji dostępny jest też panel MusicGate Power™ czyli dwa odchylane głośniki w tylnej klapie nadwozia, rozwiązanie idealne na piknik czy imprezy plenerowe.
(fot. Fot. Chrysler)
Modernizacji poddano trzy, oferowane silniki. Najważniejszy z nich, 2-litrowy turbodiesel, ma o 16 procent większą moc (163 KM) oraz o 3 procent większy moment obrotowy (320 Nm).
W silniku zastosowano korbowody odkuwane ze stali, głowicę i tłoki z aluminium oraz zasilanie wtryskiem bezpośrednim czwartej generacji. Jak wyjaśnia producent dzięki aplikacji dwóch wałków wyrównoważających oraz doskonalszych materiałach wygłusząjących, drgania i hałasy pracy napędu spadły w porównaniu ze poprzednikiem o 25 procent.
Dwa alternatywne, czterocylindrowe silniki benzynowe, o pojemności 2,0 oraz 2,4 litra, wyposażone są w zdwojony system zmiennych faz rozrządu (VVT) oraz zawory przepływu powietrza w kolektorze dolotowym.
Silnik 2,0, będący następcą silnika 1,8-litrowego, wytwarza o 4 procent więcej mocy (156 KM) i o 13 procent wyższy moment obrotowy (190 Nm) niż poprzednik. Jeszcze lepszymi osiągami legitymuje się jednostka o pojemności 2,4 litra, rozwijająca moc 170 KM i moment obrotowy 220 Nm.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?