MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Centrum Terapii SENSE, ale też szkoła i przedszkole

red.
To miejsce zrodzone z miłości do dzieci, a także pełnego zrozumienia ich potrzeb. SENSE to więcej niż centrum terapii, dziś to również szkoła i przedszkole, gdzie dzieci uczestniczą w zajęciach pozwalających im lepiej przetwarzać płynące ze zmysłów bodźce.

Proszę opowiedzieć o początkach Przedszkola i Szkoły Sense?

Wszystko zaczęło się w 2006 roku. Powstał wówczas mały gabinet terapeutyczny założony przez p. Mirosławę Bloch- pedagoga i fizjoterapeutę. Jej fascynacja pracą metodą Integracji Sensorycznej i ciągła chęć pogłębiania wiedzy w tej dziedzinie zaowocowały wspaniałymi efektami terapeutycznymi u dzieci. Stało się to motorem napędowym do kolejnych nowatorskich pomysłów. Jednym z nich było objęcie kompleksową, wielospecjalistyczną opieką w jednym miejscu. Tak dotarliśmy do momentu, gdy uruchomiliśmy Przedszkole i Szkołę Sense, a także zwiększyliśmy liczbę gabinetów terapeutycznych.

Co dziś tworzy Państwa ofertę?

- Nasi podopieczni mogą liczyć na szerokie, interdyscyplinarne wsparcie. To stwarza niesamowity komfort dla Rodzica, który w jednym miejscu może skorzystać z wielu form terapii dla swojego dziecka. W kolorowych, świetnie wyposażonych w specjalistyczny sprzęt salach uczestniczą w zajęciach pozwalających im lepiej przetwarzać płynące ze zmysłów bodźce. Oferujemy zajęcia m.in Integracji Sensorycznej, rehabilitacji ruchowej, terapii ręki, terapii widzenia, terapii czaszkowo-krzyżowej, Trening Umiejętności Społecznych, zajęcia z psychologiem, logopedyczne, masaże, a już niebawem także trening słuchowy metodą Tomatisa.

Co jest filarem działalności?

- Myśląc o filarze w kategorii emocjonalnej, zdecydowanie stawiamy na ludzi. Mamy świetnych specjalistów, totalnie zafascynowanych w swoich dziedzinach. Tworzymy niesamowicie zgraną kadrę, dzięki czemu współpraca układa się w harmonijny sposób, a to bardzo ważne w tak delikatnej dziedzinie, jak pomoc dzieciom. Natomiast filarem w kategorii działalności jest przedszkole, w którym dzieci uczą się w niewielkich grupach, korzystając z pełnej pomocy terapeutów. Obserwowanie wpływu naszej wielospecjalistycznej pracy na funkcjonowanie dzieci sprawiło, że po krótkim czasie naturalną drogą rozwoju stało się otwarcie szkoły podstawowej. Dało to szansę kontynuowania ścieżki kształcenia i terapii, która najbardziej odpowiada potrzebom uczniów. Warto wspomnieć również o tym, że zarówno w przedszkolu, jak i w Centrum terapii SENSE realizujemy również zajęcia WWR – Wczesnego Wspomagania Rozwoju.

Na które zajęcia jest największe zapotrzebowanie?

- Podstawą jest Terapia Metodą Integracji Sensorycznej. Dla wielu dzieci problemem jest przetwarzanie zmysłowe. Nieprawidłowości w odbiorze bodźców przejawiają się w postaci nadreaktywności i podreaktywności na informacje płynące z zewnątrz oraz z organizmu, a te z kolei utrudniają codzienne funkcjonowanie oraz naukę. U dzieci często występują trudne zachowania, problemy z regulowaniem emocji czy koncentracji.

Jak zajęcia są dobierane? Skąd wiemy, że wybraliśmy najlepsze?

- Nasi specjaliści przeprowadzają diagnozę z wykorzystaniem standaryzowanych testów, a następnie prowadzą terapię, która jest w stanie wyeliminować wiele problemów. Nowością na świecie są również testy diagnostyczne EASI, narzędzie bardzo szczegółowe, przy tworzeniu którego p. dr. Mirosława Bloch była mocno zaangażowana. Została bowiem wybrana z grona specjalistów, do tworzenia norm do testów. Obecnie w Centrum Terapii SENSE oferujemy zatem diagnozę SI przy użyciu standardowych testów południowo-kalifornijskich oraz testów EASI.

Kto trafia pod skrzydła Sense?

- Centrum Terapii SENSE jest miejscem „pierwszego kontaktu” dla rodziców, których niepokoją niektóre zachowania lub kwestie rozwoju dzieci. Najwięcej naszych małych pacjentów zgłasza się do nas z zaburzeniami integracji sensorycznej, często są one związane ze spektrum autyzmu. Jeden ośrodek łączy ofertę diagnostyczną, terapeutyczną oraz edukacyjną, w efekcie towarzysząc od samego etapu diagnozy, przez terapię, aż po zmiany widoczne w funkcjonowaniu dzieci w codziennym życiu. Ze względu na specyfikę zaburzeń, współpraca jest często wieloletnia, mamy więc czas, by dość dobrze się poznać, a czasem zaprzyjaźnić.

Za co najbardziej Centrum jest cenione?

- Z informacji, które spływają do nas z zewnątrz, wyłania się obraz miejsca, w którym panuje ciepła, rodzinna atmosfera. Współpracujący z nami rodzice doceniają empatyczne, ludzkie podejście zespołu. Dużym atutem jest różnorodność dostępnych zajęć oraz kompleksowość opieki – w Centrum dostępnych jest dla nich wiele form terapii (m.in. fizjoterapia, terapia ręki, terapia stóp, masaż, terapia Integracji Sensorycznej, terapia czaszkowo-krzyżowa, terapia widzenia, logopedia, terapia psychologiczna, trening umiejętności społecznych), a w przedszkolu i szkole uczestniczą dodatkowo w dogo- i alpakoterapii, hipoterapii, zajęciach na basenie, muzykoterapii. Terapeuci podchodzą indywidualnie do każdego podopiecznego, by jak najlepiej odpowiedzieć na jego potrzeby. Zdarza się, że dzieci nie chcą wychodzić z zajęć, bo odbierają je jako wspaniałą zabawę.

Czy planują Państwo poszerzyć swoją działalność w przyszłości?

- Tak, od września 2023 przy ulicy Judyma 26 ruszamy z nową szkołą podstawową. Obecna lokaliacja przy Miodowej przestaje wystarczać. Nowy budynek będzie większy, a do tego znajduje się w pięknym otoczeniu parku Chopina. Nowa Szkoła skierowana jest do dzieci z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym i znacznym oraz z niepełnosprawnością sprzężoną, jak również dzieci z rozpoznaniem zaburzeń ze spektrum autystycznego w normie intelektualnej i niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim. Należy zrozumieć, że jeśli dysponujemy wolnymi miejscami, zapisanie dziecka możliwe jest w dowolnym momencie roku szkolnego. Do przyjęcia do szkoły potrzebne jest aktualne orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego, które wydawane jest przez poradnię psychologiczno-pedagogiczną. - Celem działania szkoły jest przygotowanie uczniów do dalszej edukacji, z naciskiem na umiejętności komunikacyjne i społeczne. Ich rozwijanie ułatwia bezpieczne środowisko oraz prezentowane przez zespół podmiotowe podejście do dziecka. Już niebawem planujemy także rozszerzyć ofertę Centrum Terapii o możliwość przeprowadzenia testu ADOS-2, by wesprzeć rodziców dzieci w spektrum autyzmu. Uruchamiamy także Stowarzyszenie Pomocy Dzieciom z Autyzmem „SENSE”, aby jeszcze bardziej móc pomagać Dzieciom i ich Rodzinom.

Można by stwierdzić, że codziennie się rozwijamy, codziennie mamy nowe pomysły. Obserwujcie nas, bo z pewnością dużo się u nas dzieje.

www.centrumsense.pl www.terapeutyczna-szkola.pl www.terapeutyczne-przedszkole.pl Centrum Terapii SENSE:
ul. Miodowa 57, Szczecin
48 500 551 213
48 512 221 777
[email protected]
Przedszkole Specjalne Terapeutyczne SENSE:

Ul. Miodowa 55, Szczecin
48 506 213 215
Terapeutyczna Szkoła Podstawowa Specjalna SENSE:
48 690 199 903

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Wydanie specjalne Gol24 - Studio EURO 2024 - odcinek 1

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na gs24.pl Głos Szczeciński