Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Aż 81 proc. Polaków deklaruje, że będzie "mocno trzymać się kieszeni" robiąc zakupy na święta

Bogna Skarul
Bogna Skarul
archiwum
To będą zupełnie inne święta niż przyzwyczailiśmy się do tej pory. Koniec z kompulsywnymi zakupami. Te święta będą bardziej oszczędne. Tak przynajmniej wynika z raportu UCE Research i Grupy Blix, z których wynika, że aż 81 proc. Polaków deklaruje, że zaciśnie pasa robiąc zakupy przedświąteczne. Co więcej, 94 proc. trzymać będzie się ustalonej listy zakupowej, a aż 90 proc. deklaruje, że skorzysta z promocji.

W tym roku na święta wydamy średnio 1427 zł.

To prawie tyle samo co rok temu, ale w tym roku oszczędzamy przede wszystkim na prezentach. Z badania dla Związku Banków Polskich wynika też, że przeciętnie w tym roku na prezenty przeznaczymy 500 zł. To jedynie o 3 proc. mniej niż w ubiegłym.

Gdzie w tym roku udamy się na zakupy?

W poszukiwaniu oszczędności przede wszystkim odwiedzimy parki handlowe i centra osiedlowe.

- Bo to małe sklepy i łatwiej tam robić zakupy tylko z listy, a nie poddawać się różnym pokusom — tłumaczą handlowcy.
Tym bardziej że oferta takich mini centrów handlowych doskonale się wpasowuje w oczekiwania lokalnej społeczności.
Poza tym — jak twierdzą handlowcy — kuszą także promocje.

Jak wynika z badań ARC Rynek i Opinia, te ważne są dziś dla ponad 60 proc. kupujących.

Zmieniają się zwyczaje zakupowe Polaków, i to nie tylko od święta.

- Polacy chcą teraz kupować w mniejszych, komfortowych centrach o przejrzystym layoucie i kompaktowej ofercie, ale także lokalnie i po sąsiedzku. To zmienia postrzeganie handlu — twierdzą fachowcy.

ZOBACZ TEŻ:

od 7 lat
Wideo

Reklamy "na celebrytę" - Pismak przeciwko oszustom

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na gs24.pl Głos Szczeciński