Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Auta w kolorze srebrnym mają największe wzięcie

Wojciech Frelichowski
Fot. Kamil Nagórek
Już dziewiąty rok z rzędu srebrny lakier jest najczęściej wybieranym przez nabywców kolorem auta. Takie badania przeprowadził koncern chemiczny PPG, a publikuje jest portal motoryzacyjny Samar.

W Europie kolor srebrny i grafitowy (35 proc.) wyprzedziły czarny (22 proc.), niebieski i biały (każdy po 13 proc.), czerwony (9 proc.), odcienie naturalne (5 proc.), zielony (2 proc.) oraz inne, niszowe kolory (1 proc.).

W Ameryce Północnej odcienie srebrne i grafitowe zanotowały spory wzrost popularności z 20 proc. w 2008 roku do 25 proc. w roku bieżącym. Drugie miejsce zajął kolor biały (18 proc.); czarny był trzeci (16 proc.), a czerwony-czwarty (12 proc.). Te cztery grupy kolorystyczne stanowią ponad 2/3 lakierów wszystkich samochodów sprzedawanych w Ameryce Północnej. Tymczasem zaledwie 15 lat temu najpopularniejszym kolorem lakieru był zielony (21 proc.), gdy udział srebrnego wynosił tylko 8 proc. w 1994 roku.

W regionie Azji i Pacyfiku ranking przedstawia się następująco: kolor srebrny i grafitowy (34 proc.), czarny (21 proc.), biały (17 proc.), niebieski (9 proc.), czerwony (7 proc.), odcienie naturalne (6 proc.), inne/niszowe kolory (4 proc.), zielony (2 proc.).
- Tajemnica sukcesu i rosnącej popularności koloru srebrnego to m.in. wszystkie te innowacyjne efekty, które sprawiają, że srebro naprawdę lśni dużo bardziej niż zwykła szarość - mówi Jane Harrington, menager PPG, zajmująca się kolorystyczną stylistyką powłok samochodowych. - Srebrzyste odcienie dobrze współgrają z dzisiejszą modą na metaliczny, teksturalny wygląd. Różnorodność srebra, od subtelnych zmian akcentów barwnych po efekt "trójwymiarowych" płatków metalicznych, odpowiada bogactwu stylów wykończenia samochodów.

Według koncernu PPG przemysł motoryzacyjny zmierza w kierunku bogatszej oferty kolorystycznej, zaś palety kolorów stają się coraz szersze, gdy liczba modeli spada, a przemysł się konsoliduje. W przyszłości producenci samochodów będą coraz bardziej polegać na kolorze jako na czynniku wyróżniającym ich markę.

Amerykański koncern PPG jest czołowym producentem i kreatorem w tworzeniu dekoracyjnych i ochronnych powłok lakierniczych. Od 1924 roku pomaga producentom motoryzacyjnym rozwijać technologie lakiernicze i procesy aplikacji.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na gs24.pl Głos Szczeciński