- Każdy dodatkowy skład to dla nas szansa na zwiększenie komfortu podróżnych, dlatego staramy się systematycznie powiększać tabor Polregio. Nowe jednostki trafią tam, gdzie aktualnie są największe potrzeby, a w tym momencie jest to oczywiście województwo
lubuskie. Mamy nadzieję, że dodatkowe jednostki taborowe spełnią oczekiwania podróżnych. Jednocześnie cały czas ciężko pracujemy nad dalszą poprawą sytuacji w regionie – powiedział Adam Pawlik, prezes Polregio.
Województwo zachodniopomorskie zdecydowało się na sprzedaż trzech z dwunastu posiadanych przez siebie jednostek SA136, zwanych "smerfami" od biało-niebieskiej malatury. SA136 to spalinowe, trzyczłonowe pociągi, które Pomorze Zachodnie nabyło w latach 2010-2011. Cena wywoławcza za 3 jednostki wynosiła 21 milionów złotych netto. Był to czwarty przetarg na sprzedaż pociągów. W poprzednich cena wynosiła 33 mln, później 26,7 mln złotych.
Dlaczego województwo pozbyło się "smerfów"?
UMWZ tłumaczy, że po zakupieniu w latach 2020-22 dwunastu hybryd typu EN63H ogólna ilość pojazdów przystosowanych do obsługi linii niezelektryfikowanych wzrosła do 27 (dwanaście pojazdów EN63H, 12 pojazdów SA136 i 3 pojazdy SA103). W tej sytuacji sprzedaż trzech pojazdów nie zagraża realizacji przewozów i jest działaniem racjonalnym kosztowo.
Konto Amazon zagrożone? Pismak przeciwko oszustom
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?