MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Znalazł się kupiec na zachodniopomorskie "smerfy". Będą jeździły po sąsiedzku

Marek Jaszczyński
Marek Jaszczyński
SA 136, spalinowy zespoły trakcyjny, są produkowane od 2007 roku przez zakłady Pesa Bydgoszcz. Pojazdy przydzielono do Bazy Taboru PR w Kołobrzegu. Pociągi przydzielono przede wszystkim do obsługi relacji Szczecin -Kołobrzeg - Koszalin oraz Szczecin Szczecinek.
SA 136, spalinowy zespoły trakcyjny, są produkowane od 2007 roku przez zakłady Pesa Bydgoszcz. Pojazdy przydzielono do Bazy Taboru PR w Kołobrzegu. Pociągi przydzielono przede wszystkim do obsługi relacji Szczecin -Kołobrzeg - Koszalin oraz Szczecin Szczecinek. Andrzej Szkocki, Polregio, Paramaciej/CC, Sludge G/CC
To trzy szynobusy z serii SA 136. Pociągi kupił przewoźnik regionalny Polregio. Składy będą jeździły po województwie lubuskim.

- Każdy dodatkowy skład to dla nas szansa na zwiększenie komfortu podróżnych, dlatego staramy się systematycznie powiększać tabor Polregio. Nowe jednostki trafią tam, gdzie aktualnie są największe potrzeby, a w tym momencie jest to oczywiście województwo
lubuskie. Mamy nadzieję, że dodatkowe jednostki taborowe spełnią oczekiwania podróżnych. Jednocześnie cały czas ciężko pracujemy nad dalszą poprawą sytuacji w regionie – powiedział Adam Pawlik, prezes Polregio.

Województwo zachodniopomorskie zdecydowało się na sprzedaż trzech z dwunastu posiadanych przez siebie jednostek SA136, zwanych "smerfami" od biało-niebieskiej malatury. SA136 to spalinowe, trzyczłonowe pociągi, które Pomorze Zachodnie nabyło w latach 2010-2011. Cena wywoławcza za 3 jednostki wynosiła 21 milionów złotych netto. Był to czwarty przetarg na sprzedaż pociągów. W poprzednich cena wynosiła 33 mln, później 26,7 mln złotych.

Dlaczego województwo pozbyło się "smerfów"?

UMWZ tłumaczy, że po zakupieniu w latach 2020-22 dwunastu hybryd typu EN63H ogólna ilość pojazdów przystosowanych do obsługi linii niezelektryfikowanych wzrosła do 27 (dwanaście pojazdów EN63H, 12 pojazdów SA136 i 3 pojazdy SA103). W tej sytuacji sprzedaż trzech pojazdów nie zagraża realizacji przewozów i jest działaniem racjonalnym kosztowo.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Szczyt NATO. Ogromne wsparcie dla Ukrainy

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na gs24.pl Głos Szczeciński