Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Zmiany na rondzie Hakena? Niedługo otwierają nową arterię, może być kłopot z wjazdem na skrzyżowanie

Marek Jaszczyński
Marek Jaszczyński
Rondo Hakena. Na pierwsyzm planie jezdnie nowej obwodnicy Warzymic i Przecławia, czyli DK nr 13. Po prawej jezdnie ulicy Krygiera. Jest pomysł, żeby udrożnić zewnętrzny pas aż do zjazdu z ulicą Południową
Rondo Hakena. Na pierwsyzm planie jezdnie nowej obwodnicy Warzymic i Przecławia, czyli DK nr 13. Po prawej jezdnie ulicy Krygiera. Jest pomysł, żeby udrożnić zewnętrzny pas aż do zjazdu z ulicą Południową Paweł Ziątek
Już miesiące dzielą nas od otwarcia obwodnicy Warzymic i Przecławia. Kierowcy dyskutują o zmianach na rondzie Hakena w związku z uruchomieniem nowej arterii.

Dyskusja w internetowej grupie "Piotr Krzystek na mieście" dotyczy tego, czy są plany na dostosowanie ronda Hakena do nowej trasy, czyli obwodnicy Przecławia i Warzymic? Zmotoryzowanych martwi to, że ruch od strony nowej obwodnicy utrudni w godzinach szczytu wjazd dla aut od strony ulicy Krygiera. Dlaczego?

- Rondo zwężono do 2 pasów. Ulica Krygiera w aktualnym rozwiązaniu musi się wcisnąć na środek ronda, by po 3 sekundach z niego zjechać. Trzeci to pas zjazdowy, co pomysłem złym do tej pory nie było. Jednak przy stałym ruchu od obwodnicy Przecławia wjazd na rondo tuż obok - od Prawobrzeża (Krygiera) może być karkołomny - zastanawia się pan Paweł. - Za to bezużyteczny pozostaje pas w stronę serwisu samochodowego, którego mało kto używa. Likwidując go i przywracając tylko na tym łuku 3 pasy sprawiamy, że ruch z ulicy Krygiera zjeżdża w ulicę Południową znacznie łatwiej.

Do dyskusji włączył się prezydent Szczecina.

- Na miejscu lada moment będą wizje lokalne, które mają dać odpowiedź czy coś, a jeśli tak, to co poprawić - zapewnia Piotr Krzystek, prezydent Szczecina.

Przypomnijmy, że wykonawca prac przy obwodnicy Warzymic i Przecławia, zapewnił w rozmowie z "Głosem", że zakończy prace kilka miesięcy przed terminem. To oznacza, że już w czasie tegorocznych wakacji będziemy mogli skrócić drogę po nowym fragmencie krajowej "13" i ominąć zatłoczone Warzymice i Przecław.

- Przygotowujemy się do układania warstwy ścieralnej i planujemy, że do końca maja zakończymy prace bitumiczne. Następnie rozpoczniemy prace nad ogrodzeniem, oznakowaniem poziomym (pionowe w większości już jest) i kanałem telekomunikacyjnym łączącym elementy systemu zarządzania ruchem (są już zamontowane) - mówi Diana Zyglewska z firmy Budimex S.A. - Aktualnie trwa humusowanie i nasadzenia. Prace realizowane są zgodnie z harmonogramem. Wciąż planujemy zakończyć prace kilka miesięcy przed terminem.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: Uwaga na chińskie platformy zakupowe

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na gs24.pl Głos Szczeciński