Zaciskają pasa i "odchudzają" projekt Szczecińskiej Kolei Metropolitalnej. Urzędnicy mówią, że to racjonalizacja projektu

Marek Jaszczyński
Marek Jaszczyński
UM Szczecin
- Budowa Szczecińskiej Kolei Metropolitalnej to wciąż jedno z najważniejszych przedsięwzięć inwestycyjnych, które chcemy zrealizować w tej perspektywie unijnej. Ostanie zmiany w wieloletnich dokumentach finansowych miasta, są zmianami technicznymi - zapewnia Michał Przepiera, zastępca prezydenta Szczecina ds. inwestycji. Jednak Szczecin odchudził projekt budowy węzłów przesiadkowych o 30 mln zł.

- W przypadku Szczecińskiej Kolei Metropolitalnej po analizie kosztów i mając na uwadze obecne uwarunkowania rynkowe, zdecydowaliśmy się dokonać optymalizacji dokumentacji projektowych pod kątem ograniczenia zakresu rzeczowego planowanych inwestycji - tłumaczy Michał Przepiera, zastępca prezydenta Szczecina.

- Pragnę zapewnić, że powstaną wszystkie zaplanowane przez nas węzły przesiadkowe, tylko w zmienionej i dostosowanej do naszych potrzeb formie. Ograniczaliśmy zadania o niewchodzenie w obce, niemiejskie tereny, po to by nie było kosztownych wykupów i odszkodowań. Tylko na tym uda się nam zaoszczędzić około 30 mln zł.

- Racjonalizacja projektów dotyczy też infrastruktury, gdzie m.in. na Niebuszewie i w Dąbiu nie będziemy budować kosztownych dróg równoległych do już istniejących. Kosztorysy dla tych zadań pojawią się na przełomie roku 2019 i 2020 i wówczas na ich podstawie będziemy mogli wprowadzić stosowne i dokładne kwoty do budżetu 2020. Pragnę również zaznaczyć, że w związku z powyższym nie grozi nam utrata ani jednego EURO dofinansowania.

Szczecińska Kolej Metropolitalna. Zobacz, jak będą nazywać s...

500+. Będzie zmiana okresu rozliczeniowego

Wideo

Komentarze 7

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

a
ara

Kiedy optymalizacja wydatków na stadion dla kibolstwa?

G
Gość
2019-06-27T21:24:03 02:00, Gość:

Raczej z tego nic nie będzie. Kto będzie jeździł, gdzie i po co? Hucznie otworzą, potem trochę pojeździ i zamkną (niby chwilowe wstrzymanie) .

Zrobią złomiarze, ale dopiero za kilka lat jak trochę przycichnie.

2019-06-29T14:19:55 02:00, Pantomas:

Ja i moja rodzina będzie jeździć. Stacja będzie na przeciwko naszych okien. Nie posiadamy samochodu. Przekonałem?

No, ok. Nikt nie będzie jeździł oprócz Pantomasa i jego rodziny.

P
Pantomas
2019-06-27T21:24:03 02:00, Gość:

Raczej z tego nic nie będzie. Kto będzie jeździł, gdzie i po co? Hucznie otworzą, potem trochę pojeździ i zamkną (niby chwilowe wstrzymanie) .

Zrobią złomiarze, ale dopiero za kilka lat jak trochę przycichnie.

Ja i moja rodzina będzie jeździć. Stacja będzie na przeciwko naszych okien. Nie posiadamy samochodu. Przekonałem?

G
Gość
2019-06-27T21:24:03 02:00, Gość:

Raczej z tego nic nie będzie. Kto będzie jeździł, gdzie i po co? Hucznie otworzą, potem trochę pojeździ i zamkną (niby chwilowe wstrzymanie) .

Zrobią złomiarze, ale dopiero za kilka lat jak trochę przycichnie.

Bredzisz.

E
Emo

Ważne ze bonifikata dla kościoła jest. Po co kolej jak kościół jest na każdej ulicy wiec można piechota lub na klęczkach na sumę chodzić i wpadać kasę na faceta w kietce.

G
Gość

Raczej z tego nic nie będzie. Kto będzie jeździł, gdzie i po co? Hucznie otworzą, potem trochę pojeździ i zamkną (niby chwilowe wstrzymanie) .

Zrobią złomiarze, ale dopiero za kilka lat jak trochę przycichnie.

G
Gość

Dopiero teraz gdy kasy mało to zaczynają myśleć? Nie będzie już megalomańskich projektów które nie liczą się z kosztami? Hurra nareszcie.

Dodaj ogłoszenie