Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Wycięli niezły numer

Wioletta Mordasiewicz, 8 marca 2006 r.
Przez dwa lata stargardzianka opłacała nie swoje faktury za telefon. Za błąd operatora musi teraz zapłacić.

Mieszkanka Stargardu (nazwisko do wiadomości red.) dwa lata temu podpisała umowę na usługi telefoniczne z Telekomunikacją Polską S.A. Zdecydowała się na pakiet socjalny z abonamentem w wysokości 23 złotych. Rachunki płaciła zawsze w terminie. Na początku była zadowolona, bo kwoty do płacenia były zaskakująco niskie. Ale...

Nie doliczali rozmów

Po jakimś czasie zaniepokoiło ją jednak to, że faktury, które otrzymywała co miesiąc, opiewały jedynie na kwotę abonamentu. Wiele razy zgłaszała to w punkcie Telekomunikacji Polskiej przy ul. Wyszyńskiego w Stargardzie, a także poprzez infolinię tego operatora. Ale te interwencje okazały się nieskuteczne.

- W końcu zorientowałam się, że wszystkie faktury, które mi przysyłali, nie dotyczą mojego numeru telefonu - mówi stargardzianka. - Zgłosiłam więc reklamację. Oczywiście została bardzo szybko uwzględniona. Za wszystkie dotychczasowe rachunki zostałam obciążona kwotą ponad 3 tysięcy złotych. I tu firma TP S.A. znowu popełniła błąd. Gdyż całość kwoty do zapłaty obliczono mi według planu standardowego. A tymczasem w umowie miałam zapisany plan socjalny!

Po ponownej reklamacji operator wystawił fakturę korygującą na kwotę ponad 1800 zł.

TP S.A. tłumaczy

Firma telekomunikacyjna przeprosiła stargardziankę za wszystkie niedogodności. Poinformowała ją jednak, że zgodnie z kodeksem cywilnym i prawem telekomunikacyjnym ma pełne prawo naliczyć jej całość zaległych opłat z tytułu korzystania z telefonu.

- Ta decyzja kończy drogę postępowania reklamacyjnego - czytamy w piśmie, które dotarło do biura stargardzkiego rzecznika praw konsumenta.

- Zgadzam się z tym, że kwota na ostatniej fakturze stanowi koszty rozmów przeprowadzonych przez klientkę TP S.A., ale operator powinien częściowo umorzyć tę kwotę - komentuje Marek Grażewicz, rzecznik praw konsumenta. - A część rozłożyć na raty ze względu na trudną sytuację materialną abonentki.

Z pytaniem o sposób rozpatrzenia prośby stargardzianki zwróciliśmy się do biura prasowego TP S.A. Czekamy na odpowiedź.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: RPP zdecydowała ws. stóp procentowych? Kiedy obniżka?

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na gs24.pl Głos Szczeciński