W Szczecinie ma powstać terminal kontenerowy za 67,5 mln zł

mdr
sxc.hu/hiwum
Terminal kontenerowy ma znajdować się na Ostrowie Grabowskim w porcie Szczecin.

Ministerstwo Infrastruktury pozytywnie zaopiniowały wspólny projekt Zarządu Morskich Portów Szczecin i Świnoujście oraz operatora kontenerowego w portach w obu portach, spółki DB Port Szczecin. Dotyczy on budowy terminalu kontenerowego na Ostrowie Grabowskim w porcie Szczecin.

To na razie pierwszy etap. Warunkiem otrzymania pieniędzy unijnych na budowę jest pozytywny wynik drugiego etapu oceny. Jest on dokonywany na podstawie pełnej dokumentacji projektu.

W tym etapie będą oceniane projekty między innymi pod kątem gotowości technicznej do realizacji, wykonalności finansowej oraz trwałości projektu.

Pieniądze są duże. Koszt planowanej inwestycji wynosi 67,5 mln zł a kwota dofinansowania z funduszy UE może wynieść 30,9 mln zł.

Wspólna inwestycja znalazła się już na liście podstawowej obejmującej 12 projektów. Teraz trzeba tylko przejść etap drugi.

Czytaj e-wydanie »Lokalny portal przedsiębiorców

Dopłaty do cen energii

Wideo

Komentarze 5

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

b
bolo
A o jakiej zdolności przeładunkowej będzie ten terminal i jak się to ma względem głębokowodnego terminalu kontenerowego w Gdańsku i innych terminali kontenerowych w np. w Rostocku?

obecnie feedery(statki dowozowe KONTENERÓW) opłacalne ekonomicznie są o mocy przewozowej pomiedzy 900/1200 Teu,DO Szczecina mogą wchodzic statki o max zanuzeniu 28 stóp takie zanuzenie maja contenerowce 500 Teu co do możliwości przeładunkowych innych polskich terminali to tak jak bys porównał Matiza do Merca( GDYNIA iGDAŃSK mają nowe terminale ,nie jeden( Szczecin) a wiele dzwigów do obsługi kontenerówi, rampy do RO-RO ),-korzystne położenie Szczecina tzn ,droga wodna do Berlina( aglomeracja berlińska ok 12 milionów ludzi i duzy przemysł) jest możliwa tylko wtedy gdy! mosty na Odrze(Długi i kolejowy) od tego nalezało by zacząć muszą być zwodzone lub podnoszone? ,a na to kasy rzad tuska nie da -tylko naiwny lub bardzo INTELIGENTNY! wyborca po i sld może w to wierzyc,najlepiej niech sie zapytaja? polityków odpowiedzialnych za ZACHODNIO-POMORSKIE jak IDĄ PIENIĄDZE na poprawe bezpieczeństwa Zeglugi do i z portu Szczecin -Swinoujscie,pogłebianie drogi wodnej do Szczecina owe 28 stóp,itd-w ten czas odnajdziesz odpowiedz na swoje pytanie,Rostock jest poza jaką kolwiek ocena NOWOCZESNY port,stocznia ,połaczenie promowe ,super połączenie drogowo kolejowe z czechami słowacja austrią wegrami,(tylko megaloman lub osoba bez wyobrazni zechce porównywac szczecin do rostoku.Dla twojej inf port szczecinski niewiele zmienił sie od czasów komuny jesli ktoś twierdzi inaczej to KŁAMIE
b
bolo
pany pytanie! W KTÓRYM ROKU ZACZETO BUDOWAĆ TERMINAL KONTENEROWY W SZCZECINIE?-piszecie poprostu ??????.W Szczecinie musi się BARDZO DUZO ZMIENIĆ aby cos zostało porządnie zrobione .
s
szczecinianin
To dobra wiadomość, Szczecin potrzebuje portu jak płuca powietrza
A
Adam
zawsze to lepsze niż ta kupa na nabrzeżu Czeskim i Słowackim, dodaj do tego możliwość obsługi Berlina, plany zelektryfikowania sieci kolejowej Szczecin - Berlin . zawsze to kilka dodatkowych miejsc pracy i dodatkowy podatek do kasy miejskiej .. tylko sie cieszyc, a kazdy kto mowi nie - to chyba urodzony w Gdańsku i Poznaniu i zle życzy naszemu miastu...
j
janek
A o jakiej zdolności przeładunkowej będzie ten terminal i jak się to ma względem głębokowodnego terminalu kontenerowego w Gdańsku i innych terminali kontenerowych w np. w Rostocku?
Dodaj ogłoszenie