W jaki sposób utkwić pracodawcy w pamięci?

Marek Kliza, Dziennik Wschodni
Fot. Dziennik Wschodni
Teraz - to znaczy od około trzech miesięcy - to pracodawcy mogą przebierać wśród kandydatów na pracowników. Zrozumiałe jest więc, że trzeba czymś zaciekawić pracodawcę, u którego szuka się zatrudnienia (często bywają to też pracownicy działu kadr).

Regułą jest już, że na jedno miejsce pracy jest kilkudziesięciu chętnych. Przy takiej liczbie chętnych między bajki włożyć trzeba coś, co w skrócie nazywa się "rynkiem pracownika".

Najlepiej zaintrygować

Pierwszy etap selekcji zgłoszeń przez pracodawcę polega zwykle na dość pobieżnym przejrzeniu CV nadesłanych w odpowiedzi na ofertę pracy. Im bardziej będą one nietypowe, tym większa jest szansa, że zostaną zauważone. A to już jest pierwszy krok do sukcesu.

Każda metoda jest dobra, aby wyróżnić się wśród konkurentów - chodzi o to, by pracodawca zapamiętał właśnie Ciebie!

Nieszablonowy życiorys i list motywacyjny

- Sposobem zwrócenia uwagi na swoje zgłoszenie jest przygotowanie nieszablonowego życiorysu i listu motywacyjnego, na przykład w formie prezentacji w Power Point albo innej wizualizacji swojego doświadczenia zawodowego i dotychczasowych osiągnięć - radzi Beata Szilf-Nitka, dyrektor generalny internetowej giełdy pracy infoPraca.pl.

Zdarza się, że aplikacje wysyłane są w formie autorskich programów komputerowych czy własnych projektów graficznych. W sukurs kandydatom na pracowników przychodzą nowinki związane z rozwojem nowoczesnych technologii.
Dobrym sposobem jest prowadzenie własnego bloga, który może być świetną wizytówką przedstawiającą zainteresowania oraz umiejętność swobodnego wypowiadania się na tematy związane zarówno z życiem zawodowym, jak i prywatnym.

Dopiero dalsza część oceny przyszłego pracownika, najczęściej już w formie bezpośredniej rozmowie z kadrowcem czy wręcz samym szefem firmy, jest dokładna i bardziej drobiazgowa. I to ona decyduje, czy dostaniemy upragnioną robotę, czy nie.

Zrób to tak, jak oczekują

- Ważne, aby forma prezentacji odpowiadała na oczekiwania firmy, do której kandydat wysyła aplikację. Najważniejsze, to przekonać pracodawcę, że nasze doświadczenie i ścieżka dotychczasowej kariery zawodowej są tożsame z charakterem i potrzebami, firmy w której chcemy podjąć pracę. Aby zwiększyć szansę na zauważenie swojej oferty, należy korzystać ze wszystkich dostępnych źródeł dotarcia do potencjalnych pracodawców - radzi Beata Szilf-Nitka, dyrektor generalny internetowej giełdy pracy infoPraca.pl.

Wideo

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie