Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Volkswagen Transporter po modernizacji

Wojciech Frelichowski
Do sprzedaży w Polsce weszła kolejna edycja Volkswagena Transportera. Nadwozie odzwierciedla nową stylistykę niemieckiego koncernu. Ale są też zmiany konstrukcyjne.

Wraz z Transporterem na rynek weszły nowe wersje tego auta, czyli osobowe Caravelle, komfortowy Multivan i wielofunkcyjna California. Zmiany stylistyczne widać przede wszystkim w przedniej części samochodu. Nową generację można poznać między innymi po jej całkowicie zmodyfikowanym przodzie. Poprzeczne listwy w osłonie chłodnicy są czarne. W przypadku Transportera (dostawczy furgon, osobowe kombi, skrzyniowy), oraz odmian Caravelle Trendline i California Beach listwy są matowe. W wersajch Caravelle Comfortline, Multivan (jako van rodzinny i biznesowy) i California Comfortline (kamper) listwy te są błyszczące i posiadają chromowany pasek. Górny z tych pasków jest przedłużony aż do reflektorów, które również otrzymały nowy kształt.

Także wnętrze samochodów z tej serii zostało poddane modyfikacjom. Zegary są podświetlone na biało (były na niebiesko) i otoczone chromowanym pierścieniem. Seryjnie każdy model wyposażony jest w nową generację wskaźnika optymalnego biegu. Zaktualizowano też systemy audio i nawigacji. Najbardziej rozbudowany system RNS 510 posiada ekran dotykowy i nawigację z twardym dyskiem. Interface USB Media-IN pozwala na podłączenie odtwarzaczy MP3. Nowością są elementy obsługowe półautomatycznej i automatycznej klimatyzacji oraz trójramienne kierownice.

Volkswagen Transporter po modernizacji
Fot. Volkswagen

(fot. Fot. Volkswagen)

Duży postęp nastąpił także pod względem technicznym. Między innymi po raz pierwszy na świecie w tej klasie samochodów montowana jest opcjonalnie siedmiobiegowa, dwusprzęgłowa przekładnia DSG. Również jako opcja dostępny jest nowy, sterowany elektronicznie napęd na wszystkie koła 4Motion ze sprzęgłem typu Haldex czwartej generacji.

Zmodernizowano silniki wysokoprężne, w których system wtrysku paliwa oparty na hałaśliwych pompowtryskiwaczach zastąpiono nowocześniejszym i cichszym układem common rail. W ofercie są jednostki TDI (1.968 ccm) o mocy 84 KM, 102 KM, 140 KM i 180 KM. W wersjach do 140 KM siłę ciągu gwarantuje turbosprężarka ze zmienną geometrią turbiny. W najmocniejszej wersji 180 KM Volkswagen zastosował regulowane dwustopniowo doładowanie biturbo (dwie turbosprężarki). Taka forma doładowania została po raz pierwszy wykorzystana w tym zakresie mocy silników Diesla w samochodach koncernu Volkswagen.

(fot. Fot. Volkswagen)

Według producenta największą redukcję spalania osiągnięto przy zastosowanej, pierwszy raz w samochodzie dostawczym, vanie lub kamperze, 7-biegowej przekładni dwusprzęgłowej DSG: w porównaniu z poprzednim modelem z 6-biegową skrzynią automatyczną zużycie w wersji 180 KM jest mniejsze o 1,9 litra.
Średnio we wszystkich wariantach emisje dwutlenku węgla i zużycie paliwa zmniejszyły się w porównaniu z poprzednimi modelami o dziesięć procent. Dla Transportera z manualną skrzynią biegów, napędem na przednią oś i krótkim rozstawem osi spalanie wynosi od 7,2 litra (84 KM i 102 KM) do 7,5 litra (180 KM), czyli o 0,9 litra mniej, niż wcześniej.

Ceny zmodernizowanego Transportera rozpoczynają się od kwoty 89310 zł za wersje furgon z 2-litrowym, benzynowym silnikiem o mocy 115 KM. Ogółem pojazd jest dostępny w 460 kombinacjach nadwoziowych, silnikowych i napędowych.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na gs24.pl Głos Szczeciński