- To incydentalny przypadek, który wystąpił tylko na jednym z kilkuset wykonanych spawów. Pęknięcie nie powstało nagle, a postępowało powoli od dołu konstrukcji i było przysypane tłuczniem. Z tego powodu nie było widoczne dla służb kontrolujących standardowo stan torowiska. Jest to jedna z bardziej typowych usterek jakie pojawiają się na torowiskach w początkowych fazach użytkowania - mówi Ewa Bałdyga, rzecznik prasowy Strabag Sp. z o.o.
Decyzją wykonawcy i Inżyniera Kontraktu, w najbliższy czwartek przeprowadzone zostaną kontrole wszystkich spawów w miejscach montażu szyn, które pozwolą upewnić się, że inne spawy pozbawione są słabych punktów.
W przypadku zidentyfikowania jakichkolwiek odchyleń, wątpliwe spawy zostaną poddane badaniu defektoskopowemu, a następnie jeżeli będzie to konieczne zostaną wykonane ponownie.
Zobacz również: Ukruszona szyna na trasie SST. Co dalej z torowiskiem?
Zobacz także: Szczeciński Szybki Tramwaj i pierwsze opinie. Pasażerowie chętnie jeździli w weekend [wideo, zdjęcia]
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?