Na wyspie Uznam, w komorze startowej poza rozbiórką konstrukcji oporowej, kontynuowane jest uszczelnienie ścian szczelinowych. Prowadzone są też uszczelnianie i roboty wykończeniowe konstrukcji rampy i tunelu wykonywanego metodą stropową.
W tym samym czasie na wyspie Wolin trwa transport zdemontowanych elementów maszyny TBM, a sam szyb w dalszym ciągu jest odwadniany i czyszczony. Komora jest przygotowywana do budowy tymczasowej rampy do tunelu.
Ale na tym nie koniec. Mimo świątecznego okresu sporo działo się wewnątrz wydrążonego pod Świną tunelu. M.in. trwały przygotowania do budowy dwóch wyjść ewakuacyjnych, które powstaną w technologii mrożenia gruntu.
W grudniu wiercono otwory pod lance mrożeniowe, a także wiercono i wklejano kotwy pod wsporniki. Odbywała się też prefabrykacja i montaż zbrojenia oraz deskowanie i betonowanie samych wsporników dolnych i górnych.
Nie byłoby to możliwe, gdyby nie działalność zakładu prefabrykacji. To tam przez cały czas wykonywane są zbrojenie dla prefabrykatów na konstrukcje wewnętrzne w tunelu oraz same prefabrykaty. Wyprodukowane elementy, zanim zostaną wykorzystane w tunelu, muszą jeszcze odpowiednią ilość czasu „przeleżeć”, dlatego są transportowane na place składowe.
ZOBACZ TEŻ:
Bądź na bieżąco i obserwuj:
Otwarcie sezonu motocyklowego na Jasnej Górze
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?