Trwa modernizacja 12 wagonów typu 105Ng/S, czyli najmłodszych szczecińskich stopiątek. Wagony są sukcesywnie remontowane
- To najmłodsze trzydrzwiowe „105”, modernizujemy je od dłuższego czasu - mówi Zbigniew Dąbrowski, zastępca prezesa spółki Tramwaje Szczecińskie. - Niewiele będą się różnić od moderusów alfa oprócz przodu, gdzie są inne światła. Kolejna zmiana dotyczy ułatwienia pracy motorniczego, poprzez zastosowanie joysticka w miejsce niewygodnych pedałów.
Oznaczenie 105Ng/S pochodzi od niewielkiej serii wagonów 105Ng wybudowanych w Konstalu w latach 90. dla Warszawy. Wagony te otrzymały zupełnie nowe pudła przystosowane do 3 par drzwi wychylno-odskokowych, nowe układy rozruchu, nowe wózki, pulpity, przetwornice statyczne oraz system informacji pasażerskiej.
Dodatkowo drugi wagon w składzie przebudowano na doczepę czynną poprzez poziome ułożenie głównej szafy elektrycznej.
Drodzy Czytelnicy, przypominamy jednocześnie o naszej akcji „Głos na tory”.
Czekamy na wasze opinie dotyczące tego, gdzie w naszym mieście powinny zostać zbudowane nowe linie tramwajowe. Kiedy skończyliśmy budować pierwszy etap Szczecińskiego Szybkiego Tramwaju od razu pojawiły się głosy, że tramwaj urywa się dość nieoczekiwanie w miejscu oddalonym od osiedli.
Czy tramwaj ma jechać tylko na Kijewo, czy może bliżej osiedla Słonecznego? A lewobrzeże? Potrzeby w zakresie nowych tras tramwajowych ciągle są ogromne. Kierunki, w jakich miałyby jeździć tramwaje można wymienić jednym tchem: 26 Kwietnia, Mieszka I, Warszewo, Zawadzkiego, Mierzyn.
Wysyłajcie swoje propozycje i komentarze na nasz adres poczty mailowej: [email protected]
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?