Szczeciński Szybki Tramwaj. Duża inwestycja, dużo wątpliwości

(jasz)
Planowany termin zakończenia inwestycji to kwiecień 2015 roku.
Planowany termin zakończenia inwestycji to kwiecień 2015 roku.
Radni podsumowali debatę o Szczecińskim Szybkim Tramwaju. Nadal jest wiele wątpliwości co do największej inwestycji komunikacyjnej miasta.

Z jaką prędkością i z jaką częstotliwością będzie jeździł tramwaj? Czy pętla "Turkusowa" będzie przygotowana do obsługi wagonów i autobusów? Radni chcą wiedzieć, jak będzie wyglądał harmonogram prac i z jakimi utrudnieniami w ruchu muszą się liczyć szczecinianie. Pytań jest jeszcze więcej.

- Czy zostanie przebudowane rondo w Zdrojach? Już teraz widać, że niektóre autobusy nie mieszczą się i muszą korzystać z dwóch pasów, a tym samym blokują ruch - zauważył Władysław Dzikowski, radny klubu Szczecin dla Pokoleń. - Kiedy zostanie uruchomiony SST będzie jeszcze gorzej.

Rajcy pytali także o to, kiedy zostanie przygotowane badanie więźby ruchu, czyli obraz wielkości i kierunku przemieszczeń pomiędzy rejonami, a nie tylko liczenie pasażerów, które zostało przeprowadzone w 2011 roku.

Czytaj również: Debata o Szczecińskim Szybkim Tramwaju. Wniosek? Szyny ponad wszystko

- Czy parking typu "Parkuj&Jedź" powstanie przy lotnisku? - pyta Leszek Duklanowski, radny PiS.

Pytania trafią do Piotra Krzystka, prezydenta Szczecina. Radni mają nadzieję, że za miesiąc poznają odpowiedzi na nurtujące ich pytania.

Wiadomo, że w grudniu odbędzie się kolejna debata o tej inwestycji.

Przypomnijmy, że 23 kwietnia tego roku miasto przekazało plac budowy wykonawcy - konsorcjum firm Szybki Tramwaj Sp. z o.o. i Strabag Sp. z o.o., które będzie realizować pierwszy etap Szczecińskiego Szybkiego Tramwaju. Planowany termin zakończenia inwestycji to kwiecień 2015 roku.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Komentarze 12

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

p
policzanin

Powiem tak. Dopóki nie zmieni się myślenie niektórych nie zmieni się nic. Dojeżdżam do pracy z Polic na Pogodno. Jeżdżę przez Głębokie. Na odcinku 16 km mam dwie przesiadki jednak mimo wszystko dojeżdżam do pracy w 45 minut. Nigdy mi przez myśl nawet nie przeszło żeby jeździć jedną linią. Ludzie spójrzcie na mapę linii tramwajowych, na 70% torowisk trasy poszczególnych linii się pokrywają. Czy nie lepiej byłoby dojechać z Niebuszewa na Basen Górniczy dwiema liniami z przesiadką na Bramie Portowej ale w zamian za to mieć "2" i "8" kursujące z częstotliwością powiedzmy 5-8 minut?

j
ja

To oni najpierw oddali plac budowy, a teraz dyskutują i się zastanawiają?! Hańba!

Nie ta kolejność!

P
PSM

i co z tego, ze SST dowiezie mnie np. z os. Slonecznego do basenu, skoro i tak i tak pozniej zeby dojechac chociazby na ul. Wyszynskiego trzeba jechac zwyklym, przeladowanym, smierdzacym, nieklimatyzowanym tramwajem ???!!! Nie wiem kto wymysla te bzdury ale mieszkam na prawym brzegu ponad 20 lat i na palcach jednej reki moge policzyc sytuacje w ktorych byl problem z dojazdem na basen. wielka 5 dla radnych za kreatywne pomysly, Nasze pieniadze ida w chu... a ludzie sie z tego ciesza... brak slow

B
Bob

czy ktoś mi odpowie ,jak będą poprowadzone tory w kierunku Zdroji,pomiędzy BP a Statoil

b
babeczka

Dlaczego nikt nie mówi i nie pyta o koszt ekspoloatacji tego szybkiego tramwaju..

podobno jet 3 razy droższy od autobusu!!!

poza tym likwiduje sie linie autobuswe zeby tylko wybudowac ten tramwaj...trzeba sie pokazac ..niedługo wybory...a ze miasto sie totalnie zadłuża to nic sobie radni z tego nie robią! a nasze dzieci beda splacac te dlugi.

trzeba racjonalnie wydawac publiczne pieniazki.

m
maja
W dniu 06.07.2013 o 10:54, Pi napisał:

po pierwsze, taka dyskusja i pytania rady miasta powinny odbywać się kilka lat temu, kiedy mozńa jeszcze było zharmonizować ze sobą inwestycje dodatkowe i sprawy związane z SST. Teraz to musztarda po obiedize i polityczne bicie piany.

słuszna uwaga.

m
mieszkaniec

Dobrze że miasto się rozwija , jako mieszkaniec prawobrzeża jestem zadowolony że chociaż tramwaj powstanie.Co nie zmienia faktu że jesteśmy o 5 lat do tyłu jeśli chodzi o inne miasta.

Żaden inny prezydent tego miasta nie zrobił tyle inwestycji co obecny. Trzeba się cieszyć z każdej nowej inwestycji.

P
Pi

po pierwsze, taka dyskusja i pytania rady miasta powinny odbywać się kilka lat temu, kiedy mozńa jeszcze było zharmonizować ze sobą inwestycje dodatkowe i sprawy związane z SST.

 

Teraz to musztarda po obiedize i polityczne bicie piany.

c
czes59

Jeśli tory wykonają tak jak przy "aleji kwiatowej " to będzie porażka.Myślę że na podsypce z piaseczku nie będziemy długo czekać na efekty.Ale cóż inni też będą chętni aby zarobić na remontach,bo przecież konsorcium zbankrutuje pod koniec budowy.!?

a
abak

obydwa powyzsze komentarze sa bardzo głupie, gdyz tak podchodząc do sprawy nigdy bysmy tego nie wybudowali. To tak jakby Polska miała wejść do UE jak wyremontuje drogi. Ja bardziej bym sie zastanawiał , jak radni docelowo przewiduja budowe tramwaju w kierunku na Płonię lub nawet Wielgowo , bo taki powinien być punkt docelowy>

a
aaa

Budując szybki tramwaj tory w innych częsciach miasta się same nie naprostują...... . Nie lepiej byłoby najpierw ładnie doprowadzić do porządku tory żeby były równe? A potem się brać za szybki tramwaj?

:)

Wg mnie najpierw powinno sie wyremontowac polowe torowisk w miescie w tym Gdanska a potem inwestowac w szybki tramwaj.

Wróć na gs24.pl Głos Szczeciński
Dodaj ogłoszenie