Strefa to wydzielony fragment miasta, w którym szczególnie trzeba dbać o ekologię i zdrowie mieszkańców. Dlatego nie mogą do niej wjeżdżać samochody spalinowe. Szczegółów jak ma to wyglądać w Szczecinie na razie nie ma, choć można się spodziewać, że objęłaby okolice starego miasta. Uchwała o opracowaniu zasad funkcjonowania strefy czystego transportu ma być głosowana na wtorkowej sesji.
Sprawa ma drugie dno.
Dzięki podjęciu takiej decyzji, miejscy urzędnicy chcą zwiększyć szansę na zakup ośmiu niskopodłogowych dwukierunkowych tramwajów z Krajowego Programu Odbudowy. Wnioski muszą być złożone do lipca, a uchwała rozpoczynająca temat strefy czystego transportu daje nam dwa dodatkowe punkty podczas oceny wniosków.
- Ocenie projektu tramwajowego będzie podlegało, to, czy w danym mieście funkcjonuje strefa czystego transportu lub podjęto uchwałę w prawie utworzenia w okresie realizacji przedsięwzięcia strefy czystego transportu. To zwiększa szansę na uzyskanie dotacji na zakup taboru na poziomie nawet do 85 procent kosztów zakupu netto. Tym samym efektem podjęcia uchwały o strefie będzie jej przedłożenie wraz z wnioskiem o dofinansowanie zakupu taboru tramwajowego - przekonują miejscy urzędnicy.
Wracają do strefy czystego transportu to najwcześniej może postać za co najmniej rok. Wcześniej potrzebne będą m.in. konsultacje oraz analizy z funkcjonowania obecnej na starówce Strefy Płatnego Parkowania.
![emisja bez ograniczeń wiekowych](https://s-nsk.ppstatic.pl/assets/nsk/v1.221.5/images/video_restrictions/0.webp)
Koniec sprawy Assange'a. Ugoda z USA zapewnia mu wolność
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?