Stargard ma nowe logo i slogan

wimZaktualizowano 
"Stargard pod szczęśliwą gwiazdą" - Tak wygląda nowe logo miasta. Prezentowano je dziś w SCK.
"Stargard pod szczęśliwą gwiazdą" - Tak wygląda nowe logo miasta. Prezentowano je dziś w SCK. Fot. Wioletta Mordasiewicz
Stargard dołączył do grupy polskich miast, które mają swoją markę. Dziś po raz pierwszy markę grodu nad Iną zaprezentowano w sali widowiskowej Stargardzkiego Centrum Kultury.

Prace nad jej stworzeniem trwały dwa lata. Prowadził je Dom Marki Max von Jastrov ze Szczecina. Opracowano logo miasta oraz slogan. Będą one towarzyszyć wszelkim działaniom mającym na celu promowanie walorów miasta. Chodzi o pokazanie, że Stargard to miasto przyjazne, bezpieczne, atrakcyjne dla turystów i dające jego mieszkańcom możliwość rozwoju.

Ostateczny wybór marki poprzedziły m.in. badania ankietowe, które przeprowadzono w kilku miastach oraz w samym Stargardzie. Ankietowanych pytano czy znają to miasto, z czego słynie, co w nim lubią najbardziej, co chcą zmienić. Analizowano atuty Stargardu i jego braki.

Ostatecznie sloganem tego miasta jest hasło "Stargard pod szczęśliwą gwiazdą". Niebawem pojawi się ono na reklamówkach, ulotkach koszulkach, długopisach, a także na słodkich krówkach i ulotkach, które będą trafiać do turystów. Będzie także na witaczach.

Czytaj e-wydanie »

polecane: Flesz - e-papieros zagraża zdrowiu

Wideo

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze 25

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.

Podaj powód zgłoszenia

a
antek z B
W dniu 05.07.2010 o 01:43, jayin napisał:

zbyt banalne. i skojarzenia nietrafione za bardzo. spokój i szczęście?... nie kojarzy się raczej z ekspansją gospodarczą i energią :-) a tego najbardziej u nas brakuje chyba.szkoda. Stargard zasługuje na porządną akcję marketingową. ma potencjał spory.tylko na razie nikomu nie udaje się tego potencjału wykorzystać w pełni.być może problem leży tutaj w finansach. za małą kasę nie da rady wypromować dobrze miasta na skalę krajową.



Masz moje poparcie za mala kase mala promocja,ale poco dawac kase do szczecina stargard ma przeciez swoich artystow i to nie zlych wiem ze wystawiaja w kraju i za granica i to z duza werwa,mozna bylo zrobic konkurs a napewno znalazlobysie jakies ladne logo ,a moze i jakis sponzor na nagrody,ale jak zawsze trzeba stacic kase bo to firma z wojewodztwa to i lepiej zrobia ,mogli wziasc firme z berlina ,londynu lub z nowego yorku,bylo by lepiej ,moim zdaniem bardzo slabe logo.
j
jayin

zbyt banalne. i skojarzenia nietrafione za bardzo. spokój i szczęście?... nie kojarzy się raczej z ekspansją gospodarczą i energią :-) a tego najbardziej u nas brakuje chyba.

szkoda. Stargard zasługuje na porządną akcję marketingową. ma potencjał spory.
tylko na razie nikomu nie udaje się tego potencjału wykorzystać w pełni.
być może problem leży tutaj w finansach. za małą kasę nie da rady wypromować dobrze miasta na skalę krajową.

p
pit

Miasto w półtorej minuty

g
gość

2 lata pracy nad hasłem a w mieście śmierdzi aż w oczy szczypie.... proponuje nowe : STATGARD NAJBARDZIEJ ŚMIERDZĄCE MIASTO W POLSCE!!!!

p
pit

Logo

Logo jest symbolem, które musi być spójne z ogólnymi założeniami strategii marki.
W naszym przypadku podstawowe cechy to „szczęście” i „bezpieczeństwo”. Konstruując logo, świadomie nawiązaliśmy nie tylko do sloganu promocyjnego, ale również do gwiazdy – historycznego symbolu miasta, używanego od XIII wieku na miejskich pieczęciach
i monetach. Przeprowadzone badania wśród mieszkańców wykazały, ze spośród kilku koncepcji znaku, poniższa forma najsilniej komunikuje podstawowe cechy marki miasta.

Mam nadzieje że dla wszystkich wszystko jasne.

p
pit

Slogan promocyjny

Szukając właściwego sloganu, który komunikowałby szczególne walory miasta, jak
i pozytywnie nastrajał potencjalnych nowych mieszkańców, wybraliśmy hasło „Stargard. Pod szczęśliwą gwiazda”. Slogan ten najpełniej oddaje obecna sytuacje miasta. Komunikuje bezpieczeństwo i spokój. Ponadto, odwołuje się do cząstki „Star”, która nie tylko dla cudzoziemców, ale i coraz szerszej grupy Polaków oznacza gwiazdę. Nawiązuje również do hasła promującego od kilku miesięcy atrakcje turystyczne Stargardu, które brzmi: „Stargard. Gwiazdozbiór Gotyku”.

p
pit

Nazwa marki

Nazwa marki musi mieć zdolność wyróżniania się od innych. Także marka miasta. W naszym przypadku pojawił się istotny problem techniczny z określeniem „Szczecinski”. Szczecin rozpoczął dwa lata temu intensywne działania promocyjne związane z koncepcja tzw. pływających ogrodów. Fakt ten w istotny sposób utrudnia promowanie naszych własnych
atutów. Z drugiej strony przeprowadzone badania marketingowe wykazały duża atrakcyjność naszej historycznej nazwy dla potencjalnych turystów z Polski, jak i ciekawe skojarzenia naszej nazwy wśród cudzoziemców, związane z angielskim znaczeniem wyrazu „star”, czyli gwiazda. W wyniku konsultacji z firmami doradczymi i po przeprowadzeniu dyskusji społecznych, zdecydowaliśmy sie promować markę za pomocą nazwy „Stargard”, w której wyróżniliśmy cząstkę „Star”, wzmacniając wymowę sloganu.

p
pit

Tło strategii

Stargard jest miastem, w którym dokonują się ogromne zmiany. Po wielu latach oczekiwań oddana została do użytku obwodnica. W mieście inwestują największe światowe koncerny. Realizowane są spektakularne, prospołeczne inwestycje mieszkaniowe w ramach programów mieszkań wspomaganych, adresowanych do osób starszych i innych potrzebujących wsparcia. Wszystko to przyczynia się już dziś do odczuwalnej poprawy komfortu i bezpieczeństwa mieszkańców, jak i pozwala optymistycznie i pewniej spojrzeć w przyszłość. Mieszkańcy mogą uczciwie powiedzieć, ze są świadkami najlepszego od wielu lat okresu rozwoju miasta.

p
pit

Jak powstawała strategia marki Stargard?

Proces podzielony był na kilka etapów. Zaczęliśmy od gruntownych badan marketingowych, które dały nam odpowiedz na najważniejsze pytania. Mieszkańców Stargardu pytaliśmy o to, co ich zdaniem buduje tożsamość miasta, z czego są dumni, ale i o to, jak wyobrażają sobie przyszłość miasta i jakie trapią ich główne problemy. Mieszkańców Szczecina, Poznania, Wrocławia, Krakowa i Warszawy pytaliśmy m.in. o znajomość walorów turystycznych i skojarzenia z nazwa miasta. W sumie przeprowadziliśmy 2000 ankiet oraz 6 spotkań moderowanych. Znając silne i słabe strony miasta, a także dysponując założeniami zdefiniowanymi w Strategii rozwoju do roku 2020 wytyczone zostały kierunki działań promocyjnych i zaproponowane narzędzia marketingowe. Na podstawie precyzyjnych założeń opracowane zostały propozycje logo promocyjnego, z których – dzięki badaniom – mogliśmy wybrać projekt najpełniej oddający idee marki. W toku prac wielokrotnie odbywały sie prezentacje zarówno z udziałem pracowników urzędu miasta, jak i zaproszonych organizacji pozarządowych.
Opracowany System Identyfikacji Wizualnej zawiera spójne projekty niezbędnych materiałów reklamowych. Nowe materiały informacyjne, teczki, koperty i inne, używane w codziennej działalności urzędu miasta Beda wymieniane sukcesywnie w miarę wyczerpywania sie dotychczasowych zapasów. Pełny efekt nowej tożsamości wizualnej powinien być widoczny w okresie nie dłuższym niz. dwa lata. Autorem strategii marki, jak i logo jest firma DOM MARKI Max von Jastrov ze Szczecina, która ma w swoim dorobku m.in. opracowanie Strategii Marki Województwa Zachodniopomorskiego – pierwszej strategii marki województwa w Polsce, nowej strategii promocji Kołobrzegu, Tarnowa Podgórnego, jak i wielokrotnie nagradzanej strategii marki Barlinka – Europejskiej Stolicy Nordic Walking.

G
Gość

Ale beton, slogan nie ma nic wspolnego...

G
Gość
W dniu 26.06.2010 o 10:10, zst napisał:

Marketing miejsc jest troche bardziej skoplikowany niz niemal wszystkim tu wypowaidajacym sie "ekspertom" wydaje. Jezeli za logiem i sloganem pojda odpowiednie dzialania to efekty beda widoczne szybko. Logo Szczecina tez przez mieszańcowy bylo przyjete krytycznie (Pływajace ogrody ).



Zatem, specjalisto od marketingu,wytłumacz mi proszę, co hasło "Stargard pod szczęśliwą gwiazdą" ma z marketingiem wspólnego?
Z czym to się kojarzy? Z dziecięcym rysunkiem?

Kto wie, czy nie lepsze hasła, wymyśliliby BEZPŁATNIE mieszkańcy naszego miasta w przeciągu pięciu minut,jak chociażby:

Stargard - solidny partner w biznesie.
Stargard - kolebką biznesu.
Stargard - możemy więcej.
Stargard - moc w działaniu.
Stargard - na miarę XXI wieku.

Tylko czy faktycznie możemy się tym pochwalić?
G
Gość

zst: Logo szczecina to temat szyderstw 24h na dobe! Pływajace Ogrody za 50 lat... śmiechu warte. A co do tego loga to słyszałem opinie ok. 100 osób i nikt nie rozumie co ono ma wspólnego z miastem. Jeśli już szukamy skojarzeń to można iść w kierunku zbytków, bo z gwiazdami nie mamy nic wspólnego. Poza tym to logo kojarzy się z Międzyzdrojami. A może przeniesmy do nas festiwal gwiazd? Wtedy przypasuje.

z
zst

Marketing miejsc jest troche bardziej skoplikowany niz niemal wszystkim tu wypowaidajacym sie "ekspertom" wydaje. Jezeli za logiem i sloganem pojda odpowiednie dzialania to efekty beda widoczne szybko. Logo Szczecina tez przez mieszańcowy bylo przyjete krytycznie (Pływajace ogrody ).

w
wernyhora

Jak milo kiedyś będzie przeczytać Szczecin Stargardzki
< SZCZECIN STARGARDZKI >

Bo to chyba tych malkontentów ze szczecina najbardziej boli pozbycie się tego przymiotnika.
Feudalizm się zakończył ))))

G
GemodGnir

Ludzie, przestańcie wylewać żółć, uważam ze logo jest na miarę Stargardu, nie jest ani zbyt wyskokowe ani też przesadnie spokojne. Na pewno nie jest słabe. Star? - gwiazda, to jest moje pierwsze skojarzenie. Mi nazwa Waszego miasta właśnie z gwiazdą zawsze się kojarzyła. A to czy jest Szczeciński czy Lubuski to na prawdę nie ma znaczenia. Stargard to Stargard. Kiedy ktoś pyta gdzie jedziesz?, to odpowiadacie pełnym zdaniem: Jadę właśnie do Stargardu Szczecińskiego do Kauflandu na zakupy? Nie, odpowiadacie do Stargardu. Poza tym Gdański to jest Starogard nie Stargard, więc skrócona nazwa jest ok. Dajcie spokój, uważam, że to będzie udana próba promocji.

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3