Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Sponsorzy sportu są pozytywnie kojarzeni przez klientów

oprac. Maja Piotrowska AIP
Wojciech Matusik
Aż 53 proc. badanych twierdzi, że sponsoring sportu przez daną firmę, wpływa na to, że korzystniej oceniają daną markę. Wzrósł też odsetek osób, które chętniej skorzystałyby z danych produktów, lub usług firm, które angażują się w promowanie sportu.

W ciągu ostatnich 10 lat o 19 punktów procentowych wzrósł odsetek osób, które twierdzą, że sponsoring ma pozytywny wpływ na rozwój polskiego sportu – wynika z badania Sponsoring Monitor ARC Rynek i Opinia. – Z porównania wyników naszych badań wyraźnie widać, że polscy konsumenci coraz lepiej rozumieją ideę sponsoringu. O ile kiedyś wielu z nich postrzegało sponsoring tylko w kategoriach promocyjnych i reklamowych, o tyle obecnie w większym stopniu dostrzegają niewątpliwie pozytywny wpływ sponsoringu na rozwój sportu. Główną zasadą sponsoringu jest czerpanie korzyści zarówno przez sponsora jak i sponsorowanego. W przypadku sponsoringu sportowego niewątpliwymi beneficjentami są również kibice, którzy dzięki temu mogą śledzić rozgrywki na coraz wyższym poziomie i w coraz lepszych warunkach – komentuje dr Adam Czarnecki z ARC Rynek i Opinia.

W porównaniu do 2007 roku, w 2017 roku aż o 21 proc. więcej osób korzystnie ocenia sponsoring sportu (83 proc. w 2017, 62 proc. w 2007). Nieznacznie zwiększył się za to odsetek osób, które chętniej skorzystałyby z danego produktów lub usług film, zaangażowanych w sponsoring sportu. Wzrost sięgnął jedynie 4 proc ( z 23 proc. w 2007 roku do 27 proc. w 2017 roku).

Obecnie najbardziej znanymi sponsorami sportu są: Orlen, Adidas, Nike, Coca-Cola oraz Plus, który w tym roku minimalnie wyprzedził w tej kategorii firmę Orange.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Materiał oryginalny: Sponsorzy sportu są pozytywnie kojarzeni przez klientów - Portal i.pl

Wróć na gs24.pl Głos Szczeciński