Smartfonem projektuj umeblowanie sklepu. Aplikacja MAGO AR ma już tysiąc użytkowników!

AIP

Wideo

Zobacz galerię (2 zdjęcia)
Na początku 2019 roku miała swoja premierę aplikacja mobilna MAGO AR SHOPFITTING - jednego z największych producentów wyposażenia sklepowego firmy MAGO S.A. Aplikacja MAGO AR wykorzystuje technologię rozszerzonej rzeczywistości, dzięki czemu pozwala na dowolne aranżowanie przestrzeni sklepowej rozwiązaniami MAGO. Technologia pozwala zobaczyć wirtualne regały w sklepie w skali 1:1, pozwala na dowolne przesuwanie, obracanie regałów sklepowych, tworzenie z nich aranżacji wnętrza sklepowego i to wszystko za pomocą aplikacji w telefonie. Czy polski rynek wyposażenia sklepowego jest gotowy na tego typu rozwiązania technologiczne?

Rozmowa z Rafałem Trochimiukiem, Digital & Ecommerce Manager w MAGO. S.A, pomysłodawcą aplikacji

Rafał Trochimiuk, Digital & Ecommerce Manager w MAGO. S.A.
Rafał Trochimiuk, Digital & Ecommerce Manager w MAGO. S.A. MAGO S.A.

- Skąd wziął się pomysł stworzenia aplikacji wykorzystującej technologię AR - rozszerzonej rzeczywistości?
- W MAGO chcemy tworzyć rozwiązania dla branży retail, które wykorzystując najnowsze dostępne technologie, rewolucjonizują już obecne procesy. Tworząc narzędzia staramy się określić potrzeby naszych klientów, zrozumieć z czym się zmagają, jakie problemy napotykają na swojej drodze.
Dopiero bazując na tych informacjach i na bezpośrednim kontakcie z klientem określamy „problem” nad którym będziemy pracować. Problem zamieniamy w wyzwanie i na tym bazujemy.

Czasami wystarczy wsłuchać się w głos klientów i dać im to czego potrzebują.

- Wyzwanie? Brzmi ładnie, ale jaki problem rozwiązuje wasza aplikacja?
- Wybór mebli sklepowych jest jedną z najważniejszych rzeczy jakie napotyka na swojej drodze właściciel sklepu. W większości przypadków bazuje on, na już istniejących rozwiązaniach podpatrzonych u konkurentów, bądź też inspiruje się wydarzeniami targowymi.
Zbiera masę katalogów, broszur, ale one nadal nie dadzą mu jasnej odpowiedzi.
Czy wybrany regał będzie wyglądał atrakcyjnie w jego sklepie? Nasza aplikacja daje mu taką możliwość, może ustawić dowolny regał, boks kasowy, stojak promocyjny w swoim sklepie. Zobaczyć jak będzie się prezentował na tle już istniejącej ekspozycji, czy będzie pasował? Nasza aplikacja pozwala na aranżowanie przestrzeni sklepowej przed dokonaniem zakupu.
Dzięki aplikacji możemy uniknąć rozczarowania, np. w sytuacji, w której dane wyposażanie widzieliśmy tylko w showroomie i bardzo nam się podobało, ale w rzeczywistości kompletnie nie pasowało do wystroju naszego wnętrza sklepu. Takie sytuacje możemy wyeliminować, gdy wcześniej przed zakupem przymierzymy meble za pomocą aplikacji MAGO AR.

- Czyli jest to narzędzie dla małych podmiotów handlowych, które nie mają jeszcze doświadczenia w wyposażaniu sklepów? Co z dużymi sieciami, to przecież one stanowią core Państwa biznesu?
- Kolejny problem jaki rozwiązaliśmy za pomocą naszej aplikacji to skrócenie czasu potrzebnego na planowanie promocji w sieciach handlowych.
Generalnie meble sklepowe wykonane są ze stali i materiałów takich jak drewno lub pleksi i są stosunkowo ciężkie. Wcześniej kilka osób z personelu sklepu musiało skręcać dodatkowe ekspozytory promocyjne i sprawdzać ich atrakcyjność w różnych miejscach na sali sprzedaży. Obecnie dzięki MAGO AR przygotowując promocję w markecie jedna osoba za pomocą tabletu czy telefonu może niezauważona chodzić po punkcie handlowym w czasie największego obłożenia i planować ekspozycje promocyjną - bez pomocy montażystów przenosić, jednym palcem regały, które często ważą ponad 100kg, dowolnie je obracać i zmieniać ich kolory. Podkreślę, że takiej funkcjonalności jak nasza aplikacja nie daje żadne inne narzędzie na rynku.
Również proces ofertowania produktów dla dużych sieci wkroczył na zupełnie nowy poziom. Dzięki aplikacji możemy klientowi we Francji czy też Dubaju udostępnić ofertę naszych rozwiązań w postaci zbioru brył w aplikacji, które będą dostępne tylko dla niego. Wówczas manager sieci handlowej może na sali sprzedaży „przymierzyć” i sprawdzić czy dane rozwiązanie spełnia jego oczekiwania. Zobaczyć najnowszy boks kasowy czy też regał w skali 1:1 w swoim sklepie czy też zobaczyć prototyp naszych rozwiązań w sali konferencyjnej podczas telekonferencji. Mago AR całkowicie zmienia komunikację z klientem.

- Minęło już osiem miesięcy od premiery MAGO AR, czy może Pan powiedzieć, jak aplikacja została przyjęta na rynku?
- Aplikację udostępniliśmy pod koniec marca bieżącego roku, z nadzieją, że do końca 2019 r. zdobędziemy 400 aktywnych użytkowników. Taki był nasz cel, ponieważ braliśmy pod uwagę wielkość naszej branży oraz fakt, że jest to pierwsze tego typu narzędzie na rynku wyposażenia sklepowego, a nam przypadnie rola edukatora. Z dumą przyznam, że rzeczywistość przerosła nasze najśmielsze oczekiwania.

W niespełna osiem miesięcy od premiery mamy ponad 1000 aktywnych użytkowników, którzy wykonali ponad 3500 aranżacji sklepowych przy pomocy naszej aplikacji. Jest to wynik, który napawa optymizmem i sprawia, że mamy jeszcze więcej zapału do dalszej pracy.

- Dalszej pracy, rozumiem, że narzędzie jest rozwijane?
- Tak jak każde technologiczne rozwiązanie w grupie MAGO, np. boks samoobsługowy czy Cyfrowa Mapa Sklepu - DSM, taki i w przypadku MAGO AR to użytkownicy decydują w którą stronę ma pójść rozwój narzędzia, to właśnie od nich otrzymujemy najbardziej wartościowy feed back. Czasami wystarczy wsłuchać się w głos klientów i dać im to czego potrzebują. Już teraz pracujemy nad wersją MAGO AR 2.0 która będzie dawała jeszcze większe możliwości personalizacji wyposażenia sklepowego. Zostaną też udostępnione kolejne wersje językowe aplikacji co pozwoli nam wejść z aplikacją na kolejne rynki.

- Kiedy możemy się spodziewać wersji 2.0 i jaką radę ma Pan dla pozostałych firm, które chcą Digitalizować Retail?
- Wersja 2.0 MAGO AR startuje już na początku przyszłego roku, wtedy odbędą się testy wśród wybranych użytkowników, a premiera narzędzia odbędzie się podczas największych targów wyposażenia sklepowego w Europie, EuroShop 2020 w Dusseldorfie.
Twórcom rozwiązań digital mogę powiedzieć, że narzędzia technologiczne muszą rozwiązywać realne problemy ich użytkowników, wtedy jest szansa na finalny sukces.

Materiał oryginalny: Smartfonem projektuj umeblowanie sklepu. Aplikacja MAGO AR ma już tysiąc użytkowników! - Strefa Biznesu

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3