Ten typ przekładni już od kilku lat stosuje Vollskwagen (Audi, Seat, Skoda, VW), a także Ford. W Renault nowa skrzynia jest dostępna wyłącznie z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi 110 KM w gamie Mégane, Mégane Coupé, Mégane Grandtour, a lada dzień także w gamie Scénic i Grand Scénic.
Przekładnia tego typu łączy komfort obsługi typowy dla skrzyni automatycznej z niskim zużyciem paliwa i szybkością reakcji skrzyni mechanicznej.
Skrzynia posiada dwa sprzęgła: pierwsze przeznaczone jest do obsługi biegów nieparzystych (1., 3., 5.), drugie do biegów parzystych (2., 4., 6.) i biegu wstecznego. W konstrukcji tego mechanizmu są cztery wałki: dwa wałki sprzęgłowe (każdy z nich połączony ze sprzęgłem) oraz dwa wałki główne. Wybór biegów następuje za pomocą synchronizatorów, podobnie jak w skrzyni mechanicznej. Zarówno synchronizatory jak i sprzęgło są napędzane za pomocą siłowników elektrycznych sterowanych blokiem elektronicznym.
W kabinie nie ma pedału sprzęgła, a zmiana przełożeń jest identyczna jak w skrzyniach automatycznych, z trybem sterowania impulsowego (+/-). System automatycznie zmienia biegi w sposób płynny - komputer sterujący pracą skrzyni wybiera optymalne przełożenie.
Dzięki zdecydowanie niższemu zużyciu paliwa i emisji CO2 w porównaniu do klasycznych skrzyń automatycznych, Mégane, Mégane Coupé, Mégane Grandtour oraz Scénic i Grand Scénic są pierwszymi modelami tej gamy z automatyczną przekładnią, które otrzymały znak Renault eco2.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?