Sensacyjne odkrycie archeologów z Uniwersytetu Szczecińskiego. Odkopali szczątki neandertalczyka, to pierwsze takie znalezisko w Polsce

slav
Jaskinia Stajnia w Jurze Krakowsko-Częstochowskiej, w której odkopano szczątki neandertalczyka. Fot. archeo.univ.szczecin.pl
Naukowcy z Zakładu Archeologii Uniwersytetu Szczecińskiego znaleźli w Jaskini Stajnia w Jurze Krakowsko-Częstochowskiej pierwsze w naszym kraju szczątki neandertalczyka.

Dotychczas w Polsce znajdowano jedynie narzędzia przez niego wytwarzane. Znalezisko przypomina grób. To wielka sensacja, ponieważ świadczy to o dużo wyższym stopniu rozwoju neandertalczyka, niż do tej pory sądziliśmy. To oznaczałoby, że posiadał religię.

Szczątki należą do mężczyzny. Odkryto to dzięki badaniu DNA. Ciekawostką jest, że miał na zębach kawałki drewna. Używał go prawdopodobnie jako wykałaczki.

Odkrycia dokonano w 2008 roku. Trzymano je w tajemnicy. Wyniki szczecińskich naukowców zostały opisane w najnowszym wydaniu magazynu "Naturwissenschaften".