Ruszyła modernizacja stacji w Policach. Rozbierają stary peron, będzie bezpieczniej

Marek Jaszczyński
Marek Jaszczyński
Prace na stacji w Policach są prowadzone w ramach inwestycji budowy Szczecińskiej Kolei Metropolitalnej realizowanej przez PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.
Prace na stacji w Policach są prowadzone w ramach inwestycji budowy Szczecińskiej Kolei Metropolitalnej realizowanej przez PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. Marek Jaszczyński
Prace na stacji w Policach są prowadzone w ramach budowy Szczecińskiej Kolei Metropolitalnej realizowanej przez PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.

- Obecnie wykonawca przystąpił do prac rozbiórkowych peronu nr 1. W zakres prac wchodzi przebudowa dwóch peronów (jeden jednokrawędziowy, drugi dwukrawędziowy) - mówi Bartosz Pietrzykowski z PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.

- Perony będą wyższe, co ułatwi wsiadanie i wysiadanie z pociągów. Będą posiadały antypoślizgową nawierzchnię ze ścieżkami naprowadzającymi dla osób niewidomych i niedowidzących. Na peronach zostaną zamontowane wiaty, ławki, gabloty, kosze na śmieci. Orientację podróżnym ułatwi czytelne oznakowanie. Bezpieczeństwo po zmroku zapewni jasne oświetlenie. Dojście na perony zostanie zapewnione poprzez dwie kładki z windami, dzięki którym będą one dostępne dla osób o ograniczonych możliwościach poruszania się.

Budowa SKM nie jest zagrożona, gorzej z terminami. Zgodnie z zapowiedziami inwestycja miała być skończona najpóźniej w II kwartale 2022 roku.

- Mieliśmy zakończyć i rozliczyć projekt do 28 września 2022 roku, ale podpisaliśmy umowę z Centrum Unijnych Projektów Transportowych na przedłużenie realizacji zadania do 31 grudnia 2023 roku - wyjaśnia Roman Walaszkowski, dyrektor biura stowarzyszenia Szczecińskiego Obszaru Metropolitalnego, które jest liderem projektu budowy SKM.

Do tego czasu mają być gotowe wszystkie samorządowe inwestycje związane z SKM, a więc infrastruktura towarzysząca przystankom kolejowym.

- PKP Polskie Linie Kolejowe deklarują, że zakończą prace na liniach do Goleniowa, Gryfina i Stargardu, oprócz stacji Dąbie i Podjuchy - mówi dyrektor Walaszkowski.

- Natomiast prace na linii nr 406 do Polic potrwają do końca 2024 roku, a do tego certyfikacja linii do połowy 2025 roku.

iPolitycznie - Czy słowa Stefańczuka o Wołyniu to przełom?

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Wróć na gs24.pl Głos Szczeciński
Dodaj ogłoszenie