Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Rowerzyści mogą tu jeździć pod prąd. Kolejne dwie ulice Starego Miasta z kontraruchem

Szymon Wasilewski
Szymon Wasilewski
Na kolejnych dwóch jednokierunkowych ulicach szczecińskiego Starego Miasta znaki zakazu wjazdu nie dotyczą rowerów. Kontraruch dla jednośladów wprowadzono na Kuśnierskiej i Rycerskiej.

Gdzie wprowadzono kontraruch dla rowerzystów?

Do zmian doszło na wniosek stowarzyszenia Rowerowy Szczecin. Urząd Miasta wprowadził kontraruch rowerowy na ul. Kuśnierskiej i Rycerskiej.

Od teraz ulice te dla rowerzystów są dostępne w obu kierunkach. Znacząco poprawia to dojazd rowerem do zamku i na dolny taras Starego Miasta.

Zobacz galerię miejsc, w których rowerzyści mogą poruszać się w obu kierunkach na ulicach jednokierunkowych.

Rowerzyści mogą tu jeździć pod prąd. Kolejne dwie ulice Star...

Dzięki temu rozwiązaniu rowerzyści jeżdżący po Szczecinie zyskali kolejne możliwości poruszania się po ulicach Starego Miasta. Przypomnijmy, że w zeszłym roku, przy okazji prototypowania zmian na placu Orła Białego w ten sposób dla ruchu rowerowego udrożniono m.in. jednokierunkowe ulice:

  • Koński Kierat,
  • Łaziebną,
  • Tkacką,
  • Mariacką.
Trwa głosowanie...

Podzamcze z kontraruchem rowerowym. Dobre rozwiązanie?

Podzamcze z kontraruchem rowerowym. Dlaczego?

- To bardzo ułatwi rowerzystom poruszanie się po obszarze Starego Miasta. Z naszych obserwacji wynika, że te ulice już wcześniej były używane w taki sposób, bo stanowiły naturalny szlak komunikacyjny. Panuje tam niewielki ruch samochodów, więc rowerzyści czują się bezpiecznie, a są to drogi połączone już z innymi szlakami uwzględniającymi obustronny ruch rowerowy - komentuje Karolina Grochowicka ze stowarzyszenia Rowerowy Szczecin. Jej zdaniem miasto powinno rozważyć też podobne dalsze zmiany w obszarze placu Zamenhofa. - Należy się zastanowić, czy i jak można kontynuować rozwiązania w śródmieściu, jakie sprawdzają się na Rayskiego, czy Monte Cassino - dodaje.

Lecz Szczecinowi decyzja o wprowadzaniu tych zmian nie przyszła łatwo, chociaż od 2015 roku jednoznacznie pozwalają na to przepisy. W 2013 roku powstał pierwszy projekt uwzględniający obustronny ruch rowerowy na ulicach Starego Miasta i Podzamcza. Wówczas jednak ZDiTM, policja, referat organizacji ruch w UM nie doszły do porozumienia.

Na ulicach z kontraruchem wymagane jest jedynie oznakowanie pionowe w postaci tabliczek T-22 „Nie dotyczy rowerów” pod znakami zakazu wjazdu i drogi jednokierunkowej. Dzięki kontraruchowi rowerzyści mogą omijać niebezpieczne ulice i skrzyżowania o dużym natężeniu ruchu, a także często skracać pokonywany dystans, co dodatkowo zwiększa konkurencyjność roweru wobec innych środków transportu.

Inną formą kontraruchu są kontrapasy rowerowe. W Szczecinie wyznaczone zostały one w ostatnich latach m.in. na ul. Jagiellońskiej, Monte Casino, Rayskiego, Śląskiej, Szymanowskiego, Łukasińskiego. Można się nimi poruszać tylko w kierunku odwrotnym do ogólnego.

Rowerzyści z Gryfusa podczas Mierzyńskiego Rajdu Rodzinnego [GALERIA]

zobacz też:

Jednym z punktów krytycznych jest odcinek pod Estakadą Pomorską. Tutaj ścieżka przechodzi w pas wytyczony po bardzo zniszczonej jezdni. Dobrą wiadomością jest fakt, że miasto rozstrzygnęło przetarg na przebudowę estakady i przebiegających poniżej niej jezdni wspomagających. Projekt zakłada m.in. budowę ciągów pieszych, rowerowych i pieszo-rowerowych.

Najgorsze ścieżki rowerowe Szczecina. Tam lepiej uważać!

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wideo
Wróć na gs24.pl Głos Szczeciński