Nowe Megane RS zachowuje charakterystyczne elementy stylistyki wersji Megane Coupe, wzbogacając je o elementy typowe dla samochodów wyczynowych. Przedni zderzak ma wbudowaną listwę przypominającą nisko opuszczony przód bolidu Formuły 1 - R28.
Z tyłu sportowy charakter tego samochodu podkreślają centralnie umieszczony wylot rury wydechowej, dyfuzor oraz spoiler.
Jednym z charakterystycznych elementów stylistyki tego auta są światła dzienne z diodami LED. Ponadto na osłonie chłodnicy, klapie, zagłówkach, tarczy obrotomierza i na desce rozdzielczej umieszczone jest logo Renault Sport.
Nowe Megane RS jest wyposażone w liczne, praktyczne elementy poprawiające komfort i bezpieczeństwo jazdy, takie jak: ESP, dwustrefowa automatyczna klimatyzacja, karta Hands free umożliwiająca zdalne odblokowanie zamków drzwi, wysokiej klasy system audio 3D sound by Arkamys, czy też ofertę nawigacji obejmującą Carminat Bluetooth DVD® i Carminat TomTom® (w zależności od kraju).
W ofercie znajduje się aż sześć opcjonalnych pakietów wyposażenia: Design RS, Sport, Cup, Premium, Turismo oraz Pakiet Widoczność.
Na szczególną uwagę zasługuje pakiet Cup w cenie 7500 zł, obejmujący wyczynowe zawieszenie z samoblokującym mechanizmem różnicowym, przednie fotele kubełkowe Recaro z tapicerką materiałową, przednie zaciski hamulcowe Brembo w kolorze czerwonym i 18-calowe czarne, matowe obręcze kół ze stopu metali lekkich.
(fot. Fot. Renault)
Wyjątkowy charakter auta podkreśli pakiet Sport, m.in. z żółtymi pasami bezpieczeństwa i elementami tapicerki przednich foteli w tym samym kolorze.
Natomiast dodatkowy komfort zagwarantuje pakiet Premium, w którego skład wchodzą m.in.: system kontroli ciśnienia w oponach, elektrycznie regulowany fotel kierowcy z pamięcią ustawienia, podgrzewane przednie fotele z tapicerką skórzaną łączoną ze skórą ekologiczną.
Auto jest wyposażone w 16-zaworowy turbodoładowany silnik benzynowy nowej generacji, o pojemności skokowej 2 litrów osiągający moc 250 KM przy 5 500 obr./min oraz moment obrotowy 340 Nm od 3 000 obr./min.
Jak twierdzi producent dzięki zastosowaniu turbosprężarki twin-scroll, o bardzo szybkim czasie reakcji, 80 proc. momentu jest dostępne już od 1900 obr./min. Silnik współpracuje z sześciobiegową przekładnią manualną.
Konstruktorzy zwrócili też szczególną uwagę na akustykę pracy silnika Renault Sport 2.0 T, aby w odpowiednim stopniu w kabinie był słyszalny sportowy, rasowy dźwięk silnika.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?