PŻM powiększa flotę

Krystyna Pohl, 31 marca 2005 r
Uprawomocnił się kontrakt podpisany przez Polską Żeglugę Morską z chińską stocznią Xingang. W 2008 roku armator odbierze kolejne cztery masowce. Obecnie trwa budowa statków, które zakontraktowano dwa lata temu.

- Osiem masowców to nie koniec naszych inwestycji - zapowiada Leszek Trachimowicz, dyrektor techniczny PŻM. - Chcemy jeszcze powiększyć flotę o dziesięć statków. Poszukujemy stoczni, która zbuduje sześć jeziorowców o nośności po 30 tys. ton każdy i cztery panamaxy po 75 tys. ton.

Ani w tym, ani w przyszłym roku PŻM nie przewiduje sprzedaży statków. Nawet te najstarsze są remontowane. Remonty są kosztowne, ale opłacają się przy wysokich stawkach frachtowych jakie utrzymują się od dłuższego czasu.

W minionym roku techniczne utrzymanie floty pochłonęło 40 mln dolarów. W tym roku wydatki mają być wyższe, ponieważ zdrożała stal a planowany jest remont 36 statków.

Brak sprzedaży i złomowania oznacza, że powiększa się flota PŻM. Dyrektor Trachimowicz zapowiada, że będą przyjmowani nowi pracownicy.

Z 80 statków, które obecnie eksploatuje PŻM już ani jeden nie nosi polskiej bandery. Ostatnim masowcem, który pływał pod biało-czerwoną była "Ziemia Gnieźnieńska". Przeflagowanie nastąpiło pod koniec ub. roku.

Wideo

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie