- Szczegółowe ustalenia wskazały, że to przeciwpożarowy zbiornik, który został wybudowany w latach 40. ubiegłego wieku. Takie konstrukcje budowano w miastach o zwartej zabudowie, które szczególnie narażone były na pożary powstałe w wyniku nalotów dywanowych. Po dalszych ustaleniach i stwierdzeniu, że nie jest to część aktualnie używanej infrastruktury miasta i racji kolizji z planowaną nową infrastrukturą, podjęto decyzję o usunięciu znaleziska. Pierwsze prace rozbiórkowe już ruszyły, dzięki którym mamy możliwość zajrzenia do środka obiektu - mówi Piotr Zieliński, rzecznik prasowy Miasta Szczecin ds. inwestycji.
Spółka Szczecińskie Inwestycje Miejskie zapewniają, że prace idą zgodnie z harmonogramem. Kiedy zakończą się prace?
- Śródmiejski odcinek Alei Wojska Polskiego powinien być gotowy w III kwartale tego roku - mówi Piotr Zieliński.
Za kontrakt o wartości ponad 80 mln zł odpowiada Firma Budowlano-Drogowa MTM S.A.
Co się zmieni?
Aleja nie będzie już arterią komunikacyjną, ale stanie się dwujezdniową drogą z uspokojonym ruchem do 30 kilometrów na godzinę. Każda jezdnia będzie miała 4,5 m szerokości. W związku z tym także nie będzie wydzielonych dróg dla rowerzystów. Do dyspozycji kierowców na alei będzie 185 miejsc parkingowych, w tym dziesięć dla pojazdów zaopatrzenia, sześć dla aut elektrycznych (obok stacji ładowania). Razem z fragmentem ulicy Jagiellońskiej (między al. Piastów a aleją WP) to będzie około 200 miejsc. Miejsca dla pojazdów znajdą się w środkowym pasie parkowania.
Wskaźnik Bogactwa Narodów, wiemy gdzie jest Polska
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?