Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Problemy komunikacji miejskiej w Szczecinie. Mniej tramwajów a tłok większy. Jest pomysł jak to poprawić

Marek Jaszczyński
Marek Jaszczyński
W niektórych miastach można spotkać tramwaje złożone z trzech składów. Czy jest szansa na takie połączenie w Szczecinie?
W niektórych miastach można spotkać tramwaje złożone z trzech składów. Czy jest szansa na takie połączenie w Szczecinie? Andrzej Szkocki/Archiwum
Po "odchudzeniu" rozkładu jazdy, z którego wypadł co piąty tramwaj, pojawił się tłok w tramwajach. Nasz czytelnik przedstawił pomysł na poprawę komfortu jazdy pasażerów.

Od 9 października wszedł nowy, znacznie uboższy rozkład jazdy tramwajów. Zmiany w rozkładzie jazdy to efekt braku motorniczych. Podstawowa częstotliwość kursowania wynosi 15 minut, zamiast dotychczasowych 12. Ma to swoje przełożenie na liczbę pasażerów.

- Zauważyłem, że rano jest większy tłok w tramwajach, bo przecież wyjeżdża mniej brygad na daną linię. Tak jest na przykład na linii 6 i 11 - mówi pan Konrad, nasz czytelnik. - Wystarczy zestawić powiększone składy, na przykład dwa podwójne, czy też po trzy wagony. To powinno poprawić komfort podróży.

Spółka Tramwaje Szczecińskie wskazuje, że powiększenie składów oznacza problemy techniczne.

- W tej chwili nie planujemy łączenia tramwajów w składy 3-wagonowe, ze względów technicznych i aktualniej posiadanej struktury taboru jak i niedostosowanej infrastruktury przystankowej do obsługi składów dłuższych niż 38 metrów - odpowiada Hanna Pieczyńska, rzecznik TS.

Przy dłuższych składach mogłoby dojść do sytuacji, że część pasażerów wysiadałaby poza peronem przystankowym. Motorniczy nie miałby również możliwości obserwacji drzwi trzeciego wagonu przy przystankach znajdujących się na łukach.

2004 rok. Wagon typu Bremen o numerze taborowym 144 był prezentowany w Zajezdni Pogodno. Trzy lata wcześniej, w 2001r. Centralne Warsztaty przeprowadziły przebudowę wagonu o numerze 144 z pługu na historyczny. Wagon oddano do użytku 6 lipca 2001 roku. Przyjechał do naszego miasta w maju 1926 roku. Rok wcześniej zaczęto dostawy 40 wagonów silnikowych i 10 doczepnych typu Dessau. Od października 2010 roku stoi w Muzeum Techniki i Komunikacji w Szczecinie.

Komunikacja tramwajowa w Szczecinie ma już 143 lata! Zobacz ...

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: Uwaga na chińskie platformy zakupowe

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na gs24.pl Głos Szczeciński