Drugi etap przetargu na dostawę 22 niskopodłogowych tramwajów dla Szczecina miał się rozpocząć na początku kwietnia.
Jak podał portal "Rynek Kolejowy",rozpocznie się jednak dopiero po długim weekendzie - jeden z wykonawców musi uzupełnić dokumentację.
- Zależy nam na tym, żeby wszyscy wykonawcy przeszli pierwszy etap przetargu.Im większa konkurencja, tym lepiej dla nas - tłumaczy Krystian Wawrzyniak, prezes Tramwajów Szczecińskich.
Przypomnijmy, że wnioski o udział w przetargu tramwajów złożyły cztery firmy: bydgoska Pesa (swingi z Bydgoszczy jeżdżą po Szczecinie, Gdańsku, Warszawie), Solaris Bus & Coach z Bolechowakoło Poznania (po stolicy Wielkopolski do Euro 2012 będzie jeździło 45 tramwajów solaris tramino tej firmy), czeska Skoda (48 składów skody 16 T i 19T jeździ po Wrocławiu),czwartym wnioskodawcą jest Construcciones y Auxiliar de Ferrocarriles, hiszpańska firma z siedzibą w Beasain.
Tramwaje, które zamówi szczecińska spółka mają być jednoprzestrzenne i całkowicie niskopodłogowe.
Długość wagonu powinna wynosić maksymalnie do 32 m, szerokość od 2,3 do 2,4 metra, a całkowita pojemność jednego tramwaju musi wynosić minimum 200 osób, przy co najmniej 40 stałych miejscach siedzących.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?