Poślizg w przetargu na niskopodłogowe tramwaje dla Szczecina

jasz
Przedłuża się ogłoszenie drugiego etapu przetargu na niskopodłogowe tramwaje dla Szczecina.

Drugi etap przetargu na dostawę 22 niskopodłogowych tramwajów dla Szczecina miał się rozpocząć na początku kwietnia.

Jak podał portal "Rynek Kolejowy",rozpocznie się jednak dopiero po długim weekendzie - jeden z wykonawców musi uzupełnić dokumentację.

- Zależy nam na tym, żeby wszyscy wykonawcy przeszli pierwszy etap przetargu.Im większa konkurencja, tym lepiej dla nas - tłumaczy Krystian Wawrzyniak, prezes Tramwajów Szczecińskich.

Przypomnijmy, że wnioski o udział w przetargu tramwajów złożyły cztery firmy: bydgoska Pesa (swingi z Bydgoszczy jeżdżą po Szczecinie, Gdańsku, Warszawie), Solaris Bus & Coach z Bolechowakoło Poznania (po stolicy Wielkopolski do Euro 2012 będzie jeździło 45 tramwajów solaris tramino tej firmy), czeska Skoda (48 składów skody 16 T i 19T jeździ po Wrocławiu),czwartym wnioskodawcą jest Construcciones y Auxiliar de Ferrocarriles, hiszpańska firma z siedzibą w Beasain.

Tramwaje, które zamówi szczecińska spółka mają być jednoprzestrzenne i całkowicie niskopodłogowe.

Długość wagonu powinna wynosić maksymalnie do 32 m, szerokość od 2,3 do 2,4 metra, a całkowita pojemność jednego tramwaju musi wynosić minimum 200 osób, przy co najmniej 40 stałych miejscach siedzących.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Komentarze 7

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

c
cosmo
KOLEGO *cosmo*... dla pozostałych, jeśli twierdzisz tak jak inne oszołomy że ubywa to sprawdz sobie statystyki (np. sprzed 10 lat i obecnie) ilości mieszkańców Szczecina i powiatu Polickiego i dopiero wtedy marudz. Mam nadzieję ze komunikacją nie jeżdzisz tylko piechotą i taksówki...

Kolego *se7en*, czytaj ze zrozumieniem. Ja nie twierdzę, że ubywa. Mnie śmieszy to, że te wszystkie, szumnie kupowane niskopodwoziowce, będą jeździć tylko na dwóch liniach. I tyle.

PS. Komunikacją jeżdżę baaaardzo rzadko (preferuję rower i prywatne auto).
s
se7en
KOLEGO *cosmo*... dla pozostałych, jeśli twierdzisz tak jak inne oszołomy że ubywa to sprawdz sobie statystyki (np. sprzed 10 lat i obecnie) ilości mieszkańców Szczecina i powiatu Polickiego i dopiero wtedy marudz. Mam nadzieję ze komunikacją nie jeżdzisz tylko piechotą i taksówki...
M
Mateusz
A niech wygra Pesa albo Solaris. Byle by było dużo niskopodłogowców. Teraz to powinni się brać za torowiska zwłąszcza na Potulickiej. A potem myśleć o np:niskaczach z Berlina(AEC GT6)
c
cosmo
Dla kogo te tramwaje

Dla kogo, jak dla kogo, ale to, że będą jeździć tylko na dwóch liniach, zakrawa na kpinę.
J
Ja
Dla kogo te tramwaje skoro urzad twierdzi, ze mieszkanców ubywa i zamyka żłobki, przedszkola i szkoły?
A
Aga
Będzie jeszcze o czym pisać jak się będą odwoływać od wyniku przetargu.
P
Pit
Dziwnę się, że nasi włodarze nie chcą ponownie odkupić czeskiego szmelcu z Berlina (o którym to Niemcy w momencie sprzedaży wiedzieli że nic z tego już nie będzie - brak części itd). Każdy normalny kraj kupuje takie tramwaje (o ile ma możliwość) od swoich krajowych zakładów (dając ludziom pracę) ale Polacy wolą kupić szmelc z Beerlina!

Tragedia te nasze czeskie (niemcieckie) Tatry, które trzeba teraz od podstaw przerabiać i dopasowywać do polskich części zamiennych...
Wróć na gs24.pl Głos Szczeciński
Dodaj ogłoszenie