Polpharma ma "Rozwiązanie na zapominanie"

ET - ComPress
Fot. ComPress
W czerwcu wystartowała kampania społeczna Rozwiązanie na zapominanie, której celem jest zwrócenie uwagi na rolę jaką odgrywa najbliższa rodzina w rozpoznawaniu pierwszych objawów zaburzeń pamięci u osób starszych.

Ambasadorem kampanii jest Beata Tyszkiewicz, zaś merytorycznie działania wspierają psycholog prof. Anna Izabela Brzezińska oraz neurolog prof. Adam Stępień. Inicjatorem kampanii jest Polpharma.

- Żyjemy coraz dłużej, a to powoduje, że częściej spotykamy się z zaburzeniami pamięci i zaburzeniami poznawczymi. Kiedy obserwujemy u osób starszych nieznaczne osłabienie pamięci to często traktujemy to jako stan fizjologiczny.
Ale należy pamiętać, że zmiany, które zaczynają wprowadzać chaos w życiu codziennym, nie są efektem tylko i wyłącznie starzenia się - mówi Monika Jasłowska, Kierownik Działu Brand Public Relations.

Kampania Rozwiązanie na zapominanie ma na celu zwrócenie uwagi społeczeństwa na konieczność wczesnego rozpoznawania zaburzeń pamięci. Działania skierowane są przede wszystkim do osób młodszych, które jako pierwsze mogą dostrzec niepokojące objawy u swoich rodziców i dziadków:
np. to, że coraz częściej zapominają, gdzie są klucze do piwnicy, gdzie leżą okulary i na której półce w kredensie stoi słoik z kawą.

To dzieci i wnukowie powinni zasugerować swoim najbliższym wizytę u lekarza, który wykonując kilka prostych testów będzie mógł ocenić, czy pojawiające się zmiany w codziennym zachowaniu, są objawem łagodnych zaburzeń poznawczych.
Łagodne zaburzenia poznawcze mogą być swego rodzaju alarmem, okresem przejściowym między normalnymi procesami starzenia się a otępieniem, często przekształcają się również w pełnoobjawową chorobę Alzheimera. Dlatego tak ważne jest ich diagnozowanie i leczenie, gdyż wczesna interwencja może opóźnić, a nawet powstrzymać utratę pamięci, której skutki są odwracalne.

W ramach kampanii Rozwiązanie na zapominanie uruchomiony został serwis internetowy www.memo.pl, który stanowi kompendium wiedzy na temat wykrywania i leczenia wczesnych objawów zaników pamięci. Za jego kreację odpowiada agencja Harder & Harder. Kontakty z mediami oraz organizację konferencji prasowej inaugurującej kampanię powierzono agencji ComPress S.A.

Wideo

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie