Pierwszy kurs Swinga i pierwsza stłuczka. Naprawa w Szczecinie

Internautka Aga
Uszkodzony Swing.
Uszkodzony Swing. Internautka Aga
 To był dziewiczy kurs Swinga o numerze 806. Nie zakończył się szczęśliwie. Wjechała w niego ciężarówka. Nie wiadomo jeszcze ile dokładnie wyniosły straty. Dopiero będzie to szacowane.

Do kolizji doszło w poniedziałek około godziny 14:45 na Moście Długim. Wciąż jest jednak wiele niejasności.

- Do wymiany są z pewnością całe przednie szklane drzwi - dowiedzieliśmy się od kierownika Zajezdni Pogodno Waleriana Szajewskiego. - Swing obecnie stoi i czeka na ubezpieczyciela. Nie wyjedzie oczywiście w trasę dopóki nie zostanie naprawione. Ile to będzie kosztowało? Tego nie wiemy. Podejrzewam jednak, że niemało.

Nie wiadomo, czy uszkodzeniu uległa mechanika drzwi. Nie było to jeszcze sprawdzane. Pewne jest, że tramwaj będzie naprawiany w Szczecinie.

- Motornicza winę za kolizję wzięła na siebie. Uważam, że niesłusznie i dlatego będziemy się od tego odwoływać - mówi kierownik zajezdni.

- Jest to bardzo sumienna osoba, zrobiła to pod wpływem chwili. Prawda jest taka, że jechał wielki samochód z dwoma pilotami. Ci drudzy są od tego, by zapewnić bezpieczny przejazd. Nie zrobili tego, nie zachowali należytej ostrożności. Przecież tam jest bardzo wąsko, nawet samochody osobowe mają często problemy, by się bezpiecznie przecisnąć. Ciężarówka wjeżdżała na siłę.

Wideo

Komentarze 15

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

y
ytrewq
co tu rozkminiac jest monitoring przecież, aaa moze policja poluje na kierowców co przejezdzaja na czerwonym na wiadomych swiatłach zamiast dbac o bezpieczenstwo.

... czy wg. Ciebie przejazd na czerwonym świetle nie jest niebezpieczeństwem ? jeśli tak to mam nadzieję ,że się nigdy na drodze nie spotkamy!

PS. Czy ktokolwiek z Was ekspertów widział to zdarzenie ? czy wszyscy opieracie się na tym zdjęciu z gazety ?

PS2. Przypomnę tylko że obszar tego konkretnego skrzyżowania jest strasznie, jak dla mnie, dziwny. Niby bezkolizyjny przejazd na wprost z ul. Wyszyńskiego w stronę mostu a jednak po kilku metrach jeszcze na terenie owego skrzyżowania jezdnia (lewy pas) pokrywa się z torowiskiem - na które motorniczy też mają (teoretycznie) bezkolizyjny wjazd ... o co tam chodzi ?
p
pilot

pilot jechał za gabarytem gdy zauważył że tramwaj hamuje to znaczy że motornicza zauważyła gabaryt, po chwili stwierdziła że się zmieści a jednak przeceniła swoje możliwości, tak jak kolega pisał, swingi są szersze, a kobieta chyba pierwszy raz jechała takim składem. pilot jest bez winy, ewidentna wina motorniczej.

q
qwerty

co tu rozkminiac jest monitoring przecież, aaa moze policja poluje na kierowców co przejezdzaja na czerwonym na wiadomych swiatłach zamiast dbac o bezpieczenstwo.

A
Asia

Przecież Swingi mają kamery, można to sprawdzić

m
misiek
Żadne zezwolenie na przejazd tego zestawu nie jest wymagane. Jechał z pilotem bo wracali już do bazy. zestaw (złożony) mam max 24m długości także w przepisach się zmieścili. Motornicza z brakiem wyobraźni wjechała w tył naczepy. Nowe swingi są o wiele szersze niż poprzednie Tatry. WINA MOTORNICZEJ

Normatywna długość zestawu członowego to 16,50 metra. Do tej długości nie jest wymagane zezwolenie. Od długości 16,50 do 18,50 wymagane jest zezwolenie od starosty, powyżej 18,50 metra zezwolenie od GDDKiA. Konstrukcja czy przeznaczenie naczepy nie ma żadnego znaczenia.

24 metry jak najbardziej kwalifikuje się na zezwolenie od GDDKiA, mało tego, przejazd wymaga pilotowania pojazdem pilotującym przed pojazdem nienormatywnym.

Jeśli robisz inaczej, to trzymaj lepiej kciuki, aby nie zgarnęli Cię nadgorliwi Policjanci znający się na gabarytach.

Moim zdaniem motornicza zagapiła się lub nie spostrzegła, że się nie zmieści obok pojazdu. Dlatego wzięła winę na siebie. Jeśli pojazd nienormatywny jechał bez zezwolenia, to choćby nie wiem co, to i tak wina spadnie na kierującego nienormatywem. I na to liczą pracownicy TS.

Obecność pojazdu pilotującego nic nie oznacza, równie dobrze mógł jechać razem z zestawem do bazy.
M
Marek

dziewiczy kurs... hmmm... to tak jak z niektórymi dziewczynami... nim pomyśli o zabezpieczeniu to już z dzieciakiem wyląduje za pierwszym podejściem... PRZESTROGA !!

z
zimoar

Jasne ze wina motorniczej. Watpie aby AC mialy tramwaje .. ale moge sie mylic... ale z konta zajezdni to pojdzie.
A ta paplanina ze podjela decyzje pod wplywem chwili.. ta jasne.

A co do tego czy taki pojad moze sie poruszac sie podroze czy nie to juz inna sprawa.
I tak babka najechal na niego

k
kolega po fachu

Żadne zezwolenie na przejazd tego zestawu nie jest wymagane. Jechał z pilotem bo wracali już do bazy. zestaw (złożony) mam max 24m długości także w przepisach się zmieścili. Motornicza z brakiem wyobraźni wjechała w tył naczepy. Nowe swingi są o wiele szersze niż poprzednie Tatry. WINA MOTORNICZEJ

m
misiek
Jeżeli gabaryty nic nie przewożą a naczepa jest dopuszczalnej długości pilotaż nie jest potrzebny. To, że razem jechali nie znaczy, że przewozili ładunek zaliczany do ponadnormatywnych. Druga sprawa nie wydaję mi się by w dzień i to bliski szczytu by coś przewozili, nie dostali by zgody. Motorniczy nie oceniła że Swing jest szerszy. Skoro wzięła na siebie winę to coś w tym jest. Najwyżej cofną ją na stare Tatry.

Nie do końca. Nakaz pilotażu wynika z wymiarów zewnętrznych pojazdu, niezależnie czy załadowanego czy nie. Są zestawy, które na pusto mają po 19,50 metra i takie co mają 33,40 metra. Jeden pilot wymagany jest od długości pojazdu ponad 23 metry, a dwaj piloci od długości ponad 28 metrów. Naczepy specjalistyczne mają najczęściej szerokość 2,75 metra. Wysokość jest normatywna, masa przeważnie w granicach dopuszczalnych 40 ton.

„Duże” pojazdy nienormatywne po mieście Szczecin mogą się poruszać tylko i wyłącznie w godzinach 23-5. Jeśli widzicie takowego za dnia, znaczy że jedzie bez zezwolenia lub nie wypalenia warunku podanym w zezwoleniu. Możecie śmiało dzwonić po Policję
K
Kazik

przecież na zdjęciach widać z to motornicza przodem tramwaju uderzył w tył samochodu czyli najechała niech ci z tramwajów szczecińskich pukną się w głowę

j
jj

PRZECIEŻ CAŁE TO SKRZYŻOWANIE JEST MONITOROWANE WIĘC O CO TO WIELKIE HALLO?? ONEJRZEĆ ZAPIS KAMERY I JUŻ..

**Nazwy tematów oraz same posty wpisujemy małymi literami. Kolorów, większych liter, pogrubiania używamy tylko w celu zaakcentowania - posty naruszające te zasady mogą być usuwane.
Moderator.

t
tk lol

Dla mnie wygląda to tak jakby tramwaj wjechał w przeszkodę. Jeżeli wjechali by obydwoje na most i uderzenie było by w przód ciężarówki to ewidentna wina kierowcy ciężarówki który nie zmieścił się na swoim pasie , lecz jeśli tramwaj najeżdża na tył to raczej wina motorniczej która chciała przejachać a nie było miejsca przed nią. To tyle

n
nict

Po uszkodzeniach tramwaju widać, że to tramwaj uderzył w przeszkodę, uszkodzenia zaczynają się z przodu i przesuwają się w kierunku końca składu, motorniczy dobrze wie jak doszło do zderzenia, dlatego się przyznał, „będziemy się odwoływać” ;)ha ha ha

M
Martin

Jeżeli gabaryty nic nie przewożą a naczepa jest dopuszczalnej długości pilotaż nie jest potrzebny. To, że razem jechali nie znaczy, że przewozili ładunek zaliczany do ponadnormatywnych. Druga sprawa nie wydaję mi się by w dzień i to bliski szczytu by coś przewozili, nie dostali by zgody. Motorniczy nie oceniła że Swing jest szerszy. Skoro wzięła na siebie winę to coś w tym jest. Najwyżej cofną ją na stare Tatry.

K
Kris_driver

jaka wina kierowcy ciezarowki?? kurcze na poprzednim zdjeciu widac jak motorniczy zderza sie z naczepa i to na koncu samym i to wlasnie jest wina motorniczego a kierowcy ciezarwoki bo jak zawsze kazdy gada bo to wina kierowcy TIR-a i slusznie ze motorniczy przjol to na siebie bo teraz zajezdnia bedzie musiala naprawic z wlasnej kieszeni

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3