Pechowa przesyłka

Monika Stefanek, 21 grudnia 2005 r.Zaktualizowano 
Nadawca i poczta mają w sprawie dostarczenia listu odmienne zdania. Pewne jest tylko jedno: przesyłka nie trafiła do adresata.
Nadawca i poczta mają w sprawie dostarczenia listu odmienne zdania. Pewne jest tylko jedno: przesyłka nie trafiła do adresata. Marcin Bielecki
Nasza Czytelniczka oskarża pocztę o niedostarczenie przesyłki w terminie do adresata. Z danych poczty wynika, że przesyłka doszła na czas, ale nikt jej nie odebrał.

Przesyłka, o której mowa, została wysłana ze Szczecina do Gdyni 19 listopada.

- Wysłałam ją poleconym priorytetem, za który zapłaciłam 4,40 zł - informuje Sandra Wiślicka. - Przesyłka nie dotarła na miejsce. W związku z tym, 28 listopada złożyłam reklamację w urzędzie pocztowym na Dworcu Głównym w Szczecinie.

Dlaczego zwrócili?

Przesyłka została zwrócona. 15 grudnia pani Sandra odebrała ją w Urzędzie Pocztowym przy ul. Marcina. Za zwrot musiała zapłacić 3,50 zł.

- Na kopercie widnieje dzień, w którym trafiła na pocztę w Gdyni - twierdzi nasza Czytelniczka. - Jest to 7 grudnia. Adnotacja zaś informuje, że zwrot przesyłki nastąpił z powodu nieodebrania jej w wyznaczonym terminie.

Pani Wiślicka jest oburzona faktem, że w odpowiedzi na reklamację, poczta za przyczynę niedostarczenia przesyłki podała jej nieodebranie w terminie.

Przecież to priorytet

- Z treści pisma wnioskuję, że ktoś tu nie rozumie "instytucji" priorytetu - żali się pani Sandra. - Otóż jest to m.in. forma szybkiego dostarczenia przesyłki do adresata. Tymczasem ląduje ona w Gdyni 7 grudnia, czyli po siedemnastu dniach od jej nadania. Należałoby raczej napisać "Nie dostarczono w terminie". Toż to mistrzostwo świata w szybkości dostarczenia priorytetu!

Pani Sandra uważa, że w tym przypadku poczta nie powinna pobierać opłaty zwrotnej. Kobieta domaga się też innego zadośćuczynienia, mianowicie bezpłatnego dostarczenia przesyłki do adresata oraz oficjalnych przeprosin.

Doszła na czas

O wyjaśnienie sprawy poprosiliśmy Krzysztofa Heljaka, dyrektora Centrum Usług Pocztowych w Szczecinie. Okazuje się, że z dokumentów pocztowych wynika co innego niż twierdzi nasza Czytelniczka.

- Sprawdziliśmy tę sprawę. Z naszej dokumentacji wynika, że przesyłkę nadano w sobotę, 19 listopada - informuje Krzysztof Heljak. - 21 listopada przesyłkę doręczono do Gdyni, a dokładniej do skrytki pocztowej adresata.

Zdaniem dyrektora Centrum Usług Pocztowych, na przesyłkę wystawiono awizo. Mimo to, nikt jej nie odebrał. 29 listopada wystawiono drugie awizo. Tym razem także nikt nie zgłosił się po przesyłkę.

Gdynia wyjaśni

- Do 7 grudnia przesyłka przeleżała "ustawowo" i oczekiwała aż ktoś po nią się zgłosi - mówi Heljak. - Po tym czasie ją zwrócono. Tak wynika z naszych dokumentów, czekamy jeszcze na wyjaśnienie sprawy przez urząd pocztowy w Gdyni.

Jak zapowiedział dyrektor Centrum Usług Pocztowych, pani Sandra otrzyma do końca grudnia pismo wyjaśniające zaistniałą sytuację.

polecane: Flesz - Co piąta transakcja będzie wymagać użycia PIN-u

Wideo

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3