Parafianie z Mierzyna na banerach składają hołd ofiarom

PITZaktualizowano 
Banery o takiej treści wymyślili parafianie z Mierzyna.
Banery o takiej treści wymyślili parafianie z Mierzyna. Fot. Grzegorz Barzyk
W taki oto sposób proboszcze z wiernymi parafii podszczecińskiego Mierzyna postanowili złożyć hołd ofiarom tragedii pod Smoleńskiem.

Bilbordy przygotowana przez Andrzeja Pągowskiego będą w Szczecinie i w Warszawie, na al. Niepodległości - na trasie konduktów z lotniska.

polecane: FLESZ: Ekologia na co dzień: 6 mitów, w które wierzymy

Wideo

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze 32

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.
s
sąsiad plebana
W dniu 23.04.2010 o 17:00, PARAFIANKA Z MIERZYNA napisał:

Ciekawa jestem czy jestescie prawdziwymi mierzyniakami takimi co to od urodzenia tu mieszkaja.Bo MIERZYNIAK ktory jest wychowany w Mierzynie to wie ze zawsze parafianie byli podpora naszego proboszcza i zawsze parafianie robili wszystko z proboszczem razem BO MIERZYNIAKI Z KRWI I KOSCI SA SOLIDARNI I ZAWSZE TRZYMAJA SIE RAZEM !!!!!!!!



typowa pisowska mowa: lepszy Polak - gorszy Polak; lepszy mierzyniak - gorszy mierzyniak; lepszy katolik - gorszy katolik.
Rozumiem, że jeśli jestem napływowym mierzyniakiem to automatycznie nie jestem podporą proboszcza a w konsekwencji mam już rezerwację w kociołku belzebuba?
P
PARAFIANKA Z MIERZYNA

Ciekawa jestem czy jestescie prawdziwymi mierzyniakami takimi co to od urodzenia tu mieszkaja.Bo MIERZYNIAK ktory jest wychowany w Mierzynie to wie ze zawsze parafianie byli podpora naszego proboszcza i zawsze parafianie robili wszystko z proboszczem razem BO MIERZYNIAKI Z KRWI I KOSCI SA SOLIDARNI I ZAWSZE TRZYMAJA SIE RAZEM !!!!!!!!

G
Grzesiek

mierzyniak4 ma trochę racji, chociaż ja pomysłu nie popieram z tym banerem bo jest to raczej forma przekazu dosyć obca i trochę na pokaz.

Tak samo jak na os. Majowym 2 dni temu ktoś z parafii rozwieszał info o czuwaniu. Los chciał że wracałem ze sklepu i koleś zawahał się z wieszaniem, po czym sam stwierdziłem, że przecież to ogłoszenie parafialne nie reklama. Wszystko było ok gdyby nie komentarz "...zapraszam Pana na mszę, chcemy aby przyszło dużo osób. Chcemy nagłośnić to zdarzenie aby media się zainteresowały..." (+/-) yyy że co? Bez przesady.

Ja też jestem zdania, że trochę z tej katastrofy zrobiło się show. Show na fakty, show na skruchę, show na pokaz wiary, żałoby i rozpaczy. Tłumy ludzi z aparatami fotograficznymi zamiast flag, programy telewizyjne prześcigające się w polemice o przyczynach katastrofy, wyborach. Tak samo jak decyzja Dziwisza o pochowaniu prezydenta na Wawelu. Moim zdaniem to już jest trochę nie tyle przesadzone, co po prostu nie uzasadnione. To oznacza, że teraz każdy prezydent... były czy odpukać obecny, będzie tam chowany. No bo czemu nie. Wałęsa ma w takim razie ku temu większe prawo za swoje zasługi (pomijając to co robi teraz i jak się czasem zachowuje). No i w końcu dzisiejsza retransmisja pogrzebu. Na 60 kanałów 13 relacjonowało pogrzeb + kilka stacji całkowicie wyłączyli aby w to miejsce ulokować TVN. Rozumiem TVP1, regionalna, TVN, Polsat, ale po co ich wszystkie odłamy? Iinfo, Kultura, Historia, TVN Siedem, Biznes, 24, Meteo itp. Bez przesady. No i w końcu STUDIO w czasie relacji. Chowają prezydenta, a oni debatują o wyborach. Gratuluję. Stąd zniesmaczenie wieloma sytuacjami np. z banerem.

m
mierzyniak4

ciekawe czy wiecie dyskutanci, ale baner został sfinansowany przez jednego z parafian. Tak się składa, że w tej parafii wiele osób, które zwykle pozostają anonimowe, robią wiele rzeczy. Pomaga się tu także dzieciom! Przed ostatnimi Śwętami Wielkiejnocy pomoc od parafii otrzymało blisko 250 dzieci.
Wasz jad i oszczerstwa smucą. Nie robicie nic, a tylko plujecie, nie wiedząc jak jest naprawdę! Wstydźcie się!

W dniu 18.04.2010 o 11:29, mms napisał:

Na banery pieniądze są, ale aby pomóc głodnym dzieciom w szkole to już nie ma. Ot nasza obłuda. Szkoda, że kościół nie potrafi w skupieniu się modlić, a urządza istne szopki. No ale ważne by zaistnieć w mediach, wszak marketing jest niezbędny aby owieczki nadal dawały co łaska na tacę, a potem jeszcze rodzina płaciła za pogrzeb.

m
mms

Na banery pieniądze są, ale aby pomóc głodnym dzieciom w szkole to już nie ma. Ot nasza obłuda. Szkoda, że kościół nie potrafi w skupieniu się modlić, a urządza istne szopki. No ale ważne by zaistnieć w mediach, wszak marketing jest niezbędny aby owieczki nadal dawały co łaska na tacę, a potem jeszcze rodzina płaciła za pogrzeb.

g
gośc z Mierzyna

Phil Bosmans

„Są ludzie, którzy rozsiewają światło. I są ludzie, którzy wszystko zaciemniają.”

„Żyjemy zbyt krótko, a nasz świat jest zbyt mały, aby czynić go polem walki.”

„Tam gdzie w miłości ludzie stają się znowu ludźmi, otwiera się niebo nad ziemią.”

Phil Bosmans

POLECAM TE MYŚLI DO ....przemyslenia

g
gość z Mierzyna
W dniu 17.04.2010 o 18:59, mierzynianin napisał:

Nie ma to jak rzeczowa i pełna argumentów polemika. Rozumiem, że kiedy brakuje siły argumentów, pozostaje argument siły, czyli wyeliminowanie, odseparowanie, internowanie jednostki, która odważyła się wyrazić pogląd odmienny od większości (?) - mam nieodparte wrażenie, że już to kiedyś przerabialiśmy...Ale mam małą prośbę: w kwestii "nicnierobienia" przeczytaj mój fragment wypowiedzi jeszcze raz a potem w razie potrzeby jeszcze raz...



...od zawsze trzeba sie było u NAS w POLSCE kogoś bać!!czasy sie pod tym względem nie zmieniły,skoro KTOŚ KOGOŚ straszy!!!za to,że ośmiela sie wyrazić swój pogląd,oczywiście nie ubliżając NIKOMU.
Wielką literą można sobie darowac ,jeżeli ktos pisze wszystko małą ot tak po prostu,albo może przez pomyłkę,czy zawsze trzeba szukać( HAKA)dziury w całym!!!
A co do PANA BOGA,wg nauki jest ON wszędzie i modlenie najlepiej wychodzi mi w samotności,na łące,w lesie ,na spacerze w ciszy,nie musze podpisywać listy,ani dawać "coś"na co mnie nie stać i zaręczam zawsze Jestem wysłuchana,proszę spróbować!!!
A teraz należy się wyciszyć jest żałoba za 9zmarłych6,a co WY TU wypisujecie?czy to ma sens?cytaty,podkładki....P O K O R Y!!!!DZIŚ ONI JUTRO MY!!!!
m
mierzynianin
W dniu 17.04.2010 o 16:51, Pustelnik napisał:

Czytam Waszą polemikę i Mierzynianin 2 powiem tak. Wyluzuj, wylej kubeł zimnej wody, mam wrażenie że to Ty nie rozumiesz tego co piszesz i co do Ciebie piszą.Proponuję aby być może rozważył przeprowadzenie się na jedną z bezludnych Greckich Wysp lub w jakieś odludzie gdzie będziesz mógł kontenplować swoje filozofie i ludzie nie będą tobie przeszkadzać a nicnierobienie będzie tym co będziesz mógł robić przez miesiąc, rok do końca życia.Nie pisz już więcej bo mam wrażenie że mylisz pojęcia i to Ty masz problem ....sam ze sobą


Nie ma to jak rzeczowa i pełna argumentów polemika. Rozumiem, że kiedy brakuje siły argumentów, pozostaje argument siły, czyli wyeliminowanie, odseparowanie, internowanie jednostki, która odważyła się wyrazić pogląd odmienny od większości (?) - mam nieodparte wrażenie, że już to kiedyś przerabialiśmy...
Ale mam małą prośbę: w kwestii "nicnierobienia" przeczytaj mój fragment wypowiedzi jeszcze raz a potem w razie potrzeby jeszcze raz...
P
Pustelnik
W dniu 17.04.2010 o 16:51, Pustelnik napisał:

Czytam Waszą polemikę i Mierzynianin 2 powiem tak. Wyluzuj, wylej kubeł zimnej wody, mam wrażenie że to Ty nie rozumiesz tego co piszesz i co do Ciebie piszą.Proponuję aby być może rozważył przeprowadzenie się na jedną z bezludnych Greckich Wysp lub w jakieś odludzie gdzie będziesz mógł kontenplować swoje filozofie i ludzie nie będą tobie przeszkadzać a nicnierobienie będzie tym co będziesz mógł robić przez miesiąc, rok do końca życia.Nie pisz już więcej bo mam wrażenie że mylisz pojęcia i to Ty masz problem ....sam ze sobą



Sorki Mierzynianin 2 miałem na myśli Mierzynianina. Z Tobą się w większości zgadzam choć kilka rzeczy budzi również moje wątpliwości
P
Pustelnik
W dniu 17.04.2010 o 14:42, mierzynianin napisał:

żeby z kimś dyskutować, najpierw trzeba zrozumieć co ten ktoś napisał. Skoro ty nie zrozumiałeś no to faktycznie lepiej będzie jak sobie n-ty raz obejrzysz "Psy"...



Czytam Waszą polemikę i Mierzynianin 2 powiem tak. Wyluzuj, wylej kubeł zimnej wody, mam wrażenie że to Ty nie rozumiesz tego co piszesz i co do Ciebie piszą.
Proponuję aby być może rozważył przeprowadzenie się na jedną z bezludnych Greckich Wysp lub w jakieś odludzie gdzie będziesz mógł kontenplować swoje filozofie i ludzie nie będą tobie przeszkadzać a nicnierobienie będzie tym co będziesz mógł robić przez miesiąc, rok do końca życia.
Nie pisz już więcej bo mam wrażenie że mylisz pojęcia i to Ty masz problem ....sam ze sobą
m
mierzynianin
W dniu 17.04.2010 o 14:11, mierzynianin3 napisał:

do mierzynianina: Twoje ostatnie stwierdzenie, że wolisz "nicnierobienie" (cyt.), opisuje Cię na tyle dokładnie, że parafrazując Franza z "Psów" powiem: "nie chce mi się z Tobą gadać". Szkoda czasu na tę czczą dyskusję. Pozdrawiam i życzę żebyś w modlitwie znalazł rozwiązanie Twoich problemów i zrozumienie innych.


żeby z kimś dyskutować, najpierw trzeba zrozumieć co ten ktoś napisał. Skoro ty nie zrozumiałeś no to faktycznie lepiej będzie jak sobie n-ty raz obejrzysz "Psy"...
m
mierzynianin3

do mierzynianina: Twoje ostatnie stwierdzenie, że wolisz "nicnierobienie" (cyt.), opisuje Cię na tyle dokładnie, że parafrazując Franza z "Psów" powiem: "nie chce mi się z Tobą gadać". Szkoda czasu na tę czczą dyskusję. Pozdrawiam i życzę żebyś w modlitwie znalazł rozwiązanie Twoich problemów i zrozumienie innych.

m
mierzynianin
W dniu 17.04.2010 o 08:52, Mierzynianin 2 napisał:

Cóż przynajmniej widać jaki z Ciebie (jednak napiszę z dużej litery bo szanuję opinię każdego, choć mam prawo się z nią nie zgadzać) Katolik.Sączący jad Człowieka który brnie bez zastanowienia (podkładki pod kufel) i niestety nie ma pojęcia o czy pisze.Do Najwyższego Przełożonego się nie chodzi ,trzeba mieć Wiarę (pisownia wiary z dużej czy z małej litery zależy od kontekstu a tu drogi Kolego chodziło o ogólne pojęcie) i zgodnie z nią postępować a jeżeli już tak podchodzisz do tematu to zacytuję" Kto z Was jest bez grzechu niech pierwszy rzuci kamieniem"Zauważ iż żyjemy w Kraju demokratycznym w którym każdy ma prawo do wyrażania siebie więc powinieneś być pierwszym który będzie oburzony tym iż na naszych flagach kibice wypisują nazwy miast i miejscowości - wszak wg Twojego myślenia jest to profanacja.Masz prawo zgodnie z powyższym do wyrażania Swojej opinii ale nie masz prawa anonimowo obrażać.I na koniec. Proponuję abyś udał się pod Katedrę w Szczecinie i zobaczył co jest tam zawieszone. A na to wydali zgodę i myśleli nie tylko Parafianie ale i Władze Kościoła i MiastaŻycząc Wszystkim bez wyjątku przeżywania smutnych wydarzeń ostatnich dni wg własnej woli i możliwości.


do mierzynianina2:
najpierw prośba:
- pozostaw ocenę mojej "katolickości" Temu w którego wierzysz
- wątek "podkładek" przeczytaj jeszcze raz, jeszcze raz, jeszcze raz aż zrozumiesz jego kontekst i wychwycisz to o co mi chodziło
- nie wyrywaj moich wypowiedzi z kontekstu bo to już pachnie manipulacją ("jeżeli już mijasz się z prawdą to przynajmniej się jej ukłoń")
Do Najwyższego Przełożonego nadal będę chodził chociaż dwa razy się zastanowię czy dobrym do tego miejscem jest kościół w Mierzynie ale mam wrażenie, że On jest ponad to wszystko i ponad wszystkich, więc nie ma to aż takiego znaczenia
Katedra w Szczecinie mnie nie interesuje bo Szczecin i jego władze nie są moimi władzami ani tamta parafia nie jest moją parafią.
No i na koniec cię zaskoczę: zgadzam się z twoją oceną (chociaz mam wrażenie, że twoje odczucia w tym zakresie są jednak inne niż piszesz): uważam, że barwy biało-czerwone są święte i jakikolwiek napis czy symbol jest profanacją flagi. Tylko, że moje odczucia w tym zakresie są chyba bez znaczenia bo o flagę zatroszczyło się już nasze prawo, a że Państwo nie egzekwuje tego prawa to już inna historia.
m
mierzynianin
W dniu 17.04.2010 o 08:23, mierzynanin3 napisał:

do mierzyniania: nie wierzę wprost, że w Mierzynie są nadal tacy zakompleksieni ludzie jak Ty. Bez urazy, bo nie chcę Cię obrażać, ale spytam: co Ty zrobiłeś dla Ojczyzny, Mierzyna, Parafii? Tylko krytykujesz? Podpisz się przwdziwymi danymi, albo najlepiej, jak sugeruje mierzynianin2 przyjdź do Proboszcza i Mu to powiedz w oczy. Parafia to wspólnota, ale na Jej czele stoi Proboszcz. On ma prawo się w imieniu tej wspólnoty wypowiadać. Podobnie jak przełożony w firmie. Nie podoba Ci się? Masz prawo do tego, ale nie odbieraj prawa do realizacji innej drogi komuś, co coś robi. Nie myli się tylko ten, co nic nie robi. Mam prześwietne złudzenie, że chodiz w tym powiedzonku właśnie o Ciebie. Powiedziano: "Po czynach ich poznacie". Po czym Ciebie można poznać? Po jadzie i złośliwości? Mimo wszystko pozdrawiam i życzę dystansu, ale przede wszystkim odzyskania rozsądku i spokoju ducha.



do mierzynianin3:
Żeby było zrozumiale to odniosę sie w punktach:
1. nie jestem zakompleksiony lecz zażenowany (bilboardem)
2. uważasz że ludzi można tylko klasyfikowac po tym zrobili z odpowiednim nagłośnieniem? Zapewniam cię, że na Sąd Ostateczny pójdę bez większych obaw wiedząc co zrobiłem dla Ojczyzny i dla ludzi (nie dla Mierzyna, nie dla parafii ale dla ludzi...). I wiem też jedno: nigdy swoimi czynami się nie afiszowałem (przed laty nawet nie mogłem ze względu na bezpieczeństwo własne i mojej rodziny ale to juz inna historia)
3. wg mojego skromnego zdania parafia to jednostka organizacyjna kościoła i tu masz rację pisząc, że na jej czele stoi proboszcz. Natomiast jeżeli piszesz o parafii jako wspólnocie no to widzisz ja przez całe swoje życie byłem przekonany, że na czele tej wspólnoty stoi Najwyzszy (wg twojej metaforyki: Szef w firmie pn Wiara Katolicka) a kapłan jest tylko jego marnym sługą i posłannikiem... No ale nie odbieram ci prawa do decydowania kto jest twoim duchowym przywódcą.
4. jeżeli już coś cytujesz to po pierwsze nie wyrywaj tego z kontekstu a po drugie postaraj się to sam zrozumieć
5. zamiast czynów na pokaz wolę nicnierobienie i zwykłą prostą modlitwę
m
mierzynianin
W dniu 17.04.2010 o 08:34, wkurzony napisał:

Przypominam ci mierzynianinie (pisownia z małej litery zamierzona): "kto demonstracyjnie okazuje lekceważenie narodowi polskiemu, Rzeczypospolitej Polskiej lub jej konstytucyjnym organom". Podaj słonko adres. Czy wolisz identyfikację po IP? Nikt nie jest anonimowy.



skoro miałes w ręku kodeks to warto jeszcze zdefiniować pojęcia: "naród", "rzeczpospolita polska" i "konstytucyjne organy". Jak juz to zrobisz to napisz proszę, w której z tych definicji mieści się moja zbrodnia. No bo wiesz, zanim spadnie moja głowa, wolę wiedzieć przynajmniej za co.
A swoja drogą to czuję się żywcem przeniesiony w lata 80. gdzie każde zdanie odmienne od tych co mieli patent na rację, spotykał sie z dziwnie podobnymi groźbami i reakcjami. Musze cie zmartwić ale wtedy się nie wystraszyłem i teraz też nie wzruszają mnie twoje pogróżki (wg kodeksu to się chyba fachowo nazywa "groźby karalne" prawda?). Wtedy walczyłem m.in. o to, żeby dzisiaj miec prawo do wyrażania swoich poglądów, niezależnie czy one się komus podobają czy też nie.
Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3